اخبار بازی

تعهد سازندگان Blood Bowl 3 به بررسی شکایت بازیکنان و ارائه محتوای رایگان

استودیو Cyanide اعلام کرد که با انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف و محتوای رایگان، به شکایت بازیکنان از عملکرد بازی رسیدگی خواهد کرد.

پس از تأخیرهای متعدد و ارائه یک دوره دسترسی زودهنگام که با وجود باگ‌های فراوان نتوانست تجربه‌ی خوبی برای بازیکنان رقم بزند، بازی Blood Bowl 3 دو روز پیش به بازار عرضه شد. حال به نظر می‌رسد با وجود مشکلات بسیار بزرگ مانند خرابی سرورها و عملکرد فنی ناپایدار، سازندگان باز هم به انتشار بازی اصرار داشته‌اند. همین موضوع باعث شده است که بازی Blood Bowl 3 روی فروشگاه استیم به رتبه‌بندی «اکثرا منفی» بازیکنان دست یابد و تاکنون فقط ۲۷ درصد از نظرات کاربران درباره‌ی این بازی مثبت بوده است. از دیگر شکایت‌های بازیکنان می‌توان به نبود گزینه‌ی ذخیره در اواسط بازی‌های تک‌نفره، کمبود شدید ابزارهای مدیریت برای لیگ‌های خصوصی، عدم تاثیر استفاده از جهش‌زاها بر ظاهر بازیکنان، نبود بخش بررسی تاریخچه و آمار عملکرد تیم در منو، سرعت پایین رابط کاربری و برخی مشکلات هوش مصنوعی اشاره کرد.

در همین راستا اخیرا تیم سازنده‌ی 3 Blood Bowl با انتشار یک بیانیه در انجمن مخاطبان این بازی، به شکایت‌های بازیکنان پاسخ داد و متعهد شد که به مشکلات اصلی گزارش‌شده توسط بازیکنان رسیدگی کند که مخصوصا به باگ‌های بی‌شمار بازی مربوط هستند. در بیانیه‌ی این توسعه‌دهنده آمده است: «بهبود عملکرد بازی، اولویت اصلی ما است و مطمئن باشید که ما تمام تلاش خود را در اسرع وقت برای رفع اشکال یا بهبود مکانیسم‌های نامطلوب انجام خواهیم داد».

در مرحله بعد، سازندگان Blood Bowl 3 به شکایت بازیکنان پیرامون نحوه‌ی درآمدزایی از این بازی پرداختند. درحالی‌که Blood Bowl 3 به بازیکنان اجازه می‌دهد رنگ‌ها و نشان‌های تیم خود را سفارشی کنند، گزینه‌هایی به مانند کلاه ایمنی و پد شانه‌ای که مربوط‌به شخصی‌سازی بازیکنان تیم می‌شوند، تنها ازطریق فروشگاه و با استفاده از ارز درون بازی به نام Warpstone قابل دسترسی هستند. درحالی‌که ارز Warpstone هنوز به‌صورت واقعی به فروش نمی‌رسد، اما یک بخش خالی در فروشگاه به آن اختصاص یافته است. همچنین بازیکنان که ۲۰ دلار اضافی برای خرید نسخه‌ی Brutal بازی پرداخت کرده بودند، ۱۰۰۰ واحد از این ارز را به‌عنوان پاداش دریافت کرده‌اند.

رقابت‌های خشن در بازی Blood Bowl 3

استودیو سیانید، توسعه‌دهنده‌ی بازی Blood Bowl 3، در این‌باره گفت: «این چیزی است که ما قبل از انتشار بازی برای آن برنامه داشتیم. بااین‌حال ما قصد داریم ویژگی‌هایی را در بازی پیاده‌سازی کنیم که به بازیکنان اجازه می‌دهد علاوه‌بر امکان خرید آیتم‌ها، بتوانند ازطریق تجربه‌ی بازی انواع محتوای سفارشی‌سازی یا Warpstone را به‌عنوان پاداش دریافت کنند. ما می‌دانیم که احتمالا نمی‌توانیم همه‌ی شما را راضی کنیم، اما واقعا معتقدیم که سیستم درآمدزایی ما منصفانه، باارزش و اختیاری است. این قابل درک خواهد بود».

به‌گفته‌ی سازندگان Blood Bowl 3، بازیکنان دو راه برای به‌دست آوردن رایگان Warpstone و محتوای تزئینی دارند. اولین راه شامل ارتقا سطح مربی ازطریق برنده شدن در رقابت‌ها است و دومین راه متمرکز روی کامل کردن محتوای فصلی اختیاری و کسب امتیازهای آن خواهد بود. حال مشکل بازیکنان این است که در حال حاضر هیچ کدام از این روش‌های پیشنهادی در بازی Blood Bowl 3 وجود ندارند. استودیوی سیانید قبلا اعلام کرده بود که سیستم سطح مربی به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی آینده به بازی اضافه خواهد شد و فصل اول بازی برای شروع در تاریخ ۴ خرداد ۱۴۰۲ (۲۵ مه ۲۰۲۳) برنامه‌ریزی شده است.

به‌گفته‌ی سیانید، نقشه‌ی ارائه‌ی محتوا برای بازی Blood Bowl 3 در سال ۲۰۲۳ شامل سه فصل خواهد بود. در هر فصل یک بتل‌پس جدید در اختیار بازیکنان قرار داده می‌شود که شامل یک مسیر رایگان و یک مسیر پولی با جوایز بیشتر و باارزش‌تر خواهد بود. علاوه‌بر این، مسیر پولی بتل‌پس بازی Blood Bowl 3 شامل یک بازگشایی فوری است تا بازیکنانی که آن را خریداری کرده‌اند، بتوانند بلافاصله به تیم جدید فصل دست یابند. بااین‌حال بازیکنان دیگر باید خود را تا بالاترین سطح هر فصل برسانند تا بتوانند این تیم را باز کنند.

بازی Blood Bowl 3 هم‌اکنون روی کامپیوترها و کنسول‌های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در دسترس قرار دارد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *