اخبار بازی

تهیه‌کننده سابق Dragon Age: تاثیر خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت مثبت نیست

مارک داراه، یکی از اعضای سابق استودیو بایوور باور دارد معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در طولانی مدت احتمالا چیز بدی خواهد بود.

مارک داراه، تهیه‌کننده سابق Dragon Age و یکی از اعضای باسابقه استودیو بایوور اعتقاد دارد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت احتمالا در طولانی مدت مورد بدی خواهد بود؛ هرچند در کوتاه مدت برای اکتیویژن بلیزارد مفید است. این شرکت زیر نظر بابی کوتیک، مدیرعاملش دوران خوبی را سپری نکرد و خود کوتیک متهم به ایجاد فرهنگ کاری تهاجمی و مدیریت ضعیف است.

داراه که ۲۳ سال را در بایوور سپری کرد و در سال ۲۰۲۱ بازنشسته شد، در جریان پرسش‌وپاسخی در یوتیوب گفت تلفیق و یکپارچه‌سازی به خلاقیت ضربه خواهد زد و شرکت‌ها با گذشت زمان باید هزینه‌ها را کنترل کرده و این کاهش هزینه باعث می‌شود ریسک‌پذیری کمتری صورت بگیرد:

«می‌توانم بگویم که یکپارچه‌سازی در طولانی مدت احتمالا چیز بدی است. خوشبختانه خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در کوتاه مدت چیز خوبی است زیرا به نظر می‌رسد اکتیویژن بلیزارد از نظر فرهنگی نیاز دارد تا کسی با جاروبرقی به آن‌جا رفته و گوشه‌های تاریک و غبارآلودش را تمیز کند. اما یکپارچه‌سازی طولانی مدت معمولا چیز بدی است چون هنگامی که کنترل کافی دارید، می‌خواهید هزینه‌ها را کنترل کرده و در اکثر موارد بدین معنا است که خلاقیت و ریسک‌پذیری کمتر می‌شود. پس احتمالا در بلند مدت بد است؛ شاید درباره اکتیویژن بلیزارد در کوتاه مدت خوب باشد».

معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت اکنون در حال بررسی توسط نهادهای نظارتی و ضدانحصاری است و هنوز مشخص نیست بالاخره این معامله توسط این نهادها تایید خواهد شد یا خیر.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *