اخبار بازی

این آثار در تریلر لایو اکشن پلی استیشن مخفیانه حضور داشتند

سونی هفته‌ی گذشته از برنامه‌های آینده‌ رونمایی کرد. تبلیغ لایو-اکشن سونی پر از اشارات مختلف به تاریخچه‌ی پلی استیشن بود. در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

نحوه‌ی آغاز نمایش توسط سونی می‌تواند به اندازه‌ی باقی نمایش برای مشخص کردن آینده‌ی پلی‌استیشن مهم باشد. برخلاف اکثر رویدادهای سونی در سال‌های اخیر که معمولا با یک مونتاژ “آنچه گذشت” آغاز می‌شدند، این بار شاهد یک بازی شطرنج در تریلری لایو-اکشن بودیم. طبق عادت تریلرهای لایو-اکشن سونی در گذشته، این تریلر Play Has No Limits هم پر از اشارات تاریخی به کاتالوگ پلی‌استیشن بود. شاید حتی اشاراتی به آینده هم در این میان حضور داشته باشند.

فرنچایزهای نمادین ساکر پانچ

Sly Cooper

پیش از آغاز رویداد PlayStation Showcase، شایعات زیادی درباره‌ی فرنچایزهای قدیمی‌تر استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) وجود داشت. برخی از گزارشات حاکی از معرفی یک نسخه‌ی جدید Infamous یا Sly Cooper بودند. با وجود عدم حضور هیچ‌کدام از آی‌پی‌ها در طول مراسم، در تریلر Play Has No Limits آغازین نمایش شاهد حضور هر دو بودیم. حول ثانیه‌ی بیست و یکم تریلر، لوگوی کارمای Infamous را می‌توان زیر پوستر Fortnite دید. در حالی که لوگوی Cooper Gang هم بر روی یک گارد ریل حک شده است.

این دو لوگو می‌توانند صرفا ایستر اگی برای طرفداران پلی‌استیشن باشند. با این حال سونی پیش از این از تریلرهای لایو-اکشن پلی‌استیشن برای اشاره به بازی‌های آینده استفاده کرده است. در سال 2013 بود که تریلر پلی‌استیشن 4 خیابانی با تم Crash Bandicoot را به نمایش گذاشت. اشاره‌ای که در آن زمان به نظر بی‌ربط بود. امروزه هواداران معتقدند که آن تریلر اشاره‌ای به بازگشت این فرنچایز در سال 2017 و در نهایت ساخته شدن Crash Bandicoot 4: It’s About Time است.

تیزرهای PlayStation Showcase

پلی‌استیشن

تمام اشارات موجود در تریلر Play Has No Limits مربوط به گذشته‌ی پلی‌استیشن نیستند. بلکه در این تریلر می‌توانیم شاهد یک سری تیزر برای اتفاقات خود نمایش هم باشیم. برای مثال در یکی از لحظات تریلر می‌توانیم شاهد تصویری از Nathan Drake و Chloe Frazer به صورت نقاشی‌شده بر روی یک دیوار باشیم. بدون شک این نقاشی اشاره‌ای به بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection است که حدود 30 دقیقه بعد و در جریان مراسم معرفی شد.

شاید حتی جالب‌تر از آن، اشاره‌ای به God of War Ragnarok است که سونی به صورت هوشمندانه در میانه‌ی هرج و مرج تریلر به نمایش گذاشت. دکور دیوار یکی از دفترهایی که در تریلر دائما شاهد آن هستیم، کاور آرت دنباله‌ی مورد انتظار استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica Studios) است. تریلر God of War Ragnarok آخرین نمایش رویداد PlayStation Showcase بود. اما Kratos و Atreus در آغاز رویداد هم حضور داشتند.

Aloy و Fall Guys

Fall Guys

در حالی که Horizon: Forbidden West در خود رویداد پلی‌استیشن حضور نداشت، باز هم شاهد فرنچایز محبوب گوریلا گیمز (Guerrilla Games) در طول تریلر لایو-اکشن Play Has No Limits بودیم. واضح‌ترین آن‌ها مجسمه‌ی عظیم Aloy در صحنه‌ی پایانی تریلر است. هم‌چنین لوگوی زره Shield-Weaver در یکی از گوشه‌های خیابان به چشم می‌خورد.

با این حال یکی از اشارات جالب‌تر به Horizon، در کنار نقاشی مذکور Nathan و Chloe است. منظور ما پوستری است که Aloy را به عنوان یک اسکین Fall Guys به نمایش می‌گذارد. با توجه به حضور Aloy در Fortnite، Genshin Impact و Monster Hunter: World، چندان غیر منتظره نیست که به زودی شاهد این شخصیت نمادین در Fall Guys باشیم. طی ماه‌های اخیر Ratchet and Clank راه خود را به این بازی چندنفره‌ی محبوب باز کرد. پس احتمالا به زودی معرفی رسمی Aloy در Fall Guys رقم خواهد خورد.

زنوگلیف Returnal

Returnal

طی ماه‌های گذشته سونی موفق به خرید استودیوهای مستعد زیادی شده و هاوس‌مارک (Housemarque)، نیکسز (Nixxes) و فایر‌اسپرایت (Firesprite) را به جمع استودیوهای فرست-پارتی خود اضافه کرده است. طبیعی است که یکی از این خریدهای جدید در تریلر Play Has No Limits حضور داشته باشد. در یکی از فریم‌های گذرای تریلر در ثانیه‌ی سی و دوم، می‌توانید زنوگلیف قرمز و درخشانی را از اثر تحسین‌شده‌ی هاوس‌مارک یعنی بازی Returnal ببینید.

تاریخچه‌ی ریسینگ پلی‌استیشن

Gran Turismo

در طول تاریخ پلی‌استیشن، سونی از چندین فرنچایز ریسینگ برای تبلیغ کنسول‌های خود استفاده کرده است. به همین سبب چندان غافلگیرکننده نیست که دو تا از بزرگ‌ترین آی‌پی‌های این شرکت در تریلر لایو-اکشن آن حضور داشته باشند. اولین فرنچایز، Wipeout است که به خاطر گیم‌پلی ضد جاذبه‌ی خود شناخته می‌شود. این فرنچایز در قالب یکی از پدهای سرعتی مشهورش در کنار یکی از جاده‌ها قابل شناسایی است.

صد البته فرنچایز دیگر و بسیار مشهورتر، Gran Turismo بوده که در حال حاضر مشغول توسعه‌ی هفتمین نسخه‌ی اصلی خود است. این فرنچایز را می‌توانیم از طریق خودروی مرسدس که یکی از ماشین‌های کانسپت Vision Gran Turismo است شناسایی کنیم. این خودرو به لطف حضور در فیلم Justice League در سال 2017 به شهرت قابل توجه‌ای رسید.

گذشته‌ی مبهم پلی‌استیشن

طی سالیان گذشته سونی بیشتر به استفاده از آی‌پی‌های قدیمی و کم‌تر شناخته‌شده‌ی خود روی آورده است. نتیجه‌ی این کار بازی Astro’s Playroom و اشارات مختلف به آن است. با این حال به نظر می‌رسد که آن‌ها حالا آماده‌ی استفاده از برخی از فرنچایزها و لحظات خجالت‌آور تاریخ خود نیز هستند. در طول تریلر لایو-اکشن می‌توانیم یک خرچنگ غول‌آسا و یک اردک پلاستیکی را ببینیم. آن خرچنگ اشاره‌ای به دموی پلی‌استیشن 3 یعنی Genji: Days of the Blade است. اردک پلاستیکی هم به بازی Super Rub ‘a’ Dub اشاره می‌کند که توسط سونی منتشر شده است.

فرنچایزهای ترد پارتی

پشتیبانی ترد پارتی یکی از دلایل مهم موفقیت پلی‌استیشن در طول تاریخ بوده و تریلر لایو-اکشن Play Has No Limits این نکته‌ی مهم را فراموش نکرده است. در این تریلر شاهد اشاراتی به Sonic، Crash Bandicoot، Castlevania و حتی بازی جدید Deathloop هم بودیم. در میان برخی از این فرنچایزها، می‌توان تیزرهایی برای آینده را هم مشاهده کرد. برای مثال دو آی‌پی کلاسیک در ژانر وحشت به وسیله‌ی Resident Evil 4 و Silent Hill 2 در این تریلر حضور پیدا کردند. طی ماه‌های آخر شاهد گزارشات زیادی حاکی از بازسازی Resident Evil 4 و ریبوت کامل فرنچایز Silent Hill بوده‌ایم. هم‌چنین جدول زمانی یک ایستگاه قطار می‌تواند اشاره‌ای به تاریخ انتشار Final Fantasy 16 باشد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *