اخبار بازی

چرا Assassin’s Creed بعدی نمیتواند با GTA Online رقابت کند

چندی پیش شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) توسعه‌ی Assassin’s Creed Infinity را تایید کرد؛ عنوانی که این سری محبوب را وارد مسیر تازه‌ای می‌کند. اگرچه جزئیات نحوه‌ی عملکرد دقیق این بازی سرویس محور مبهم است، اما به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت در تلاش است که در ساخت این عنوان، از برخی ویژگی‌های GTA Online الگو برداری کند.

شاید Assassin’s Creed Infinity با یک زمینه‌ی عمومی آنلاین برای ترور دیگران و چندین به‌روزرسانی و رویداد بزرگ که به شما اجازه دهد به تنظیمات و دوران های مختلف سفر کنید، جایگزین بازی‌های جدید سری Assassin’s Creed شود. شاید هم اصلا این‌طور نباشد و با عنوانی کاملا متفاوت روبه‌رو شویم، به هرحال در حال حاضر این جزییات واقعا مهم نیستند. هم‌اکنون نکته‌ی مهم این است که GTA Online به شدت به یک رقیب مناسب نیاز دارد و به نظر نمی‌رسد که Assassin’s Creed Infinity بتواند در حد و اندازه‌های آن رقیب ظاهر شود.

یوبی‌سافت در زمان تایید توسعه‌ و فهرست کردن پرسنل درگیر Infinity، اعلام کرد که به جای ادامه دادن سری Assassin’s Creed به طور بازی به بازی، معتقد است که فرصتی برای تکامل بیشتر یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های این شرکت وجود دارد. به گفته‌ی آن‌ها این تکامل در جهتی انجام خواهد شد که به همکاری بیشتری نیاز دارد و این همکاری کمتر بر استودیوها و بیشتر بر استعدادها و رهبری صرف نظر از موقعیت شغلی و مکانی افراد در یوبی‌سافت، متمرکز است.

Assassin's Creed Infinity

یوبی‌سافت به جای ادامه دادن سری Assassin’s Creed به طور بازی به بازی، فرصتی برای تکامل بیشتر یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های این شرکت را پیش روی خود می‌بیند.

واضح است که این بیانیه بیشتر بر روی معنای این استراتژی برای خود یوبی‌سافت تمرکز دارد. این که یوبی‌سافت به جای پروژه‌ی مجزا برای هر استودیو، قرار است از چندتا از استودیوهای مختلف خود برای ساخت یک Assassin’s Creed بهره گیری کند، لزوماً نیازی به تغییر ساختار این سری ندارد. در واقع یوبی‌سافت هنوز می‌تواند با کمک و همکاری دو استودیوی خود، یک Assassin’s Creed نقش‌آفرینی و تک‌نفره را برای عرضه در تعطیلات سال نوی ۲۰۲۲ آماده کند.

با این حال، گزارش‌های مربوط به Infinity می‌گویند که این بازی با الهام از موفقیت‌های زیاد عناوینی مانند Fortnite و Grand Theft Auto 5، بازی‌بازان را با اضافه کردن مکرر محتوای جدید یا تغییر تجربه‌ با راه‌های مختلف، برای سال‌ها حفظ خواهد کرد. این اطلاعات به صراحت بیان نمی‌کنند که Infinity چندنفره است یا خیر، اما تا حدودی با ایده‌ی سرویس محور بودن این بازی همخوانی دارند. همچنین، در حالی که GTA 5 یک حالت تک نفره‌ی آفلاین قوی و از نظر طول و عمق شبیه به Assassin’s Creed Valhalla، را داراست، مشخص است که “اضافه کردن محتوای جدید” به رویکرد GTA Online اشاره دارد.

Assassin's Creed

Assassin’s Creed Infinity قرار است با الگو برداری از GTA V، بازی‌بازان خود را با اضافه کردن مکرر محتوای جدید، برای سال‌ها حفظ کند.

سری Assassin’s Creed قبلا دارای یک بخش چندنفره‌ی عالی بود. این بخش شما را به چالش می‌کشید تا با قایم شدن در میان NPCها، به شکار و کشتن بازی‌بازان دیگر که آن‌ها نیز تلاش می کردند شما را به قتل برسانند، بپردازید. وقتی که بازی‌بازان شروع به دویدن بی هدف و عدم پیروی از قوانین بازی می‌کردند، این بخش واقعا بی معنی می‌شد، اما وقتی همه با هم و با شیوه‌ی درست بازی می کردند، ایده‌ی بخش چندنفره در این سری، واقعا خلاقانه به نظر می‌رسید.

اگر تا به حال این بخش را تجربه نکرده‌اید، باید بگویم که بخش چندنفره‌ی سری Assassin’s Creed، اساساً همانند Among Us بود، با این تفاوت که در این بخش، همه به نوعی یک ایمپاستر (Impostor) بودند. بازی Among Us، هر چقدر هم که محبوب باشد، یک بازی سرویس محور با رویکرد Fornite یا GTA نیست، بنابراین تصور بازگشت بخش چندنفره‌ در Assassin’s Creed Infinity نیز دشوار است.

ََAssassin’s Creed Infinity

بخش چندنفره‌ی Assassin’s Creed که در Brotherhood، Revelations، Black Flag و Assassin’s Creed III وجود داشت.

همچنین می‌توان گفت که سری Assassin’s Creed راحت‌تر از آنچه مردم تصور می‌کنند به یک عنوان سرویس محور تبدیل می‌شود. مثلا Valhalla دارای بیش از ۱۰۰ ساعت محتوا در بازی اصلی، یک داستان کاملاً جدید در بسته‌ی الحاقی Wrath of Druids و به‌روزرسانی‌های بیشتر در آینده است. عناوین Odyssey و Origins نیز روش کار کاملاً مشابه این بازی را داشتند. طبیعتا محتوای بالای این سه اثر، با روایت ۱۵ ساعته بازی اول این سری بسیار فاصله دارد و می‌توان از نحوه‌ی ارائه‌ی محتوای یوبی‌سافت حدس زد که احتمالا همچین رویکردی را برای Infinity نیز در پیش خواهد گرفت.

با این همه، Assassin’s Creed Infinity به هر شکلی که باشد، سخت است که آن را حد و اندازه‌های GTA Online مشاهده کنیم. در واقع GTA Online برای خودش مانند یک ژانر است. در این بازی هرج و مرجی وجود دارد که فقط می‌چرخید و هر کاری را که می‌خواهید، انجام می‌دهید. این هرج و مرج تقریبا شبیه به وقتی است که در بخش تک نفره‌ی GTA، بازی‌باز ماموریت‌ها را نادیده گرفته و تا جایی که می‌تواند از کد تقلب‌های مختلف استفاده می‌کند.

Assassin’s Creed Infinity

هرج و مرج همیشگی سری GTA، در GTA Online بیشتر از همیشه مشاهده می‌شود.

همچنین GTA Online از یک جنبه‌ی جدی‌تر برخوردار است، که طی آن از بازی به عنوان زندگی دوم خود استفاده می‌کنید، مثلا در خیابان‌های لوس سانتوس گشت می‌زنید و در نیمه‌های شب، به قدم زدن در پارک و تماشای مناظر دیدنی این شهر می‌پردازید.

در هر صورت، GTA Online عنوانیست که می‌توانید از آن هر برداشتی داشته باشید، اما در عین حال، یک تجربه با ساختار قوی، رویدادها، مناطق جدید، ماموریت‌ها و چالش‌های خاص است که تا حدودی به مدل فصلی Fortnite شباهت دارد، با این تفاوت که در GTA Online همه‌ی این‌ها به شیوه‌ی طبیعی‌تری انجام می‌شوند.

تنها چیزی که به GTA Online نزدیک می‌شود عنوان Red Dead Online است، که به مانند سری GTA توسط شرکت راکستار (Rockstar) ساخته شده و اساسا یک GTA Online واقع در غرب وحشی و با حضور کابوی‌هاست.

ََAssassin’s Creed

Red Dead Online که اساسا یک GTA Online واقع در غرب وحشی و با حضور کابوی‌هاست.

GTA 5 در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. این بازی یک داستان خوب و یک جهان فوق العاده دارد که واقعا از زمان خود جلوتر بودند، اما GTA 5 فقط به دلیل قدرت روایت داستان یا جهانش بارها با عرضه‌ی دوباره روبه‌رو نشده است، در واقع دلیل اصلی عرضه‌ی دوباره این بازی برای کنسول‌های نسل هشتم و در آینده برای نسل نهم، GTA Online است که هنوز هم درآمد بسیار بالایی دارد. چنان که این عنوان تنها در سال گذشته حدود ۱ میلیارد دلار درآمد داشته است.

در واقع GTA Online هنوز هم فوق العاده محبوب است، اما بخشی از محبوبیت آن مربوط به این است که افرادی که به دنبال چنین تجربه‌ی آنلاینی هستند، هیچ گزینه‌ی دیگری ندارند. تنها گزینه‌ی موجود Red Dead Online است که بسیار به GTA Online شباهت دارد و با ساخت هر دوی آن‌ها توسط راکستار، این دو هرگز به طور جدی دیگری را مجبور به نوآوری و تغییر نمی‌کنند.

Assassin’s Creed Infinity

درآمد خالص GTA V و GTA Online از سال ۲۰۱۴ تا سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰

برای به چالش کشیدن GTA Online، باید یک رقیب جدید و قدرتمند پدیدار شود. مطمئن نیستم که Assassin’s Creed Infinity مناسب این رقابت باشد، البته باید گفت که هنوز نمی‌دانیم اصلا Assassin’s Creed Infinity چیست و ظاهرا قرار نیست یوبی‌سافت در آینده‌ای نزدیک از این عنوان به ما اطلاعاتی ارائه دهد. من فکر می‌کنم که سری Assassin’s Creed با همان مدلی که قبلا با آن ثابت و تحسین شده مناسب‌تر است، از طرف دیگر مشخص نیست که Infinity فقط دارای بخش آنلاین است یا خیر. در هر صورت، فقط امیدوارم کسی عنوانی بسازد که بتواند از استراتژی پول پرستانه‌ی تیک تو (Take-Two) و عرضه‌ی GTA V به جای GTA VI بر روی کنسول‌های نسل دهمی جلوگیری کند…

بازی Assassin’s Creed Infinity در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و طبق گزارش‌ها، این عنوان حداقل تا سه سال آتی منتشر نخواهد شد. در صورت تمایل می‌توانید از این نشانی مقاله‌ی دیگری از این بازی را به قلم رضا مهرعلی بخوانید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *