اخبار بازی

Deus Ex Go و سایر بازی های موبایل استودیو سابق اسکوئر انیکس از دسترس خارج می‌شوند

بازیکن‌ها از سال آینده دیگر قادر به تجربه‌ی بازی‌های موبایل استودیو Onoma نظیر Deus Ex Go و Hitman Sniper: The Shadows نخواهند بود.

این هفته استودیو Onoma یا اسکوئر انیکس مونترال سابق توسط شرکت امبریسر گروپ تعطیل می‌شود و برخی از بازی‌های موبایل این توسعه‌دهنده نیز برای همیشه از دسترس خارج خواهند شد. استودیو اوناما پیش از آخرین روز کاری در تاریخ ۲۴ نوامبر (۳ آذر) اعلام کرد از تاریخ ۴ ژانویه (۱۴ دی) بازی Deus Ex Go، بازی Hitman Sniper: The Shadows، بازی Arena Battle Champions و بازی Space Invaders: Hidden Heroes غیر قابل بازی خواهند شد.

این بازی‌های موبایل از تاریخ ۱ دسامبر (۱۰ آذر) از فروشگاه گوگل پلی و اپ استور حذف می‌شوند و بازیکن‌ها تنها تا زمان غیرفعال شدن آن‌ها در تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۴ دی ۱۴۰۱) می‌توانند به تجربه‌ی آن‌ها بپردازند. از امروز گیمرها دیگر نمی‌توانند در این آثار خریدهای درون برنامه‌ای داشته باشند و استودیو Onoma از کاربرها می‌خواهد که پیش از تعطیلی بازی‌ها به‌سراغ استفاده از محتویاتی بروند که پیش از این برای بازی‌ها خریداری کرده بودند.

با اینکه شرکت‌ها پس از مدتی به‌دلایل مختلف نظیر کاهش استقبال گیمرها تصمیم به پایان دادن به پشتیبانی آنلاین و تعطیلی سرورهای آثار قدیمی می‌گیرند، اما در این مورد به‌خصوص ۴ بازی استودیو Square Enix Montreal پس از تاریخ مشخص‌شده کاملا غیرقابل تجربه خواهند شد. این آثار شامل بازی پرطرفدار معمایی Deus Ex Go و بازی موبایل Hitman Sniper: The Shadows می‌شود که کمتر از یک سال پیش در دسترس بازیکن‌ها قرار گرفت.

دیگر آثار مجموعه Go اوناما نظیر بازی Lara Croft Go و بازی Hitman Go تحت تأثیر تعطیلی این استودیو قرار نمی‌گیرند و به کارشان ادامه خواهند داد. در اوایل سال جاری استودیو Onoma به‌همراه تعدادی از دیگر استودیوهای غربی اسکوئر انیکس توسط شرکت Embracer Group خریداری شد. نام این استودیو در ماه اکتبر از اسکوئر انیکس مونترال به اوناما تغییر یافت و در ماه نوامبر شرکت امبریسر از تعطیلی این استودیو بازی‌سازی خبر داد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *