اخبار بازی

بازی Metal Gear Solid 4 به خوبی روی ایکس باکس 360 اجرا می‌شد

به‌ادعای یکی از سازندگان بازی Metal Gear Solid 4، این اثر در یک نقطه به‌راحتی و به زیبایی روی کنسول ایکس باکس 360 قابل اجرا بود.

به‌تازگی اطلاعات جالبی درباره بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots منتشر شده است. رایان پایتون، دستیار تهیه‌کننده این اثر در کتاب The Ultimate History of Video Games Vol 2 نوشته استیون ال کنت ادعا کرده است این بازی در نقطه‌ای به‌خوبی روی کنسول ایکس باکس 360 اجرا می‌شد.

او در یک مصاحبه درباره کتاب مدعی شده است هیچ قرارداد انحصاری وجود نداشت تا تضمین داده شود متال گیر سالید ۴ تنها برای پلی استیشن 3 عرضه شود و این تصمیم به‌خاطر فرمت دیسک استفاده شده در کنسول مایکروسافت اتخاذ شد. پایتون می‌گوید در یک نقطه کونامی تیمی تشکیل داد تا ببینند آیا بازی قابل پورت به ایکس باکس 360 است یا خیر.

او در کتاب نوشته: «با اینکه همکاران من در توسعه روی پلی استیشن 3 بسیار آسیب دیدند، اما اکثر آن‌ها طرفداران سرسخت سونی بودند و با خرج کردن روی چنین آزمایشی موافق نبودند. آن‌ها باور داشتند Metal Gear Solid 4 در کنسول قدیمی‌تر و بی‌کیفیت‌تر مایکروسافت ظاهر و اجرایی فاجعه خواهد داشت. در روزی سرنوشت‌ساز، تیم توسعه و تحقیق کونامی میزبان یک جلسه شد که توانستیم نتیجه کارهای آن‌ها را ببینیم؛ متال گیر سالید ۴ به‌زیبایی و به‌راحتی روی Xbox 360 اجرا شده بود».

تصویر هنری از Metal Gear Solid 4 در حال ادای احترام

او ادامه داده با اینکه از نظر تکنیکی این پورت انجام شدنی بود، اما در بعد فیزیکی امکان‌پذیر نبود. چون آثار PS3 روی دیسک‌های BD-ROM عرضه می‌شدند که قابلیت ذخیره‌سازی تا ۵۴ گیگابایت را داشت؛ اما بازی‌های ایکس باکس 360 روی دیسک‌های DVD-ROM انتشار می‌یافتند که فضای ذخیره‌سازی آن تنها ۸.۳ گیگابایت بود. همین باعث می‌شد عرضه بازی مدنظر روی کنسول ایکس باکس نیاز به دیسک‌های متعددی داشته باشد و کونامی موافق این کار نبود.

در آن زمان جک ترتون از سونی هم ایده‌ای مشابه مطرح کرده بود: «بازی MGS 4 انحصاری پلی استیشن 3 نیست؛ بلکه به‌لطف بلوری تنها روی این کنسول قابل اجرا است».

در دیگر اخبار این سری، کونامی ماه قبل از Metal Gear Solid Δ: Snake Eater برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پی‌سی رونمایی کرد که ریمیک متال گیر سالید ۳ است. همچنین مجموعه Metal Gear Solid: Master Collection هم عرضه خواهد شد که Volume 1 آن شامل متال گیر سالید ۱ تا ۳ و متال گیر و متال گیر ۲ است. در هر حال بسیاری امیدوار هستند تا بازی متال گیر سالید 5 بخشی از Volume 2 مجموعه Metal Gear Solid: Master Collection باشد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *