اخبار بازی

فروش ۲.۵ میلیون نسخه ای بازی Baldur’s Gate 3 در حالت ارلی اکسس

بازی Baldur’s Gate 3 در طول سه سال حضور در حالت ارلی اکسس توانسته بود فروش مناسبی داشته باشد.

بازی Baldur’s Gate 3 استودیو لاریان به‌تازگی برای رایانه‌های شخصی عرضه شده بود و پس از سه سال حضور در حالت ارلی اکسس و ۶ سال روند توسعه، بالاخره نسخه کامل آن انتشار یافته است. این بازی با داشتن ۴۷۰ هزار بازیکن همزمان در استیم عملکردی موفق داشته است؛ اما حتی قبل از عرضه کامل هم این بازی نقش‌آفرینی فروش مناسبی داشت.

اخیرا جیسون شرایر از رسانه بلومبرگ با سوئن وینکه، مدیرعامل لاریان مصاحبه‌ای داشته است که در آن مشخص شد بلدرز گیت ۳ تاکنون ۲.۵ میلیون نسخه فروخته است. همین باعث شد این پروژه حتی با طول کشیدن روند توسعه و بزرگ‌تر شدن ابعاد آن، از نظر مالی مقرون‌به‌صرفه باشد. البته این بازی با چندین مانع رو‌به‌رو شد؛ از تعطیلی استودیوهای ضبط عملکرد به‌خاطر پاندمی گرفته تا تعطیلی دفتر سن پترزبورگ استودیو بعد از تهاجم روسیه به اوکراین.

همچنین تاریخ عرضه Starfield هم باعث ایجاد چالش‌هایی برای این بازی شد چون تقریبا در هفته یکسان با Baldur’s Gate 3 عرضه می‌شد. برخی نگرانی‌ها وجود داشت که بازی با تأخیر مواجه شود؛ اما اینکه تاریخ عرضه آن را به زمانی جلوتر منتقل کرد.

نسخه پلی استیشن 5 بازی Baldur’s Gate 3 در ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) عرضه خواهد شد که یعنی با نقش‌آفرینی فضایی و علمی-تخیلی بتسدا تقابل خواهد کرد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *