اخبار بازی

اکثر بازیسازان آزارها و بدرفتاری بازیکنان را یک بحران جدی می‌دانند

اکثر توسعه‌دهندگان بازی در یک نظرسنجی اعلام کردند که آزار و بدرفتاری بازیکنان تبدیل به یک بحران جدی در صنعت بازی شده است.

در جریان یک نظرسنجی که در میان برخی توسعه‌دهندگان صنعت بازی انجام شد، ۷۵ درصد از شرکت‌کنندگان اعتقاد داشتند که آزارها و بدرفتاری‌ها از سوی بازیکنان تبدیل به یک بحران جدی شده است. همان‌طور که توسط وب‌سایت Axios اشاره شد، این نظرسنجی توسط انجمن Game Developers و انتشارات وابسته به آن سازماندهی شد و حدود ۲۳۰۰ بازیساز از سراسر جهان در این نظرسنجی شرکت کردند.

طبق آمار، حدود ۹۱ درصد از پاسخ‌دهندگان موافق بودند که آزار و اذیت بازیکنان و رفتارهای خصمانه‌ی آن‌ها نسبت به توسعه‌دهندگان یک معضل جدی در صنعت بازی است. همچنین حدود ۴ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند با این موضوع مشکلی ندارند و ۵ درصد باقیمانده در مورد پاسخ این سؤال تردید داشتند.

دو گیمر در حال تجربه بازی ویدئویی

حدود ۴۰ درصد از بازیسازان این نظرسنجی اعلام کردند که شخصا آزار و اذیت بازیکنان را تجربه کرده‌‌اند یا حداقل دیده‌اند که این اتفاق برای فردی در تیم‌شان افتاده است. دراین‌میان کارکنانی که در بخش‌های مدیریت جامعه مخاطبان، بازاریابی یا روابط عمومی شرکت‌های بازی‌سازی مشغول فعالیت هستند، اعلام کردند که بیش از کارکنان سایر بخش‌ها مورد آزار بازیکنان قرار می‌گیرند یا شاهد این اتفاق برای همکاران خود هستند. همچنین به نظر می‌رسد مردان نسبت به کارکنان زن کمتر مورد توهین و رفتارهای بد بازیکنان قرار گرفته‌اند.

سال گذشته شاهد بودیم که بسیاری از استودیوها علیه آزار و اذیت کارمندان خود توسط بازیکنان صحبت کردند و حتی برخی از آن‌ها به‌شدت با این اقدامات برخورد کردند. برای مثال بانجی در سال گذشته از بازیکنی که یکی از کارمندان را تهدید کرده بود، شکایت کرد. در نظرسنجی انجمن Game Developers حدود دو سوم کارکنان گفتند که شرکت‌های آن‌ها به آزار و اذیتی که از جانب بازیکنان تجربه کرده یا شاهد آن بوده‌اند، رسیدگی کرده‌اند. در همین حال یک پنجم پاسخ‌دهندگان گفتند که شرکت‌ها به این موارد رسیدگی نکرده‌اند و ۱۱ درصد دیگر در پاسخ مثبت یا منفی به این سؤال نظرسنجی تردید داشتند.

تجربه بازی فوتبال با دسته ایکس باکس

یکی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی توضیح داد: «من فکر می‌کنم تعیین حدود به‌صورت شفاف و عمومی درکنار درخواست از خود جامعه بازیکنان برای کمک می‌تواند مؤثر باشد. به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگ از اینکه برخی بازیکنان بدرفتار به‌عنوان پایگاه هواداران آن‌ها شناخته شوند، ترس دارند؛ بدون اینکه درک کنند که این موضوع تعداد زیادی از طرفداران واقعی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد».

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این‌باره نوشت: «من یک مدیر جامعه‌ی مخاطبان هستم. متاسفانه این موضوع بخشی از کار من است. ما باید اینگونه رفتارها را زمانی‌که اتفاق می‌افتد شناسایی کنیم، آن فرد را فرا بخوانیم و قوانینی وضع کنیم تا اجازه‌ی رخ دادن این اتفاق را ندهیم. علاوه‌بر این ما باید از دعوت جامعه مخاطبان برای عضویت در خانواده [تیم بازی‌سازی] خودداری کنیم. شما [به‌عنوان بازیکن] بخشی از گفتگوها هستید و می‌توانید نظر خود را ارائه دهید، اما نمی‌توانید بخواهید که همه چیز مطابق میل شما باشد».

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *