اخبار بازی

پیش بینی درآمد بازی‌های VR تا ۱.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲

طبق پیش‌بینی‌ها، درآمد بازی‌های واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱.۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

گزارش جدیدی از شرکت تحلیلی Newzoo نشان می‌دهد که طبق پیش‌بینی‌ها، درآمد حاصل از بازی‌های واقعیت مجازی تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱.۸ میلیارد دلار برسد. در آینده این پیش‌بینی درآمد، از ۱.۴ میلیارد دلار به‌دست‌آمده در سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر خواهد شد و به ۳.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ خواهد رسید. به گفته‌ی تحلیلگران، افزایش پول خرج کردن کاربرها برای بازی‌های واقعیت مجازی به دلیل افزایش تعداد کاربران فعال هدست‌های VR است.

شرکت Newzoo تخمین زده است که حدود ۲۰.۲ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ از هدست‌های VR استفاده کرده‌اند و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ این رقم به ۲۷.۷ میلیون نفر برسد. در نهایت Newzoo گفت که تعداد کاربران هدست‌های واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۴ تا ۴۶ میلیون نفر افزایش خواهد یافت. تحلیلگران بر این باورند که گسترش هدست‌های VR مستقل به مانند Meta Quest 2 و Pico Neo 3 به دلیل مقرون به صرفه بودن و استفاده‌ی آسان، محرک اصلی استقبال از محصولات واقعیت مجازی خواهد بود.

استفاده از هدست VR در رانندگی

Newzoo در ادامه‌ی گزارش خود اعلام کرد بیشترین استفاده‌ی مصرف‌کنندگان از هدست‌های VR مربوط به بازی‌ها است؛ بدین صورت که ۷۲ درصد از آن‌ها به تجربه‌ی بازی‌ها می‌پردازند. با این حال ۶۳ درصد از دارندگان هدست‌های VR از آن‌ها برای تماشای فیلم استفاده می‌کنند و ۵۴ درصد از دستگاه‌های واقعیت مجازی خود برای شرکت در رویدادهای مجازی مختلف بهره می‌برند.

در مورد مخاطبان این هدست‌های واقعیت مجازی می‌توان گفت که ۶۳ درصد آقایان هستند. این هدست‌ها در بین جوانان ۲۱ تا ۳۵ ساله محبوبیت بیشتری دارند و این گروه سنی ۴۳ درصد از دارندگان پلتفرم VR را تشکیل می‌دهند. پس از آن گروه سنی بین ۳۶ تا ۵۰ سال حدود ۳۲ درصد از کاربران هستند. کمترین سهم دارندگان هدست واقعیت مجازی نیز به افراد بین ۱۴ تا ۲۰ سال با حدود ۲۵ درصد تعلق دارد.

نظر شما درباره‌ی این اخبار چیست؟ آن‌ها را با تیم واران گیم در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *