اخبار بازی

افزایش ۸۱ درصدی فروش پلی استیشن 5 در بریتانیا

براساس جدیدترین آمار منتشر شده از فروش کنسول‌های بازی در بریتانیا، پلی استیشن 5 با ۸۱ درصد افزایش فروش مواجه شده است.

مجموع آمار فروش کنسول‌های پلی استیشن 5 در مقایسه با موعد مشابه سال گذشته در بریتانیا با افزایش چشمگیر ۸۱ درصدی مواجه شده است که نشان‌دهنده غلبه سونی بر مشکلات تولید این محصول از زمان عرضه بوده است. شروع عرضه کنسول PS5 در دوران شیوع ویروس کرونا منجر به ایجاد محدودیت در تأمین میزان کافی از این محصول شده بود که عمدتا به‌دلیل کمبود دسترسی به قطعات حیاتی و کاهش ظرفیت تولید خطوط تولید در کشورهای تولید کننده به وجود آمده بود.

مشکلی که حالا و با بازیابی ظرفیت کامل این کارخانه‌ها به‌طور کامل برطرف شده و این غول ژاپنی سیلی از محصول جدید خود را روانه بازار کرده است. این نتایج زمانی اهمیت پیدا می‌کند که با رقبای پلی استیشن در بازار مقایسه می‌شوند. نینتندو سوییچ که طبیعتاً سال‌های اوج فعالیت خود را پشت سر گذاشته است، در مقایسه با آمار فروش سال گذشته ۸ درصد کاهش را مشاهده می‌کند. از طرفی آمار فروش ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نسبت به سال قبل ۱۹ درصد کمتر بوده است.

 خریدار کنسول PS5

البته با اینکه این آمار تا به اینجای کار برای سونی کاملا مثبت بوده، اگر وضعیت کنونی فروش کنسول‌های پلی استیشن را با ماه قبل مقایسه کنیم، باز هم با ۲۳ درصد کاهش مواجه خواهیم شد. درواقع نینتندو به‌لطف عرضه بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom و رکورهایی که با آن‌جا‌به‌جا کرد، به چهارماه صدرنشینی پیاپی PS5 در فهرست فروش سخت‌افزاری بریتانیا خاتمه داد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با واران گیم و سایر کاربران در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *