اخبار بازی

نشت داده‌های Roblox به افشای اطلاعات چهار هزار توسعه‌دهنده منجر شد

با افشای داده‌های بازی محبوب Roblox، اطلاعات شخصی و هویتی بیش از چهار هزار توسعه‌دهنده در فضای عمومی پخش شده است.

براساس گزارش‌های جدید، داده‌های زیادی از بازی محبوب Roblox فاش شده است که در میان آن‌ها اطلاعاتی شامل نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل، تاریخ تولد و آدرس محل زندگی حدود چهار هزار نفر که در کنفرانس توسعه‌دهندگان Roblox بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ شرکت کرده‌اند، در دسترس عموم قرار گرفته است.

در ادامه یکی از مدیران روابط عمومی شرکت Roblox Corporation در بیانیه‌ای توضیح داد: «تیم پشتیبانی Roblox از یک مشکل امنیتی خارجی آگاه شده است که در آن نشانه‌هایی از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی محدود زیرمجموعه‌ای از پایگاه توسعه‌دهندگان ما وجود دارد. ما کارشناسان جدیدی را برای مدیریت بهتر تحقیقات تیم امنیت و اطلاعات خود استخدام کردیم. کسانی که تحت تاثیر این نشت اطلاعاتی قرار گرفتند، در آینده ایمیلی دریافت می‌کنند که در آن نحوه حمایت‌ ما از آن‌ها شرح داده می‌شود. ما همچنان به نظارت و بررسی وضعیت امنیت سایبری Roblox و توسعه‌دهندگان تردپارتی خود ادامه خواهیم داد».

به‌گفته یکی از منابع داخلی، این نشت اطلاعاتی در سال ۲۰۲۱ رخ داده بود و به‌دلیل اینکه گستره پخش اخبار آن تنها در حد پایگاه مخاطبان Roblox پیش رفت، در میان رسانه‌ها گسترش چندانی پیدا نکرد. بااین‌حال در همین ماه اطلاعات فاش شده مجددا در انجمن‌های مختلف ارسال شدند و اخبار آن گسترش یافت. گزارش‌ها نشان می‌دهند داده‌های فاش شده شامل اطلاعات مختلفی از تمام دعوت‌شدگان و شرکت‌کنندگان در کنفرانس‌های توسعه‌دهندگان Roblox در یک دوره چهار ساله هستند و تاکنون حمله‌های هدفمند و مهندسی شده زیادی با استفاده از این اطلاعات به برخی قربانیان شده است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره این اخبار را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *