اخبار بازی

توسعه مدل OLED استیم دک پیچیده‌تر از تصور خواهد بود

به‌گفته‌ی یکی از توسعه‌دهندگان شرکت ولو، ارتقای صفحه‌نمایش استیم دک به مدل OLED دشوارتر از تصور خواهد بود.

به نظر می‌رسد با وجود موفقیت استیم دک، شرکت Valve همچنان در مورد ارتقای این پلتفرم در آینده تردید دارد. بااین‌حال یکی از مواردی که بازیکنان استیم دک تمایل دارند در آینده ارتقا یابد، صفحه‌نمایش OLED است. به‌گفته‌ی پیر-لوپ گریفیس از شرکت ولو، این توسعه‌دهنده به‌دنبال راه‌هایی است تا کیفیت نمایشگر استیم دک را بهبود بخشد اما به‌نظر می‌رسد قرار دادن نمایشگر OLED روی سخت‌افزار فعلی، پیچیده‌تر از تصور طرفداران خواهد بود. گریفیس در مصاحبه‌ای با رسانه‌ی PCGamer توضیح داد:

«من فکر می‌کنم بازیکنان به موضوعاتی مانند نسخه‌ی ارتقایافته فکر می‌کنند و تصور دارند که تولید این نسخه آسان است. اما در واقعیت، صفحه‌نمایش در هسته دستگاه قرار دارد و همه چیز به آن متصل است. وقتی در مورد دستگاهی کوچک صحبت می‌کنید، اساسا همه چیز در اطراف یکدیگر طراحی شده‌اند. من فکر می‌کنم تعویض نمایشگر، اقدامی بزرگتر از آن چیزی است که بازیکنان تصور دارند. ما به‌دنبال بهبود همه‌چیز هستیم اما این ایده که شما فقط می‌توانید یک صفحه‌نمایش را تعویض و کار را تمام کنید، برای انجام شدن به چیزی بیش از این نیاز دارد».

گریفیس در ادامه پیرامون برنامه‌ی ولو برای ارتقای برخی از ویژگی‌های مربوط‌به صفحه‌نمایش استیم دک به مانند توانایی تغییر نرخ تازه‌سازی و قابلیت‌های کاهش نور پس‌زمینه، اظهار داشت که انجام این کارها قطعا با نمایشگر OLED امکان‌پذیر است. او در این‌باره افزود: «این چیزی است که باید از قبل برنامه‌ریزی کنید. زمانی‌که ما روی این صفحه‌نمایش [IPS LCD] کار می‌کردیم، مطمئن شدیم حتی اگر گزینه تغییر نرخ تازه‌سازی در زمان انتشار فراهم نباشد، باز هم می‌توان از آن پشتیبانی کرد.

واقعا برای ما مهم بود که از همه این‌ها پشتیبانی شود؛ بنابراین این موضوعی است که باید هنگام ارزیابی و انتخاب گزینه‌های احتمالی در نظر داشته باشید. بااین‌حال هیچ کدام از فناوری‌های مختلف LCD در مقابل OLED برتری ندارند و دلیل این انتخاب به نحوه طراحی کلی سیستم و آنچه بین صفحه‌نمایش و سیستم روی یک تراشه وجود دارد، مربوط است».

شرکت ولو در نظر دارد اولین سالگرد عرضه‌ی استیم دک را با تخفیف‌های مختلف جشن بگیرد؛ از همین رو علاقه‌مندان می‌توانند تمام مدل‌های این دستگاه را با تخفیف ۱۰ درصدی خریداری کنند.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *