اخبار بازی

بازی ترسناک Luto با الهام از دموی PT فوق‌العاده به نظر می‌رسد

استودیو Broken Bird Games توسعه بازی ترسناک روانشناختی Luto را بر عهده دارد که قرار است از میراث دموی PT الهام بگیرد.

بازی‌های ترسناک همچنان یکی از محبوب‌ترین ژانرهای صنعت هستند و در دو سال گذشته شاهد انتشار بازی‌های محبوب و باکیفیتی در این سبک بودیم که با استقبال گسترده بازیکنان مواجه شدند. شاید بتوان گفت عرضه بازسازی Dead Space که باعث احیای این مجموعه شد درکنار توسعه بازی‌های دیگری به مانند Alan Wake 2 که در آینده منتشر می‌شوند، توجه‌های زیادی را به سبک وحشت معطوف کرده است.

در میان همه این بازی‌های منتشرشده و در حال تولید سبک وحشت، آثار دیگری هم وجود دارند که شاید کمتر به آن‌ها پرداخته شود، اما همچنان می‌توانند برای طرفداران وحشت ارزشمند باشند. در همین راستا رسانه گیمینگ بولت نگاهی کلی و همه‌جانبه به بازی ترسناک Luto داشته است تا به بررسی احتمال موفقیت این اثر مستقل بپردازد. بازی Luto در حال حاضر توسط استودیو بروکن برد گیمز توسعه می‌یابد که یک تیم کوچک و مستقل اسپانیایی به شمار می‌آید و این بازی اولین پروژه آن‌ها بعد از تأسیس است. به نظر می‌رسد بازی Luto پروژه‌ای جاه‌طلبانه برای این تیم باشد و توسعه‌دهندگان کار بزرگی در استفاده از منابع خود به شیوه‌ای کارآمد جهت تحقق بخشیدن به این جاه‌طلبی انجام داده‌اند.

در مورد بازی Luto می‌توان گفت که با یک اثر ترسناک روانشناختی مواجه هستیم. این ویدیوگیم بازیکنان را در نقش فردی قرار می‌دهد که نمی‌تواند از خانه خود خارج شود. دلیل این وضعیت در حال حاضر دقیقا مشخص نیست، اما طبق توضیحات بازی در استیم، همه‌ی این‌ها به‌دلیل از دست رفتن یک انسان که برای دیگری بسیار عزیز بوده است، رخ خواهد داد. به این ترتیب، بسیاری از جزئیات روایی بازی هنوز مبهم هستند اما توسعه‌دهندگان به بازیکنان وعده داده‌اند که در دل روایت داستان با موضوعات عمیق رواشناختی از جمله اضطراب و افسردگی دست‌و‌پنجه نرم کنند.

حرکت به سمت پنجره انتهای راهرو در گیم‌پلی بازی luto

با این وجود به نظر می‌رسد Luto از نظر گیم‌پلی بسیار درخشان ظاهر می‌شود. همان‌طور که می‌توان از مشاهده تریلرهای گیم‌پلی دریافت، مکانیسم‌های استفاده شده به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بازیکنان با لحظه به لحظه کاوش خود در گوشه و کنار خانه‌های خالی از سکنه درگیر شوند و مشغول پیدا کردن راهی برای برای زنده خارج شدن از این کابوس باشند. به جز بخش اکتشاف که با جامپ‌اسکرهای مختلف به عملی ترسناک تبدیل می‌شود، بازیکنان باید برای دسترسی به اتاق‌های جدید و باز کردن قفل‌ها، معماها را حل کنند. با اینکه به نظر نمی‌رسد این پازل‌ها به مانند بازی‌های قدیمی‌تر سری رزیدنت ایول پیچیده باشند، اما به اندازه کافی جذاب هستند تا گیم‌پلی را متنوع نگه دارند.

در همان نگاه اول واضح است که بازی Luto در توسعه خود الهام‌های بسیار زیادی از دموی فوق‌العاده PT گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به تعقیب شدن توسط یک شبح ترسناک با لباسی سفید و گیر افتادن در خانه‌ای با راهروها و اتاق‌های تاریک اشاره کرد. باتوجه‌به اینکه دمو PT نهایتا تبدیل به یک بازی کامل نشد، این احتمال وجود دارد که سازندگان Luto بتوانند با الهام از آن یک اثر باکیفیت خلق کنند؛ تا به‌عنوان میراث‌دار و جانشین معنوی دموی سایلنت هیل شناخته شود.

دموی PT در ایجاد یک اتمسفر ترسناک و تاریک که برای هر بازی سبک وحشت ضروری است، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و حال به نظر می‌رسد سازندگان Luto هم در این زمینه موفق ظاهر شوند. از همان ابتدا، بازیکنان با تصاویر عجیب و ناراحت‌کننده‌ای مواجه می‌شوند که تاثیر آن را می‌توان با عمق زیادی حس کرد. به‌عنوان مثال در بخش ابتدایی دمو بازیکنان باید ازطریق یک راهرو طولانی که ردیفی از انواع مجسمه‌ها و نقاشی‌های عجیب‌و‌غریب دارد، عبور کنند. دراین‌میان می‌توان با اتاق‌هایی مواجه شد که هر کدام یک موضوع عجیب و ترسناک را به تصویر می‌کشند. برای مثال چند نقاشی عجیب را می‌توان دید که تصور می‌شود توسط یک نوزاد کشیده شده‌اند. بازیکنان با پیشروی بیشتر در راهرو مدام با موارد ترسناک‌تر و عجیب‌تر رو‌به‌رو می‌شوند تا شاهد یک فضاسازی فوق‌العاده ترسناک از جانب سازندگان باشیم.

اتاقی عجیب در بازی luto

بازیکنان در هر مرحله از ماجراجویی خود در بازی Luto، حس عمیقی از تنش را به شکلی مدام احساس می‌کنند و سازندگان تمام تلاش خود را کرده‌اند تا این احساس را در تمام مراحل حفظ کنند. خانه‌ای که ماجرای بازی در آن روایت می‌شود در ظاهر بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما با پیشروی بیشتر بازیکنان شاهد تغییرات عجیب در چیدمان و اِلِمان‌های آن هستیم. همان‌طور که در تریلرهای بازی دیده‌ایم، بازیکنان بعد عبور از چیدمان معمولی راهرو خانه برای اولین‌بار با شبح سفید برخورد می‌کنند و در ادامه به یک راهرو زیرزمینی می‌رسند که پر از تونل و مکان‌های مخروبه است. می‌توان گفت به مانند هر بازی ترسناک روان‌شناختی قدرتمند، سازندگان Luto درک خوبی از نحوه محو کردن مرز بین واقعیت و تخیل دارند و با استفاده از آن موفق شدند تجربه‌ای وحشتناک را خلق کنند.

هنگامی که قرار است در مورد فضاسازی و اتمسفر ترسناک Luto صحبت کنیم، نمی‌توان از اهمیت صداگذاری در ایجاد حس ترس و تنش گذشت. توسعه‌دهندگان بازی در این زمینه کار بزرگی انجام داده‌اند و باتوجه‌به منابع محدودی که در اختیار داشتند، از صداگذاری بهترین بهره ممکن را برده‌اند. موسیقی پس‌زمینه تقریبا وجود ندارد و در اکثر مواقع تنها صدایی که شنیده می‌شود، صدای قدم زدن بازیکنان در راهروها است. به همین خاطر حتی یک صدای کوچک مثل زنگ تلفن یا شکستن قفل می‌تواند برای ترساندن بازیکنان کافی باشد و این را می‌توان یکی از نشانه‌های آثار ترسناک روانشناختی خوب به شمار آورد.

تعقیب شدن توسط شبح سفید در بازی luto

از نظر جلوه‌های بصری، استودیو بروکن برد گیمز توانسته است گرفیک بازی Luto را به شکلی متعادل بین سادگی و واقع‌گرایی حفظ کند؛ به طوری که محیط‌ها شامل اشیا و بافت‌هایی با کیفیت عالی هستند اما طراحی کلی خانه بسیار ساده است که به اتمسفر سنگین و ترسناک آن می‌افزاید. علاوه‌بر این، نورپردازی بازی فوق‌العاده به نظر می‌رسد و به‌خصوص زمانی‌که فقط یک چراغ قوه برای روشن کردن محیط اطراف خود در اختیار دارید، کاملا در خدمت فضاسازی دلهره‌آور است. توسعه‌دهنده از آنریل انجین 5 برای ساخت بازی استفاده می‌کند و از مجموعه ابزار و ویژگی‌های این انجین به شیوه‌ای بسیار کارآمد بهره برده است که نتایجی شگفت‌آور به همراه دارد. علاوه‌بر این، انیمیشن‌ها و جلوه‌های پس از پردازش عالی به نظر می‌رسند و جای تعجب دارد که یک تیم کوچک و مستقل توانسته است به چنین دستاوردهای مهمی دست یابد.

درحالی‌که Luto یک بازی شایسته تجربه به نظر می‌رسد، اما هنوز نگرانی‌هایی پیرامون بخش‌هایی از آن وجود دارد. هنوز مشخص نیست که این بازی شامل سیستم پیشرفت یا مبارزه باشد و به همین خاطر باید منتظر ماند و دید که سازنده چگونه می‌تواند تجربه بازی را تا دقایق پایانی داستان هیجان‌انگیز و جذاب نگه دارد. علاوه‌بر این، هنوز جزئیاتی در مورد داستان بازی و اینکه آیا با روایتی چندشاخه با تاثیر انتخاب بازیکنان بر روند آن مواجه خواهیم شد، مشخص نشده است.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Luto در حال حاضر تاریخ انتشار تایید شده‌ای ندارد و تنها می‌دانیم قرار است روی پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه شود.

شما می‌توانید نظرات خود درباره این مطلب را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *