اخبار بازی

جو منفی در تیم بایوور علیه نویسندگان استودیو

سرپرست روایی سابق مجموعه Dragon Age از خشم پنهان سایر اعضای تیم بایوور علیه نویسندگان این استودیو سخن گفته است.

پس از اعتصاب نویسندگان که هفته پیش رخ داد، دیوید گیدر، سرپرست روایی سابق Dragon Age هم این شغل را «دائما دست کم گرفته‌شده» خواند و اعلام کرد اعضای دیگر تیم‌های استودیو بایوور خشمی پنهان علیه نویسندگان داشته‌اند. او در توییتر نوشت که حتی در سال ۲۰۱۶ هم خشم دیگر اعضای استودیو را احساس می‌کرد.

او گفت: «حتی بایوور که موفقیت آن روی اعتبارش در داستان‌ها و کاراکترهای خوب بنا شده، به‌آرامی از شرکتی‌که به‌شکل علنی نویسندگانش را تحسین می‌کرد به جایی رسید که ما با خشمی پنهان رو‌به‌رو شدیم؛‌ به‌طوری‌که روایت داستانی، به‌عنوان مانع پیشرفت شرکت دیده می‌شد».

او در توییت دیگری نوشت: «شاید اتهام سنگینی به‌نظر برسد، اما این چیزی است که تا زمان ترک استودیو در ۲۰۱۶ حس کردم. به‌یکباره همه افرادی که در نقش مدیریتی بودند می‌پرسیدند چگونه نویسندگی را کمتر کنیم؟ یک داستان خوب به‌سادگی و ازطریق چوب جادو رخ می‌دهد؛ به‌جای اینکه چیزی باشد که به حمایت و اولویت نیاز داشته باشد».

گیدر پیش از ترک استودیو بایوور در ۲۰۱۶ به‌مدت ۱۷ سال در آن‌جا کار کرد. او نویسنده ارشد آثاری مثل Dragon Age: Origins، درگون ایج ۲ و Dragon Age: Inquisition بود. این استودیو اکنون در حال ساخت نسخه چهارم این مجموعه با نام Dragon Age: Dreadwolf است. به‌تازگی مارک دارا، یکی از اعضای باسابقه استودیو به‌عنوان یک مشاور به بایوور برگشت تا در توسعه این بازی همکاری کند. گزارش شده الکترونیک آرتز تیم مس افکت را هم مشغول کمک به توسعه‌ی بازی کرده است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *