اخبار بازی

اطلاعاتی از intel ARC شرکت اینتل منتشر گردید

شرکت اینتل (Intel)، در پاسخی به DLSS شرکت انویدیا (Nvidia)، intel ARC را به نمایش خواهد گذاشت. جزئیات بیشتری در مورد این تکنولوژی منتشر شده است.

intel ARC اولین تکنولوژی تخصصی کارت گرافیک‌های شرکت intel است که در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد گردید. جزئیات تازه‌ای در مورد این تکنولوژی منتشر شده است که در آن این  AI-accelerated به عنوان XESS شناخته می‌شود. XESS به نظر می‌رسد تکنولوژی مشابه با DLSS شرکت انویدیا باشد. اولین معماری کارت گرافیک‌های شرکت Intel که در اوایل سال ۲۰۲۲  با این تکنولوژی منتشر می‌شود، Alchemist یا کیمیاگر نام دارد. اینتل همچنین از هسته‌های اختصاصی XE در کارت گرافیک‌های آینده‌ی خود استفاده خواهد کرد تا تکنولوژی XESS خود را با استفاده از موتورهای ماتریس (XMX) در پردازش‌های AI استفاده نماید.

XESS مانند DLSS با استفاده از قابلیت Machine Learning کار می‌کند تا جزئیات را از پیکسل‌های نزدیک و فریم‌های قبلی بازسازی کند و اینتل امیدوار است که بتواند دو برابر بهبود عملکرد در پردازش‌های گرافیکی را شاهد باشد. از سوی دیگر، با وضوح فوق العاده FidelityFX AMD، با استفاده از تکنیک‌های Spatial Upscaling به جای روش های بازسازی مبتنی بر AI که توسط اینتل و انویدیا استفاده می‌شود، مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد.

علاوه بر این، اینتل وعده داده است که XESS فقط به محصولات XMX محدود نمی‌شود. آن‌ها قصد دارند تا XESS را در طیف گسترده‌ای از سخت افزار‌ها در آینده ارائه دهند. از جمله گرافیک‌های یکپارچه (Integrated) با یک نسخه که از دستورالعمل DP4A پشتیبانی می‌کند. ما باید صبر کنیم تا ببینیم که XESS در محیط بازی  چقدر سریع‌تر نسبت به سایر رقبا شروع به پردازش می‌کند و  باید دید که آیا در این پردازش‌های مبتنی بر AI مانند تکنولوژی DLSS چگونه به‌نظر می‌رسد.

اینتل همچنین تایید کرد که Alchemist پشتیبانی کامل از DirectX 12 Ultimate را ارائه می‌دهد که  همراه با Ray Tracing مبتنی بر سخت افزار، از هر دو Raytracing DirectX (DXR) و Tracing Ray Vulkan پشتیبانی خواهد کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد که در تلاش است تا Unreal Engine 5 بر روی کارت گرافیک‌های آینده‌ی آن‌ها سازگاری بسیاری مناسبی داشته باشد. اینتل همچنین اعلام کرد که در روند تولید Alchemist، تنها نخواهد بود. به عنوان بخشی از استراتژی IDM 2.0 خود، اینتل در واقع تولید محصولات خود را به TSMC خواهد سپرد.

 

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *