اخبار بازی

عبور مجموع فروش پلی استیشن 5 از کنسول نینتندو ۶۴

به نظر می‌رسد آمار فروش پلی استیشن ۵ از فروش مادام‌‌العمر کنسول نینتندو ۶۴ پیشی گرفته است.

در جریان جدیدترین اخبار دنیای بازی، براساس برآورد‌های وبسایت VGChartz، مجموع فروش PS5، کنسول نسل نهمی شرکت سونی تا به این لحظه از فروش مادام‌العمر کنسول Nintendo 64 پیشی گرفته است. پلی استیشن 5 تا ماه فوریه سال ۲۰۲۳ حدود ۳۳٫۵۴ واحد در سرتاسر جهان به فروش رسیده است. بااین‌حال کنسول نینتندو 64 در طول حیات خود تنها ۳۲٫۹۳ واحد فروش را برای خود ثبت کرده است.

براساس فهرست منتشر‌شده از جانب وبسایت نام‌برده‌ شده، کنسول‌های سگا جنسیس با فروش ۳۴٫۰۶ دستگاه، SNES با فروش ۴۹٫۱۰ دستگاه و ایکس باکس وان با ثبت فروش ۵۱٫۲۶ واحد رتبه‌های بالاتری را نسبت به پلی استیشن ۵ به خود اختصاص داده‌اند.

تصویری از کنسول نینتندو ۶۴

کنسول نسل نهمی شرکت سونی با تقسیم‌بندی مقدار فروش براساس منطقه، ۱۴٫۲۴ میلیون دستگاه در آمریکای شمالی، ۱۰٫۲۶ میلیون دستگاه در اروپا، ۲٫۹۸ میلیون دستگاه در ژاپن و ۶٫۰۶ میلیون دستگاه در سایر نقاط جهان فروخته است. در طرف دیگر نینتندو ۶۴ فروش ۲۰٫۱۱ میلیون دستگاه در آمریکای شمالی، ۶٫۳۵ میلیون دستگاه در اروپا، ۵٫۵۴ میلیون دستگاه در ژاپن و ۰٫۹۳ میلیون دستگاه در سایر نقاط جهان را برای شرکت نینتندو ثبت کرده است.

جالب است بدانید PS5 در قاره اروپا حدود ۲٫۵۲ میلیون واحد در بریتانیا، ۱٫۶۶ میلیون واحد در آلمان و ۱٫۴۸ میلیون واحد در فرانسه به فروش رسیده است.

در گذشته بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی اعلام کرده بود که تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، ۳۲٫۱ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ را به بازار جهانی عرضه کرده است. عرضه این تعداد کنسول تا پایان ماه دسامبر ۲۰۲۲ به این معنی است که ۷٫۱ میلیون دستگاه از ماه اکتبر تا ماه دسامبر به فروش رسیده است. این رقم نسبت به سه‌ماهه مشابه در سال ۲۰۲۱، ۳٫۲ میلیون افزایش یافته است.

نظر شما عزیزان چیست؟ دیدگاه و نظرات خود را در مورد آخرین اخبار بازی با واران گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *