اخبار بازی

God of War Ragnarok بزرگ‌ترین عرضه‌ی تاریخ این مجموعه را رقم زد

براساس پیش‌بینی GfK، بازی God of War Ragnarok به‌عنوان جدیدترین بازی از مجموعه‌ی خدای جنگ کار خود را با قرار گرفتن در رتبه اول جدول فروش بریتانیا شروع خواهد کرد.

طبق گزارش وبسایت تحلیل و بررسی GfK، بازی God of War Ragnarok شروع بسیار چشمگیری را در چارت انگلستان به ثبت رسانده و به‌عنوان جدیدترین بازی از مجموعه‌ی خدای جنگ درصدر جدول فروش بریتانیا قرار گرفته است. تاکنون ۱۲ بازی God of War در انگلستان عرضه شده که ۶ بازی از سری اصلی، دو بازی برای کنسول‌های قابل حمل، کالکشن‌ها و بازسازی بازی‌های این مجموعه را شامل می‌شوند. اولین بازی در ماه ژوئیه ۲۰۰۵ و برای PS2 منتشر شد و در جایگاه پنجم این چارت قرار گرفت.

این یکی از دو موردی است که یک بازی God of War با قرار گرفتن در رتبه اول کار خود را شروع نمی‌کند. دومین بازی از این مجموعه دو سال بعد و در ماه می ۲۰۰۷ منتشر شده و به رتبه اول رسید. بعد از آن و در ماه مارس ۲۰۱۰ بازی God of War 3 برای پلی استیشن 3 عرضه شد و بازهم صدر جدول را تجربه کرد. God of War Ascension چهارمین بازی این سری بود که ۳ سال بعد عرضه شد اما پشت سر ریبوت Tomb Raider از استودیوی کریستال داینامیکس قرار گرفت.

کریتوس در God of War Ragnarok

بعد از آن ریبوت God of War در سال ۲۰۱۸ برای پلی استیشن 4 منتشر شد که یک بازگشت مقتدرانه برای مجموعه خدای جنگ بود. این بازی بعدها به پرفروش‌ترین بازی تمام مجموعه تبدیل شد. تنها بازی‌هایی که در آن سال روی PS4 فروش بیشتری را نسبت به God of War تجربه کردند، FIFA 19 ،Red Dead Redemption 2 ،Call of Duty: Black Ops 4 و Marvel’s Spider-Man بودند.

حالا و در زمان عرضه بازی God of War Ragnarok قرار داریم که آمارها نشان می‌دهد این بازی به بزرگ‌ترین عرضه تاریخ مجموعه God of War تبدیل خواهد شد. دوریان بلوش رئیس GfK دراینباره می‌گوید: «God of War Ragnarok کار خود را با قرار گرفتن در رتبه اول جدول فروش شروع می‌کند و به‌عنوان اولین بازی بین نسلی مجموعه‌ی گاد آف وار به بازار عرضه شده است. فروش فیزیکی این بازی در روز اول تا همین حالا بالاتر از فروش هفته‌ی اول بازی‌های مجموعه بوده و این رکورد درحال بهبود یافتن است.»

نام بازی

سال عرضه پلتفرم جایگاه در جدول فروش UK
God of War 2005 PS2 پنجم
God of War 2 2007 PS2 اول
God of War: Chain of Olympus 2008 PSP ۲۹
God of War 3 2010 PS3 اول
God of War Collection 2010 PS3 ۱۰
God of War Trilogy 2010 PS3 ۱۰۰
God of War: Ghost of Sparta 2010 PSP ۷۳
God of War Collection: Volume II 2011 PS3 ۳۵
God of War: Ascension 2013 PS4 دوم
God of War Collection 2014 PS VITA ۴۱
God of War 3: Remastered 2015 PS4 ۹
God of War 2018 PS4 اول
God of War: Ragnarok 2022 PS4/PS5 اول
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *