اخبار بازی

اعتراض رسمی FTC به رای دادگاه با مایکروسافت

پس از موفقیت مایکروسافت در دادگاه علیه FTC برای قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد، حال FTC رسما به رای صادرشده اعتراض کرده است.

اخیرا دادگاه برگزار‌شده بین FTC و مایکروسافت در آمریکا با موضوع قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد، با رای به نفع مایکروسافت به اتمام رسید؛ در این دادگاه FTC درخواست کرده بود که نهایی شدن این قرارداد به‌صورت موقت متوقف شود تا دادگاه نهایی آن‌ها با موضوع ضد رقابتی بودن اقدام مایکروسافت، در تاریخ ۱۱ مرداد برگزار شود. بااین‌حال قاضی دادگاه، با رد این درخواست حکم به پیروزی مایکروسافت داد که حال FTC هم نسبت به این رای اعتراض رسمی خود را ثبت کرده است.

بنا به گزارشی که اولین‌بار در سایت وِرج منتشر شد، FTC رسما اعتراض خود را نسبت به این رای ثبت کرده است که البته جزییات چگونگی این اعتراض فقط زمانی عمومی خواهد شد که نهاد رسیدگی به حق اعتراض به رای در آمریکا آن را به‌طور کامل ثبت کند.

جکلین اسکایت کرلی، قاضی دادگاه، در رای نهایی خود اعلام کرده بود که نهایی شدن قرارداد مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد باعث کاهش رقابت در صنعت ویدیو گیم نخواهد شد:

«FTC نتوانست ثابت کند که این قرارداد موجب کاهش رقابت در صنعت ویدیو گیم خواهد شد؛ بلکه برعکس شواهد نشان می‌دهد که این قرارداد می‌تواند باعث دسترسی افراد بیش‌تری به بازی‌های کال آو دیوتی و سایر ساخته‌های اکتیویژن شود.»

در صورتی که FTC برنده دادگاه می‌شد، پیشروی و نهایی شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد به‌صورت موقت متوقف می‌شد تا دادگاه نهایی این سازمان علیه مایکروسافت در تاریخ ۱۱ مرداد برگزار شود. حال اگر اعتراض آن‌ها به رای اخیر دادگاه تایید شود، این اتفاق رخ خواهد داد ولی اگر نتوانند نهاد ناظر بر رای را قانع کنند، مایکروسافت می‌تواند پیش از تاریخ ۲۷ تیر که آن را موعد مقرر نهایی کردن قرارداد اعلام کرده بود، رسما خرید اکتیویژن بلیزارد را نهایی کند.

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس، پس از رای دادگاه اعلام کرده بود که این نتیجه نشان می‌دهد که قرارداد اکتیویژن بلیزارد درنهایت به نفع صنعت ویدیو گیم است و ایکس باکس به تعهد خود برای در دسترس قرار دادن بازی‌ها و سایر محتوای خود برای قشر بیش‌تری از گیمر‌ها پایبند است. همچنین شرکت اکتیویژن بلیزارد کینگ در واکنش به اعتراض FTC به رای، اعلام کرده که «حقایق تغییری نداشته‌اند و مایکروسافت یقین دارد که آمریکا جزو ۳۹ کشوری خواهد بود که تا الان این قرارداد را رسما تایید کرده‌اند. ما آماده محکم‌تر کردن مدارک خود برای اثبات حقانیت خود در دادگاه هستیم.»

به هر حال باید باز هم کمی منتظر ماند و دید که آیا این اعتراض می‌تواند جلوی نهایی شدن خرید را بگیرد یا توسط نهاد ناظر در آمریکا رد خواهد شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *