اخبار بازی

ثبت رکورد بهترین عملکرد درآمدی در سه‌ماهه‌ی سوم یک سال مالی توسط CD Projekt

به‌لطف فروش بالاتر از انتظار سایبرپانک 2077، به‌نظر می‌رسد عملکرد مالی سی‌دی‌ پراجکت رد در سه‌ماهه‌ی سوم امسال تا به‌اینجا بی‌نظیر بوده است.

هفته‌ی گذشته مجموعه‌ی سی‌دی پراجکت با انتشار آمار و گزارش‌ها عملکرد این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۲، از عملکرد بالاتر از حد انتظار Cyberpunk 2077 و دیگر محصولات عرضه شده در بازار توسط این مجموعه خبر داد. پیتر نیروباویچ، مدیر ارشد مالی سی‌دی پراجکت می‌گوید عرضه‌ی انیمه Cyberpunk Edgerunners روی شبکه‌ی نتفلیکس در سه‌ماهه‌ی گذشته، باعث بهبود محسوس میزان فروش و علاقه‌مندی مخاطبان به بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ شده است.

نیروباویچ گفت گذشتن میزان فروش این بازی از مرز ۲۰ میلیون نسخه فروش آن‌هم در مدت زمان حدود دو ساله‌، باعث افتخار و افزایش روحیه‌ی بسیاری از توسعه‌دهنگان و سازندگان این بازی در استودیوی سی‌دی پراجکت رد شده است. آدام کیچیسکی، مدیرعامل و رئیس کل این شرکت نیز با اشاره به بازخورد خریداران در برخی از پلتفرم‌های فروش بازی، از عبور کردن میزان رضایت بازیکنان از این محصول به بالاتر از ۹۰ درصد خبر داد.

طبق آمار مالی به‌اشتراک گذاشته شده توسط سی‌دی پراجکت با سهام‌داران این شرکت، درآمد این مجموعه در این سه‌ماهه، مالی به رقم ۲۴۶ میلیون زلاتی لهستان یا چیزی در حدود ۵۵ میلیون دلار آمریکا رسیده است که بخش زیادی از آن به‌لطف فروش فوق‌العاده‌ی نسخه‌ی نسل نهمی سایبرپانک 2077 اتفاق افتاده است. طبق آمارها، فروش این بازی نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته در حدود ۷۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

والپیپر انیمه Cyberpunk: Edgerunners

در ادامه مشخص شد میزان سود خالص عملیاتی این مجموعه در این دوره مشخص در حدود ۹۹ میلیون زلاتی (اندکی کمتر از ۲۲ میلیون دلار) بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، در حدود ۵۰۴ درصد رشد داشته است. بدین ترتیب، میزان سود خالص مجموعه‌ی سی‌دی پراجکت نسبت به کل میزان درآمد این شرکت، در حدود ۴۰/۲ درصد بوده است و میزان درآمد شرکت سی‌دی پراجکت رد که تنها روی بخش توسعه و عرضه‌ی بازی‌ها تمرکز دارد، در حدود ۴۷ درصد ارزیابی شده است.

نیروباویچ همچنین به این موضوع اشاره کرد که سه‌ماهه‌ی سوم هر سال مالی، عموما ضعیف‌ترین بازه هر سال مالی محسوب می‌شود، اما به‌لطف فروش غیرقابل انتظار سایبرپانک 2077 در این بازه‌زمانی، امسال شاهد قدرت‌مندترین عملکرد مالی سی‌دی پراجکت در این دروه مالی نسبته به تمام طول سال هستیم. دراین‌میان همچنین تایید شد که مراحل توسعه‌ی بسته‌الحاقی بزرگ Phantom Liberty دنیای سایبرپانک که تابستان گذشته شاهد رونمای از آن بودیم، همچنان با جدیت ادامه دارد و بخش بزرگی از نیروی کاری پرشمار این شرکت، به ساخت این پروژه برای عرضه در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۳ مشغول هستند.

لوگوی بسته‌الحاقی Phantom Liberty بازی سایبرپانک 2077

دیگر اعضای سی‌دی پراجکت نیز همانند سابق، روی پروژه‌های دیگری مانند به‌روزرسانی نسل نهمی بازی Witcher 3، قسمت بعدی مجموعه‌ی ویچر که فعلا با نام رمزی پولاریس شناخته می‌شود، پروژه‌ی ریمیک قسمت اول ویچر، امور مربوط‌به توسعه‌ی بازی کارتی GWENT و نسخه‌های فرعی آن و درنهایت عرضه‌ی به‌رزورسانی‌های جدید و برطرف کردن باگ‌های سایبرپانک 2077 مشغول به فعالیت هستند. در ماه‌های گذشته شاهد انتشار آپدیت‌های بزرگ و موثری برای این بازی بودیم که علاوه‌بر از بین‌بردن باگ‌ها و ایرادات گرافیکی بازی، مواردی مانند پشتیبانی از فناوری FSR 2.0 مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی شرکت AMD برای کنسول‌های نسل نهمی و مواردی مربوط‌به سریال اج‌رانرز به جهان این بازی اضافه کرده است.

هنوز جزئیات بیشتری از اکسپنشن بزرگ Phantom Liberty اعلام نشده است، اما ظاهرا این بسته‌ی الحاقی علاوه‌بر یک منطقه‌ی بزرگ متفاوت در نایت‌سیتی، شخصیت‌ها و نیروهای نظامی جدیدی را به دنیای بازی اضافه می‌کند. سازندگان بازی همچنین ضمن تایید حضور جانی سیلورهند با بازی کیانو ریوز در این اپیزود داستانی، اعلام کرده بودند بازیکنانی که از هواداران اکسپنشن‌های بزرگ بازی The Witcher 3: Wild Hunt هستند، از این بسته‌الحاقی داستانی نیز لذت خواهند برد. این DLC همچنین آخرین پروژه‌ای خواهد بود که پیش از آغاز به‌کارگیری موتور آنریل انجین 5 برای تمامی بازی‌های در دست ساخت این مجموعه، همچنان با موتور گرافیکی اختصاصی این شرکت با نام RED Engine ساخته خواهد شد.

نظر شما کاربران واران گیم در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *