اخبار بازی

مایکروسافت تاثیر گیم پس در کاهش فروش بازی‌ها را تایید کرده است

به‌گفته‌ی CMA، شرکت مایکروسافت به تاثیر سرویس گیم پس روی کاهش فروش بازی‌ها اعتراف کرده است.

باتوجه‌به عملکرد مایکروسافت در سال‌های اخیر در صنعت بازی، نمی‌توان ارزش بالای سرویس اشتراکی گیم پس را برای آن انکار کرد. این در حالی است که تاکنون بسیاری از توسعه‌دهندگان به‌خصوص استودیوهای کوچک و مستقل، از مزایای این سرویس اشتراکی به مانند امکان دیده شدن بازی‌های خود توسط بازیکنان بیشتر یا دسترسی به پایگاه بزرگی از مخاطبان، صحبت کرده‌اند. بااین‌حال موضوع قرارگیری یک بازی روی سرویس گیم پس و تاثیر این موضوع بر فروش آن، مورد بحث‌های بسیاری قرار گرفته است و در مورد آن تردیدهایی وجود دارد. البته مایکروسافت تاکنون در بیانیه‌های عمومی اصرار داشته که تاثیر گیم پس بر فروش بازی‌ها تنها مثبت بوده است.

حال طبق گزارش‌های جدید، به نظر می‌رسد که گفته‌های مایکروسافت کاملا درست نبودند. اخیرا سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) یافته‌های خود را از بررسی خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت منتشر کرد و به‌طور موقت به این نتیجه رسید که این معامله می‌تواند به‌طور بالقوه به بازیکنان آسیب برساند. این سازمان به‌عنوان بخشی از یافته‌های خود، توضیح داد مایکروسافت اعتراف کرده است که سرویس گیم پس بر فروش بازی‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

بازی Undertale در ایکس باکس گیم پس

در گزارش CMA آمده است: «همچنین مایکروسافت اعلام کرد تجزیه و تحلیل داخلی آن نشان می‌دهد که آمار فروش بازی‌های پایه، ۱۲ ماه پس از اضافه شدن آن‌ها به Game Pass کاهش درصدی را نشان می‌دهد». در ادامه CMA در گزارش خود اشاره کرد که طبق گفته‌ی مایکروسافت، اکتیویژن تمایلی به قرار دادن بازی‌های خود روی سرویس گیم پس ندارد. زیرا معتقد است این اقدام باعث آسیب دیدن فروش بازی‌ها به‌ویژه در نسخه‌های جدید می‌شود.

در گذشته بارها گفته شد که انتشار یک بازی روی گیم پس باعث رشد فروش و افزایش دیده شدن آن می‌شود؛ بنابراین اقرار مایکروسافت به کاهش فروش بازی‌ها پس از عرضه روی گیم پس، یک موضوع جالب است. مایکروسافت در گذشته توضیح داده بود که سرویس گیم پس تبدیل به یک تجارت پایدار شده است. اما این شرکت در مورد اینکه موضوع کاهش فروش بازی‌ها به‌دلیل عرضه روی سرویس اشتراکی را در برنامه‌ریزی‌های آینده‌ی خود در نظر می‌گیرد، توضیحی نداده است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *