بازی Zelda: Tears of the Kingdom برای بهینهسازی بیش از یک سال تاخیر خورده بود
بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom حتی بااینکه تقریبا تکمیل شده بود، بیشاز یک سال تأخیر خورده بود.
ایجی آئونوما، تهیهکننده مجموعه زلدا در یک مصاحبه جدید گفته شرکت نینتندو تصمیم گرفت تنها برای بهینهسازی بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom آن را از ماه مارس ۲۰۲۲ تا تاریخ نامشخصی در ۲۰۲۳ تأخیر بزند. بازی Tears of the Kingdom قرار بود در سال ۲۰۲۲ منتشر شود؛ اما آئونوما در گفتوگو با واشنگتن پست بیان کرده «برای اطمینان از اینکه همه موارد بازی ۱۰۰ درصد در حد استانداردهای ما باشد» با تأخیر مواجه شد.
بسیاری از بازیهای بزرگ صنعت بازی که در دوران پاندمی کوید-۱۹ عرضه شدند، بهخاطر تعداد زیاد باگها و مشکلات خود مورد انتقاد قرار گرفتند؛ اما درباره نسخه جدید زلدا این روند کاملا برعکس بوده و وضع مناسب عرضه آن سبب گشته بازی مورد تحسین قرار بگیرد.
آئونوما در ادامه مصاحبه اظهار داشت تریلر گیمپلی ۱۳ دقیقهای Tears of the Kingdom که در ماه مارس منتشر شد نتیجه یک تصمیم لحظه آخری در نینتندو بود؛ زیرا تیم سازنده پس از تریلر معرفی متوجه کمبود اشتیاق میان بازیکنان شد. او گفت: «مردم متوجه المانهای گیمپلی نشده بودند یا اینکه کدام بخش بازی جذاب است». پس نینتندو تصمیم گرفت در این تریلر توضیحات آئونوما از مفاهیم بازی را بگنجاند.
درنهایت بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom در ماه می امسال عرضه شد و تنها در سه روز اول عرضه توانست درسراسر جهان فروشی ۱۰ میلیون نسخهای داشته باشد. همین باعث شد این نسخه سریعترین فروش در تاریخ سری را تجربه کند و سریعترین فروش هر بازی نینتندو برای هر کنسولی را در اروپا و آمریکا رقم بزند. طبق اعلام شرکت ژاپنی، از زمان عرضه مجموعه افسانه زلدا در سال ۱۹۸۶، این سری توانسته بیشاز ۱۳۰ میلیون واحد بفروشد.