اخبار بازی

اعلام نامزدهای جایزه گرمی بهترین موسیقی متن بازی

بازی‌های Aliens: Fireteam Elite و Marvel’s Guardians of The Galaxy برای دریافت جایزه‌ی گرمی بهترین موسیقی متن بازی در سال ۲۰۲۳ با دیگر آثار رقابت می‌کنند.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که نامزدهای جایزه‌ی گرمی بهترین موسیقی متن بازی در سال ۲۰۲۳ اعلام شده است. این مراسم هر ساله با اهدای جوایز معتبری از فعالان حوزه‌ی موسیقی تجلیل می‌کند و کمیته‌ی برگزاری امسال بخش بهترین موسیقی متن بازی را هم اضافه کرده است. در این دوره بازی Aliens: Fireteam Elite برای دریافت جایزه با آثاری نظیر Call of Duty، Assassin’s Creed و Marvel’s Guardians of The Galaxy رقابت می‌کند.

نامزدهای بهترین موسیقی متن بازی‌های ویدیویی و سایر رسانه‌های تعاملی

  • بازی Aliens: Fireteam Elite با آهنگسازی استین وینتوری
  • بسته الحاقی Dawn Of Ragnarok بازی Assassin’s Creed Valhalla با آهنگسازی استفانی اکونومو
  • بازی Call Of Duty®: Vanguard با آهنگسازی بیر مک‌کری
  • بازی Marvel’s Guardians Of The Galaxy با آهنگسازی ریچارد جیکس
  • بازی Old World با آهنگسازی کریستوفر تین

مراسم جوایز گرمی برای اولین‌بار شامل یک بخش مجزا برای تقدیر از بهترین موسیقی متن بازی‌های ویدیویی است و یکی از این آثار نهایتا جایزه‌ی این دوره را به خانه خواهد برد. موسیقی بازی‌ها از سال ۱۹۹۹ میلادی واجد شرایط دریافت جایزه‌ی Grammy بوده است، اما هیچ‌گاه یک دسته‌بندی جداگانه نداشت. به‌عنوان مثال در سال ۲۰۱۱ بازی Baba Yetu برنده‌ی جایزه‌ی گرمی شد و بازی Journey نیز توانست در سال ۲۰۱۲ نامزد دریافت این جایزه شود.

استیو شنور، رئیس بخش موسیقی شرکت الکترونیک آرتز در گفت‌وگو با رسانه‌ی ورایتی در خصوص اهمیت موسیقی بازی‌ها اظهار داشت: «این موسیقی‌ها نادیده گرفته شده است و مورد قدردانی قرار نمی‌گیرد؛ نه‌تنها به‌دلیل سطح کیفیت، بلکه به‌خاطر میزان موفقیت و اینکه تا چه اندازه می‌توانند با نسل بعدی عاشقان موسیقی ارتباط برقرار کنند. ما باید مسئولان را متقاعد می‌کردیم که این موسیقی مستقل است و شایستگی سنجش و قضاوت با یکدیگر را دارد».

اکنون پس از سال‌ها تلاش استودیوهای بازی‌سازی نهایتا کمیته‌ی برگزاری جوایز گرمی دسته‌بندی موسیقی متن بازی‌ها را نیز اضافه کرد و در این دوره بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy از شانس زیادی برای دریافت جایزه برخوردار است. البته هنوز معلوم نیست که کدام یک از آثار موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین موسیقی متن بازی‌های ویدیویی و سایر رسانه‌های تعاملی خواهد شد و طرفدارها باید تا زمان برگزاری مراسم امسال منتظر بمانند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *