اخبار بازی

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری سونی روی تحقیق و توسعه آثار لایو سرویس و تکنولوژی واقعیت گسترده

شرکت سونی سرمایه‌گذاری بزرگی برای تحقیق و توسعه آثار لایو سرویس و تکنولوژی واقعیت گسترده انجام داده است.

مدتی است که شرکت سونی و پلی استیشن تمرکز بیشتری روی بازی‌های لایو سرویس گذاشته‌اند. اکنون براساس گزارش رسانه Nikkei Asia، باز هم اقدامات بیشتری در این زمینه صورت گرفته است. شرکت ژاپنی مبلغ ۲.۱۳ میلیارد دلار را به واحد تحقیق و توسعه‌ی بخش ویدیوگیم اختصاص داده است؛ با توجه ویژه به آثار لایو سرویس و تکنولوژی واقعیت گسترده (Extended Reality).

این رقم باعث می‌شود هزینه سونی روی تحقیق و توسعه در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی، از دیگر بخش‌های الکترونیکی و تولید قطعات نیمه‌رسانا شرکت بیشتر شود. همین نشان‌دهنده این است که صنعت گیمینگ چه‌قدر رشد زیادی را تجربه می‌کند؛ به‌خصوص طی سال‌های اخیر.

سرمایه‌گذاری بزرگ سونی برای تولید محصولات واقعیت گسترده بیشتر هم احتمالا یعنی شاهد تلاش‌های بیشتری در حوزه واقعیت مجازی (VR) خواهیم بود؛ هرچند مشخص نیست آیا نتیجه این امر ساخت بازی‌های فرست-پارتی باکیفیت روی هدست PSVR2 خواهد بود یا خیر.

از آنجایی‌که چند سالی است صنعت گیمینگ تمرکز بیشتری روی آثار لایو سرویس دارد و این بازی‌ها به ماشین پول‌سازی تبدیل شده‌اند، هر شرکتی خواهان داشتن آنان است. تعجبی ندارد سونی هم روی این دست از ویدیوگیم‌ها سرمایه‌گذاری کند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *