اخبار بازی

از Wolverine تا Suicide Squad؛ نگاهی به بازی‌های ابرقهرمانی

بر کسی پوشیده نیست که سبک ابرقهرمانی به یکی از محبوب‌ترین‌ها در اکثر مدیوم‌های سرگرمی تبدیل شده و بازی‌های ویدیویی هم از این قائده مستثنی نیستند. چه طرفدار دی‌سی هستید و انتظار Suicide Squad و Gotham Knights را می‌کشید و چه مارول را ترجیح می‌دهید و منتظر Wolverine و Guardians of the Galaxy هستید، طیف وسیعی از بازی‌های ابرقهرمانی انتظار شما را می‌کشند. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به تمام بازی‌های ابرقهرمانی تایید شده که در آینده عرضه می‌شوند بیندازیم. این فهرست بر اساس تاریخ عرضه مرتب شده تا بدانید ابتدا باید منتظر کدام بازی‌ها باشید.

Marvel’s Guardians of the Galaxy

Marvel's Guardians of the Galaxy
پس از فاجعه‌ی Marvel’s Avengers، به نظر می‌رسد که اسکوئر انیکس (Square Enix) با Marvel’s Guardians of the Galaxy در مسیر درست قرار گرفته است.

توسعه‌دهنده‌ی Deus Ex یعنی ایدوس مونترال (Eidos-Montreal) تصمیم گرفته تا اولین بازی بزرگ Guardians of the Galaxy را توسعه دهد. این طور که به نظر می‌رسد Marvel’s Guardians of the Galaxy بهترین المان‌های فیلم‌ها و کامیک‌ها را اقتباس کرده است. در این اکشن نقش‌آفرینی تک‌نفره که با الهام زیاد از شخصیت‌های کامیک طراحی شده، بازی‌بازان کنترل Star Lord را به دست می‌گیرند تا جلوی فاجعه‌ای که خود آن‌ها مقصرش هستند بایستند. مبارزات بازی پر هرج و مرج هستند و بازی‌بازان وظیفه‌ی کنترل حملات سایر اعضای تیم را هم بر عهده دارند. در خارج از مبارزات هم شما می‌توانید با انتخاب دیالوگ‌های مختلف روابط خود با اعضای تیم را تعیین کنید.

Marvel’s Midnight Suns

Midnight Suns
یکی از منحصر به فردترین بازی‌های ابرقهرمانی Marvel’s Midnight Suns است که دسته‌ای از ابرقهرمانان محبوب مارول را در یک بازی استراتژی قرار می‌دهد.

استودیوی فیرکسیس (Firaxis)، توسعه‌دهنده‌ی سری XCOM، قرار است استعداد خود در ساخت بازی‌های استراتژی را به تیم Midnight Suns مارول قرض دهد. به عنوان قهرمانی قابل شخصی‌سازی که صرفا با نام Hunter شناخته می‌شود، شما تیمی قدرتمند متشکل از قهرمانانی مثل Captain America، Doctor Strange، Wolverine و Blade را رهبری می‌کنید تا به جنگ با Lilith بروید. اگر نگران شباهت زیاد به XCOM هستید، باید گفت که Midnights Sun ابدا XCOMای با پوسته‌ی مارول نیست، بلکه قرار است شاهد یک استراتژی نقش‌آفرینی کاملا اصیل با سیستمی از توانایی‌های متنوع باشید. هم‌چنین خارج از مبارزات می‌توانید HQ خود را بگردید و با اعضای مختلف تیم به گفت‌و‌گو بپردازید.

Gotham Knights

Gotham Knights
این دومین تلاش استودیوی وارنر مونترال (Warner Bros. Montreal) برای ساخت یک بازی بر اساس جهان Batman است.

بتمن مرده است. مرگ بزرگ‌ترین محافظ Gotham به این معنا است که سایر اعضای Bat Family باید جای او را پر کنند. Robin، Nightwing، Batgirl و Red Hood در مرکز این ماجرای کو-آپ دو نفره قرار می‌گیرند. تیم قهرمانان ما قرار است در مقابل یکی از دشمنان محبوب دنیای Batman یعنی Court of Owls قرار بگیرد. البته شرورهای کلاسیک کامیک‌ها هم در این بازی حضور دارند. Gotham Knights توسط تیم توسعه‌ی Batman: Arkham Origins ساخته شده است. علی‌رغم شباهت‌ها در سبک گرافیکی و گیم‌پلی، Gotham Knights کاملا از جهان Arkham جدا است. البته طرفداران Arkham نباید از این بابت ناامید شوند چرا که اکشن بازی هم‌چنان معرکه به نظر می‌رسد.

Suicide Squad: Kill the Justice League

Suicide Squad
بازی جدید سازنده‌ی Batman: Arkham با اینکه در مورد Batman نیست، اما در همان دنیا جریان دارد.

نام این بازی تقریبا همه چیز در مورد آن را مشخص می‌کند. شما به عنوان Suicide Squad، یک گروه ضربتی که توسط دولت تشکیل شده، وظیفه دارید تا سوپرمن و Justice League را بکشید. در حال حاضر نه شاهد گیم‌پلی بازی بوده‌ایم و نه اطلاعات چندانی از پروژه داریم. صرفا می‌دانیم که استودیوی راک‌استدی (Rocksteady)، توسعه‌دهنده‌ی سه‌گانه‌ی اصلی Batman: Arkham، سازنده‌ی این بازی است. همین مهم به تنهایی باعث شده تا راجع به Suicide Squad هیجان‌زده باشیم. تریلر رونمایی از بازی تایید کرد که Harley Quinn، Deadshot، Captain Boomerang و King Shark در بازی حضور دارند. با این حال جز مرد پولاین مشخص نیست که چه ابرقهرمان دیگری را می‌بینیم.

Marvel’s Spider-Man 2

Spider-Man
استودیوی اینسامنیاک گیمز با هر بازی از نظر بصری روی دست خود بلند می‌شود. کافی است نگاهی به این تصویر بیندازید تا متوجه شوید Marvel’s Spider-Man 2 هم از این قائده مستثنی نیست.

سومین پرده‌ از بازی‌های Spider-Man و Miles Morales استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)، این قهرمانان را در مقابل یکی از مشهورترین دشمنان مارول یعنی Venom قرار می‌دهد. با وجود اینکه هر دو قهرمان در این بازی حضور دارند، Marvel’s Spider-Man 2 هم‌چنان یک بازی کاملا تک‌نفره است. البته فعلا مشخص نیست که آیا در قالب هر دو Spider-Man قرار خواهیم گرفت یا خیر. اینسامنیاک پیش از این ثابت کرده که توانایی ساخت بازی‌های Spider-Man خوب را دارد. پس فعلا به این استودیو اعتماد داریم. البته در حال حاضر فاصله‌ی زیادی تا سال 2023 و عرضه‌ی بازی داریم.

Marvel’s Wolverine

Marvel's Wolverine
این بازی در مراحل بسیار ابتدایی توسعه‌ی خود به سر می‌برد و فعلا فاصله‌ی زیادی تا دریافت اطلاعات بیشتر از آن داریم.

به نظر می‌رسد اینسامنیاک گیمز صرفا به ساخت بازی‌های Spider-Man راضی نشده است چرا که این استودیو جهان بازی‌های ویدیویی را با اعلام ساخت یک بازی Wolverine شوکه کرد. خارج از یک تریلر سینماتیک کوتاه، اطلاعات چندانی از این بازی هیجان‌انگیز در دسترس نیست. اینسامنیاک تایید کرده که بازی تم و حال و هوای تاریکی داشته و با دنیای Spider-Man ارتباطی ندارد. طرفداران حتی متوجه ایستر اگی در تریلر بازی شده‌اند که خبر از حضور Hulk می‌دهد.

Sina_2081
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *