اخبار بازی

بازنشستگی کارگردان با سابقه بلیزارد پس از ۳۲ سال فعالیت

سموایز دیدیه، کارگردان هنری شرکت بلیزارد انترتینمنت به‌تازگی از بازنشستگی خود خبر داده است.

سموایز دیدیه، کارگردان هنری بلیزارد انترتینمنت پس از ۳۲ سال فعالیت در این شرکت اعلام کرد که بازنشسته شده است. دیدیه این خبر را در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشت. او در سال ۱۹۹۱ به بلیزارد پیوست و سابقه کار روی مجموعه بازی‌های مهم و تاثیرگذاری مثل StarCraft ،Diablo و Overwatch را دارد. او تقریبا در ساخت تمام بازی‌های این شرکت، از زمانی‌که Silicon & Synapse نام داشت و بازی‌های قدیمی مثل The Lost Vikings و Blackthorne مشارکت داشته است.

دیدیه در بیانیه‌ای که برای بازنشستگی خود منتشر کرد، از بلیزارد انترتینمنت تشکر کرد و گفت که کار در این شرکت چه تاثیری روی زندگی او داشته است و چگونه کار با ابزارهای مختلف و مهارت‌های متفاوت را یاد گرفت. شما در ادامه می‌توانید بخشی از متن بیانیه سموایز دیدیه را مشاهده کنید:

«سلامی بر خانواده و دوستان بلیزارد

امروز روز بزرگی برای من است و می‌خواستم این خبر را با همه شما به اشتراک بگذارم. من در حال بازنشستگی از بلیزارد انترتینمنت هستم و امروز آخرین روز من در این شرکت خواهد بود. اکنون بیشتر بچه‌هایی که من می‌شناسم در سن ۱۸ سالگی از خانه بیرون می‌روند، (خب، شاید این روزها نه). برای من، این لعنتی نزدیک به دو برابر این زمان طول کشید. این هم الهام‌بخش و هم ترسناک است.

یکی از شخصیت‌های بازی World of Warcraft

بلیزارد هیچوقت برای من فقط یک شغل نبود. من در سال ۱۹۹۱ به این شرکت پیوستم و بلافاصله بعد از آن بلیزارد به خانه دوم من تبدیل شد. متوجه شدم خانواده‌ای دارم که حتی نمی‌دانستم دارم! من آن‌جا بزرگ شدم. تقریبا هر چیزی که در مورد هنر می‌دانم در آن‌جا یاد گرفتم. من یاد گرفتم چگونه از کامپیوتر استفاده کنم (قبل از آن فقط آتاری ۲۶۰۰ و نینتندو را می‌شناختم)، یاد گرفتم چگونه از فتوشاپ استفاده کنم، یاد گرفتم که چگونه رابط کاربری طراحی کنم و هزاران دکمه بسازم. من یاد گرفتم که چگونه مدل‌های سه‌بعدی از هنر خودم ایجاد کنم، چگونه به آن‌ها بافت و انیمیشن اضافه کنم و حتی آن‌ها را وادار به شلیک گلوله‌های آتشین و لیزری کنم.»

باتوجه‌به این صحبت‌ها، احتمالا بازی Diablo 4 آخرین اثری باشد که سموایز دیدیه در ساخت آن مشارکت دارد. این بازی در حال حاضر در پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس قابل تجربه است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *