اخبار بازی

اثرگذاری تعدیل نیرو گسترده مایکروسافت بر ایکس باکس و بتسدا

براساس تأیید شماری از کارکنان مایکروسافت، تعدیل نیروی گسترده‌ی ۱۰ هزار نفری این شرکت، برخی کارمندان بخش گیمینگ ایکس باکس و بتسدا را نیز اخراج کرده است.

مایکروسافت روز چهارشنبه اعلام کرد که در نظر دارد تا حدود ۴.۵ درصد کارمندان خود را در آمریکا اخراج کند. باتوجه به مشغول بودن بیش از ۲۲۰ هزار نفر در زیرمجموعه‌های مختلف غول تکنولوژی جهان، این طرح با چیزی در حدود ۱۰ هزار نفر از کارکنان این شرکت قطع همکاری خواهد کرد. ظاهرا بخش توسعه‌ی بازی تک‌نفره در استودیو ۳۴۳ اینداستریز به شکل جدی تحت تاثیر این اخراج گسترده قرار گرفته است.

تعدیل نیروی مایکروسافت یک سال بعد از اعلام رسمی اقدام پرسروصدای این شرکت برای تصاحب اکتیویژن بلیزارد با قراردادی به ارزش ۶۹ میلیارد دلار رخ می‌دهد؛ Activision Blizzard King که در مجموع حدود ۱۰ هزار کارمند دارد.

براساس گزارش بلومبرگ، استودیوهای بتسدا و 343Industries که به ترتیب توسعه‌ی استارفیلد و بازی Halo Infinite را برعهده دارند، از جمله‌ بخش‌هایی هستند که شامل این تعدیل نیرو خواهند شد. همچنین تجارت HoloLens مایکروسافت و چند بخش مهندسی این شرکت نیز در این طرح قرار دارند.

محیط کار در مایکروسافت

وبسایت Lords of Gaming در گزارشی دیگر مدعی شده که استودیوی 343 در سال‌های اخیر همواره در تعدیل نیروهای مایکروسافت تحت تأثیر قرار گرفته که بزرگ‌ترین مورد آن، مربوط‌به کارکنان مستقل مشغول در بخش توسعه بازی‌های تک‌نفره‌ی استودیو بود. جیسون شرایر، ژورنالیست صنعت بازی نیز با استناد به صحبت‌های افراد داخل شرکت، به تأیید این موضوع پرداخته است.

نشریه Kotaku در ادامه‌ی این بحث ادعا کرد که استودیو The Coalition، واقع در ونکوور کانادا که توسط مایکروسافت برای توسعه سری Gear of War تأسیس شده بود نیز تعداد قابل توجهی از کارکنان خود را اخراج کرده است.

مایکروسافت در بیانیه روز چهارشنبه خود اعلام کرده بود که «در واکنش به تغییرات شرایط کلان اقتصادی و همچنین اولویت‌های مشتریان خود» تصمیم به چنین اقدامی گرفته است. خبرگزاری Business Insider نوشته که در این طرح قرار بود «ضعیف‌ترین کارکنان این شرکت با پایین ترین نرخ بازدهی» هدف قرار گرفته شوند. این نشریه مدعی شده که ظاهرا از برخی مدیران خواسته شده بود تا کارمندانی را که باید از شرکت خارج شوند، شناسایی و معرفی کنند؛ افرادی که در حالت عادی باید قبل از اخراج، ابتدا تحت آموزش‌های بهبود عملکرد قرار می‌گرفتند و سپس در صورت عدم پیشرفت اخراج می‌شدند.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *