اخبار بازی

هدف‌گذاری سونی برای فروش ۱۰ میلیون PS5 طی سه ماه پایانی سال ۲۰۲۳

براساس ادعای تام هندرسون، سونی می‌خواهد رکورد جدیدی را در سه ماه پایانی سال جاری میلادی به ثبت برساند و از ابتدای اکتبر تا پایان دسامبر، بیش از ۱۰ میلیون PS5 را بفروشد.

پلی استیشن 5 در طول مدت زمان عرضه‌ی خود تا آخر دسامبر ۲۰۲۲ به بیش از ۳۲.۱ میلیون واحد فروش در سراسر جهان رسیده است. جدیدترین گزارش مالی سونی از نتایج فروش این محصول نشان می‌دهد که ۷.۱ میلیون کنسول PS5 در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۲ میلادی به فروش رسید. بااین‌حال منابع تام هندرسون از Insider Gaming مدعی شدند که شرکت Sony اهداف بزرگ‌تری برای سه ماه پایانی سال ۲۰۲۳ میلادی دارد.

به‌گفته‌ی این منبع سونی در نظر دارد تا ۱۰.۵ میلیون کنسول PS5 را از اول اکتبر تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۳ به فروش برساند. بین ماه‌های سال ۲۰۲۳ میلادی، ظاهرا ماه اوت ۲۰۲۳ کندترین آمار فروش را برای سال جاری سونی به همراه خواهد داشت و تنها ۱.۵ میلیون پلی استیشن ۵ برای آن در نظر گرفته شده است. درحالی‌که ماه نوامبر با ۴.۸ میلیون نسخه PS5 بیشترین آمار را از این حیث در اختیار خواهد داشت. سونی برای کل سال مالی بعدی پیش رو (از ابتدای آوریل سال ۲۰۲۳ تا پایان مارس ۲۰۲۴) به‌دنبال فروش ۳۰.۵ میلیون پلی استیشن 5 است.

کنترلر دوال سنس در دستان کاربر

به نظر می‌رسد که بخشی از این آمار فروش بالا به‌دلیل عرضه‌ی مدل جدید کنسول PS5 خواهد بود؛ مدلی که مدتی است شایعات آن به گوش می‌رسند. براساس ادعاهای مطرح‌شده، این نسخه از پلی استیشن 5 با یک درایو دیسک جداشونده معرفی خواهد شد و تولید آن از ماه آوریل آغاز می‌شود تا از سپتامبر ۲۰۲۳ در دسترس خریدارها قرار بگیرد. همان‌طور که گفته شد، سونی در مجموع برای سال مالی پیش رو به فکر فروش ۳۰.۵ میلیون پلی استیشن ۵ است. از بین این کنسول‌ها ظاهرا ۱۸.۵ میلیون مربوط‌به مدل جدید است و ۱۲ میلیون برای مدل فعلی در نظر گرفته می‌شود.

باید دید آیا شرکت Sony طی چندین و چند ماه آتی به اهداف خود دست پیدا می‌کند؟ شما می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *