اخبار بازی

تفاوت سرویس ایکس باکس گیم پس با نتفلیکس از زبان فیل اسپنسر

رئیس ایکس باکس درباره‌ی تفاوت‌های سرویس ایکس باکس گیم پس با نتفلیکس صحبت کرده است.

واضح است که شرکت مایکروسافت قصد دارد توجهات را به سرویس ایکس باکس گیم پس جلب کند و همچنان بازی‌های خود را در روز عرضه روی این سرویس قرار خواهد داد. اما به‌تازگی از فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس پرسیده شد که آیا او باید نگران برخی مشکلات سرویس‌های استریم فیلم مثل کاهش مشترک‌ها و محتوای اضافی باشد یا خیر.

رسانه The Guardian چنین سوالی را مطرح کرد و اسپنسر از یک تفاوت آشکار گیم پس و نتفلیکس سخن گفت: «به آمار نگاه کنید. تعداد آثار حاضر در گیم پس نسبت‌به ویدیوهای منحصربه‎‌فرد نتفلیکس بسیار بسیار متفاوت است. فکر می‌کنم ما بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ بازی داریم. همچنان تعداد زیادی است، اما ما نمی‌خواهیم شما را غرق کنیم (بیش‌ازحد بازی روی سرویس قرار دهیم)».

او افزود: «وقتی بازخورد منفی درباره گیم پس دریافت می‌کنم، این است که کیفیت آن پایین‌تر از حد انتظار بوده است. اما هزینه‌ای ناچیز برای آن‌ها (بازیکنان) وجود دارد که سعی کنند چیزی را تجربه کنند که قبلا هرگز امتحانش نمی‌کردند. اگر نشانه‌ای هم وجود دارد درباره احساسات بازیکنان است؛ [یا سوالاتی مبنی بر اینکه] تعداد مشترکان چه‌قدر است و آیا سازندگان بازخواهندگشت؟».

یک وجه تفاوت دیگر بین دو سرویس که اسپنسر به آن اشاره نکرد هم این است که گیم پس دارای امکان استریم بازی‌ها ازطریق کلاد و اشتراک آلتیمیت است، اما تمرکز بیشتری روی دانلود محتوا دارد. ولی نتفلیکس متمرکز روی استریم سریال‌ها و فیلم‌ها است؛ هرچند قابلیت دانلود برخی از محتواها روی تعدادی از دستگاه‌های شما شما مثل تبلت را دارد.

لوگوی ایکس باکس گیم پس

افزودنی است رئیس ایکس باکس پس از نمایش ایکس باکس در هفته گذشته که آینده ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، گیم پس و پی‌سی را به‌تصویر می‌کشید، در حال انجام گفتگوهای متفاوتی است. برای مثال او گفت مردم نباید منتظر یک ایکس باکس جدید یا یک ارتقای میان-نسلی باشند. البته مایکروسافت از یک ایکس باکس سری اس مشکی با ۱ ترابایت حافظه SSD رونمایی کرد.

وی درباره درآمدزایی Starfield هم سخن گفت؛ با اینکه بازی از روز عرضه روی گیم پس قرار خواهد گرفت. او همچنین خواستار این شد مردم خیلی درباره تی‌شرت‌هایی که می‌پوشد، تئوری‌پردازی نکنند!

قابل ذکر است دیگر شرکت‌های گیمینگ روش یکسان با مایکروسافت ندارند. مثلا سونی مجددا تاکید کرد قصد ندارد ویدئوگیم‌های جدید مانند Spider-Man 2 را در روز عرضه روی پلی استیشن پلاس قرار دهد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *