اخبار بازی

عرضه احتمالی کنسول PS5 Pro با اسم رمز Project Trinity در نوامبر ۲۰۲۴

تام هندرسون ادعا کرد که کنسول پلی استیشن 5 پرو از سال پیش در دست توسعه است و در ماه نوامبر ۲۰۲۴ روانه بازار می‌شود.

سونی در هر نسل از کنسول‌های پلی استیشن همواره مدل‌های مختلفی از جدیدترین سخت‌افزار خود را عرضه کرده است. در ۳ نسل اول پلی استیشن مدل اسلیم کنسول‌ها در دسترس کاربران قرار گرفت و کنسول پلی استیشن 4 درکنار مدل اسلیم یک نسخه قدرتمندتر با نام PS4 Pro دریافت کرد که نوید ارائه بهترین تجربه ممکن از بازی‌ها را می‌داد.

تاکنون شایعات زیادی از پلی استیشن 5 پرو منتشر شده، اما در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که جزئیات بیشتری از این کنسول میان-نسلی توسط تام هندرسون در اختیار طرفدارها قرار گرفته است. بنابر ادعای این اینسایدر سرشناس، کنسول PS5 Pro با اسم رمز Project Trinity در دست تولید است و طی ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود.

شرکت سونی در گذشته نیز از اسم‌های رمز مجموعه The Matrix برای سخت‌افزارهای در دست توسعه خود استفاده کرده است. به‌عنوان مثال پلی استیشن 4 پرو با اسم رمز Neo و پلی استیشن VR با اسم رمز Morpheus توسعه یافتند.

ظاهرا نسخه قدرتمندتر پلی استیشن 5 نرخ فریم پایدارتری در رزولوشن 4K ارائه می‌دهد و از رهگیری پرتو شتاب‌یافته (Accelerated Ray-tracing) و حتی یک حالت عملکردی مختص رزولوشن 8K پشتیبانی می‌کند. همچنین ظاهرا ارسال کیت توسعه کنسول PS5 Pro برای توسعه‌دهندگان از ماه نوامبر ۲۰۲۳ (آبان-آذر) آغاز می‌شود.

با اینکه شرکت سونی احتمالا بازار هدفی برای کنسول احتمالی پلی استیشن 5 اسلیم خواهد یافت، اما سؤال اینجا است که آیا این موضوع در مورد پلی استیشن 5 پرو نیز صدق می‌کند؟ عرضه نسخه گران‌تر کنسول‌هایی که درحال‌حاضر قیمت بالایی دارند، چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. پشتیبانی کنسول PS5 Pro از رزولوشن 8K نیز تأثیری بر جلب نظر مشتری نخواهد داشت. زیرا هنوز اثری برای چنین وضوح بالایی بهینه نشده است و تلویزیون‌های 8K چندان رایج نیستند.

از قرار معلوم پلی استیشن 5 پرو از سال ۲۰۲۲ در دست توسعه قرار دارد و درحال‌حاضر مراحل تست داخلی را پشت سر می‌گذارد. تام هندرسون می‌گوید با اینکه تعیین مشخصات دقیق PS5 Pro دشوار است، اما منابع بیان می‌کنند که این کنسول با ۳۰ واحد پردازشی WGP و حافظه ۱۸۰۰۰ مگاترنسفربرثانیه (MT/s) روانه بازار خواهد شد.

تام هندرسون اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی از مدل اسلیم پلی استیشن 5 ندارد. شایعاتی از عرضه کنسول نسل ۹ سونی با دیسک قابل جداسازی در انتهای سال جاری به‌گوش می‌رسد که به نظر برخی از افراد ربطی به مدل اسلیم نخواهد داشت. البته هیچ یک از این موارد تاکنون تأیید نشده است و باید زمان بیشتری را برای انتشار اطلاعات موثق منتظر بمانیم.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *