اخبار بازی

راهنمای جامع تبدیل فایل PDF به ورد، DWG و سایر فرمت‌ها

چند دهه قبل زمانی که ادوبی فرمت PDF را به جهان معرفی کرد، اصلاً تصور نمی‌شد که امروز این قدر به زندگی ما نفوذ کند. اکنون بسیاری از اسناد، نقشه‌ها، متون، کتاب‌ها، مقالات و … در بستر این فرمت عرضه می‌شوند.

به همین دلیل بسیار بعید است که کاربران اینترنت تاکنون نام این فرمت را نشنیده باشند. بنابراین این احتمال هم بسیار قوی است که شما برای فهمیدن استفاده‌های این فرمت و روش تبدیل آن به سایر فرمت‌ها، وارد این صفحه شده باشید.

در ابتدا باید تاکید کنیم که فرایند تبدیل PDF به سایر فرمت‌ها اصلاً سخت نیست. در واقع قرار نیست شما با دشواری زیادی روبه‌رو شوید. اگر از جمله کاربران اینترنت باشید و یا فراتر از آن، به دنبال تبدیل فرمت PDF به DWG که در نقشه‌کشی کاربرد دارد، وارد این صفحه شده باشید، به آسانی می‌توانید از راهکارهای این مقاله استفاده کنید.

با این حال دنبال کردن آموزش‌های مهارت‌های کار با کامپیوتر فرادرس، تمام موارد پایه و حتی ورای آن را نیز به شما می‌آموزد. به لطف این آموزش‌ها در بسیاری از مواقع شما نیازمند مقالات جانبی نخواهید شد و مشکل و نیازتان را خودتان برطرف خواهید کرد.

تبدیل فرمت PDF به DWG (اتوکد)

  • تبدیل آنلاین با استفاده از وب‌سایت PDFConvertor

این وب‌سایت همان‌طور که می‌توان از نامش حدس زد، امکان تبدیل فایل PDF به انواع و اقسام فرمت‌های دیگر را ممکن می‌کند. مسلماً یکی از این فرمت‌ها، DWG اتوکد است که پیش‌تر در رابطه با آن حرف زدیم. به این منظور می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، فایل PDF خود را به فرمت یاد شده تبدیل کنید.

مرحله اول: ابتدا وارد این سایت شوید. به محض ورود با صفحه‌ای مانند تصویر مواجه خواهید شد. همان‌طور که مشخص است، شما می‌توانید به سرعت از امکانات سایت، بدون رجوع به صفحه‌های دیگر استفاده کنید.

آموزش تبدیل PDF به سایر فرمت ها

مرحله دوم: حالا برای آپلود فایل روی سایت جهت تبدیل فرمت، سه راه در اختیار شماست. استفاده از گوگل درایو، استفاده از دراپ باکس و یا استفاده از فایل‌های ذخیره شده روی حافظه کامپیوتر و گوشی شما. اگر پیش‌تر فایل خود را روی یکی از فضاهای ابری ذکر شده آپلود کرده‌اید، اکنون می‌توانید مستقیماً آن را از آن‌جا وارد این سایت کنید. در غیر این صورت، فایل مربوطه را از پوشه کامپیوتر کشیده و درون فیلد مشخص شده در سایت رها کنید.

مرحله سوم: اکنون در قسمت زیرین سایت تمام تبدیل‌های ممکن نشان داده شده‌اند. شما باید روی گزینه PDF to DWG کلیک کنید. نهایتاً به این شکل فایل شما پس از مدت بسیار کوتاهی به فرمت جدید تبدیل می‌شود. با کلیک روی گزینه Download File می‌توانید فایل تبدیل شده را دانلود کنید. گزینه Convert  Another  File نیز در دسترس قرار دارد تا این مرحله را برای فایل‌های دیگر نیز تکرار کنید.

 

  • استفاده از یک سایت آنلاین تبدیل ثانویه

اگرچه وب‌سایت پیشین به طراحی می‌تواند تمام نیازهای شما را تحت‌الشعاع قرار دهد اما این مرجع تنها رسانه ارائه دهنده این خدمات نیست. خوشبختانه وب‌سایت‌های دیگری هم در این حوزه فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید سرعت و کیفیت کار آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

این وب‌سایت نیز در ارائه فایل‌های تبدیل شده DWG با کیفیت، با سرعتی بالا شهره است. یکی از تفاوت‌های ظریف این سرویس با سایر سرویس‌ها، عدم امکان درز اطلاعات شما است.

اگر از اسناد و نقشه‌های بسیار مهمی استفاده می‌کنید، این وب‌سایت به شما اطمینان می‌دهد که فایل‌های شما در جایی ثبت نمی‌شوند و پس از انجام پروسه، نهایتاً تنها چند ساعت روی سرورها باقی خواهند ماند. می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر، از مزایای این وب‌سایت استفاده کنید.

مرحله اول: دو گزینه استفاده از گوگل درایو و دراپ باکس در این وب‌سایت هم در دسترس است. با این حال گزینه استفاده از محتویات کامپیوتر و یا گوشی شما، در این وب‌سایت هم وجود دارد. به محض ورود به این وب‌سایت، شما می‌توانید با کلیک روی آیکون بنفش وسط صفحه و یا کشیدن و رها کردن فایل در فیلد میانی، فایل PDF را آپلود کنید.

آموزش تبدیل PDF به سایر فرمت ها

مرحله دوم: از آن‌جایی که لینک قرار گرفته در خط بالا، مستقیماً شما را به صفحه تبدیل PDF به DWG منتقل می‌کند، فرایند تبدیل بلافاصله آغاز می‌شود و در نهایت شما می‌توانید فایل تبدیل شده را دانلود کنید.

 

  • استفاده از نرم افزار برای تبدیل PDF به DWG

اگرچه روش آنلاین و وب‌سایت‌های اینترنتی همیشه پاسخگو است و شما می‌توانید به سادگی از این روش استفاده کنید، اما برخی کاربران نمی‌خواهند حجم آپلود و دانلود را هر بار متحمل شوند.

در این صورت باید به آن‌ها استفاده از یک نرم افزار را پیشنهاد دهیم. معمولاً نرم افزار ABViewer به خوبی نیازهای کاربران را رفع می‌کند. این نرم افزار نیز روند مشابهی دارد و کار کردن با آن اصلاً سخت نیست. اگر شما فایل‌های حجیمی در اختیار دارید و یا مدام نیازمند تبدیل PDF به DWG هستید، این نرم افزار تبدیل به اولین انتخاب‌تان خواهد شد.

شما می‌توانید از این لینک نسخه رایگان این نرم افزار را برای سیستم عامل ویندوز دانلود کنید. معمولاً نسخه رایگان تمام ویژگی‌های ضروری را در اختیار شما قرار می‌دهد اما اگر استفاده‌های فوق تخصصی مد نظر شما است، نسخه پولی، قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌دهد.

البته باید توجه کنید روش‌های بیشتر و وب‌سایت‌های دیگری هم برای انجام این تبدیل و سایر تبدیل‌ها در دسترس هستند. ما در ادامه برخی از روش‌های سایر تبدیل‌ها و استفاده‌های پرکاربرد از PDF را هم پوشش خواهیم داد اما شما می‌توانید با مطالعه آموزش تبدیل PDF به فرمت‌های دیگر، به کامل‌ترین گنجینه آموزش موجود در این زمینه دست یابید؛ آموزشی که نه تنها در میان مراجع فارسی بلکه در میان آموزش‌های انگلیسی نیز، نظیر ندارد.

ویرایش PDF

با وجود ارائه برخی فرمت های جدید، اما PDF همچنان به عنوان یکی از محبوب ترین ابزارهای انتشار منابع متنی بر روی فضای مجازی کاربرد بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که ما نیز تاکنون در این مقاله به بیان یکی از آموزش‌های تبدیل آن پرداخته‌ایم.

البته مهم ترین محدودیت (یا شاید مزیت) این فرمت دشوار بودن ویرایش آن است، چرا که این فرمت به صورت پیش فرض به صورت غیر قابل ویرایش منتشر می‌شود و برای ویرایش پرونده‌هایی که از این فرمت بهره می‌برند، به نرم افزارهای خاصی نیاز است که ممکن است، نتیجه رضایت بخشی را نیز در پی نداشته باشند.

در نتیجه اگر شما احساس کنید که نیاز است فایل PDF را پیش از تبدیل به فرمتی مانند DWG ویرایش کنید، با دشواری و سردرگمی‌های زیادی مواجه می‌شوید. با این حال در ادامه به سه گزینه از بهترین روش هایی که می توانید این فایل ها را ویرایش کنید می پردازیم. این روش‌ها تمام این سردرگمی‌ها را برطرف می‌کنند.

  • استفاده از نرم افزار Adobe Acrobat

همان‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، فرمت PDF توسط شرکت ادوبی ارائه شده است، بنابراین ارائه ابزار ویرایش این فرمت توسط این شرکت بسیار منطقی است. استفاده از این گزینه مزایای خاص خود را دارد، چرا که ابزار ویرایش Adobe قصد دارد بهترین ابزار ویرایش فرمت PDF موجود باشد و استفاده از آن بسیار سریع و راحت است.

البته این شرکت دسترسی به ابزار ویرایش را دشوارتر از قبل کرده است و بسیاری از کاربران از وجود این ابزارها اطلاعی ندارند. برای استفاده از این روش باید از Adobe Document Cloud (DC) استفاده کنید، که البته دسترسی به آن رایگان نخواهد بود. اگر به دنبال ابزارهای رایگان هستید، گزینه‌های بعدی می‌توانند مفید واقع شوند.

البته این فقدان عجیب هم نیست؛ چرا که استفاده از ابزارهای ویرایش ابری شرکت Adobe بسیار راحت و سریع است. با این حال چنانچه به خدمت غیر رایگان Adobe Document Cloud (DC) دسترسی ندارید، فرآیند ویرایش اندکی پیچیده خواهد شد، چرا که می توانید از نسخه free trial Adobe DC استفاده کنید. این نسخه دسترسی زمانی محدودی به شما خواهد داد و پس از آن نمی توانید به صورت رایگان از ابزار ویرایش Adobe استفاده کنید.

مرحله اول: در نرم افزار Adobe Acrobat، پرونده ای که قصد ویرایش آن را دارید را باز کنید.

مرحله دوم: در سمت راست ابزارها، ابزار  Edit PDF را انتخاب کنید تا امکان ویرایش متن مورد نظر برای شما فراهم شود.

آموزش تبدیل PDF به سایر فرمت ها

مرحله سوم: پس از فعال کردن امکان ویرایش می توانید، متن ها را اصلاح کنید، اندازه آن‌ها را تغییر دهید، یک Background انتخاب کنید، لینک‌ها را مدیریت کنید، قسمت Header را ویرایش کنید و یا هر تغییر دیگری که مدنظر داشتید را انجام دهید. بد نیست بدانید شرکت Adobe نسخه مخصوص گوشی‌های هوشمند این ابزار را نیز ارائه کرده است بنابراین می‌توانید از آن نسخه نیز به هنگام تردد بهره برید.

اگر می خواهید از نسخه غیر رایگان این ابزار استفاده کنید، هزینه دسترسی ماهیانه به آن ۱۳ دلار است و شرکت Adobe امکان استفاده همیشگی از این ابزار را حتی با پرداخت هزینه ارائه نکرده است و شما باید هر ماه حساب کاربری خود را تمدید کنید.

البته بیشتر کاربران هم اکنون از نرم افزار رایگان PDF viewer این شرکت استفاده می کنند که ابزارهای ویرایش آن بسیار محدود است و در واقع این نرم افزار برای مرور پرونده های PDF طراحی شده است و نه ویرایش آن ها.

  • استفاده از نرم افزارهای شخص ثالث (غیر رسمی)

بسیار از نرم افزارهای ویرایش فرمت PDF که تحت وب هستند، برخی ابزارهای ویرایش را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند.

این ابزارها نسبت به ابزار ویرایش Adobe بسیار محدودتر هستند، اما به هنگام نیاز می‌توانند بسیاری از مشکلات کاربران را برطرف نمایند. نرم افزارهای ویرایش PDF زیادی وجود دارند، اما ما در ادامه به معرفی برخی از کاربردی ترین آن ها می پردازیم.

نرم افزار PDFsam

اگر هدف شما از ویرایش پرونده های PDF، جابجایی صفحات، حذف برخی از آن‌ها یا اضافه کردن صفحه به پرونده است این نرم افزار برای شما ایده‌آل خواهد بود. علاوه بر آن می توانید یک فایل PDF را بر اساس بوکمارک، اندازه یا تعداد صفحه‌ها به چندین فایل تقسیم کنید، همچنین امکان چرخش صفحه ها نیز وجود دارد.

در این خصوص، رابط کاربری نرم افزار PDFsam بسیار ساده طراحی شده است و استفاده از آن برای کاربران مبتدی راحت خواهد بود. با این حال این ابزار نیز همان‌طور که گفته شد، محدودیت های بسیار زیادی دارد که مهم ترین آن ها عدم امکان ویرایش متن است. نسخه پیشرفته تر و غیر رایگان این نرم افزار نیز موجود است، با این حال استفاده از آن برای کاربران مبتدی دشوارتر از حالت معمول خواهد بود.

مجموعه نرم افزارهای PDF Xchange Suite

یک مجموعه دیگر که شامل نرم افزارهای PDF-Xchange Editor  و Editor Plus  می شود، ابزارهای ویرایش بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهند که در برخی موارد حتی از ابزار Adobe نیز کامل تر است. به کمک این ابزار می توانید، فایل را به چند بخش تقسیم کنید، یا چندین فایل را به یک فایل تبدیل کنید.

امکان ویرایش متن، ترجمه به سایر زبان‌ها، افزودن نظر و مدیریت لینک‌ها نیز تنها بخشی از امکانات این ابزار پرکاربرد به شمار می روند. نسخه غیر رایگان PDF Xchange Suite از افزونه موتور جاوا اسکریپت هم پشتیبانی می کند و شما می‌توانید از پرونده‌هایتان فایل پشتیبان تهیه نمایید. امکان ویرایش تصاویر و پشتیبانی از گوگل درایو، بخشی دیگر از ویژگی‌های این مجموعه است.

آموزش تبدیل PDF به سایر فرمت ها

به عبارت دیگر این مجموعه بهترین ابزار موجود برای ویرایش پرونده های PDF است که امکانات بسیار زیادی را فراهم کرده است. مهم ترین نکته منفی این ابزار رابط کاربری پیچیده آن تلقی می‌شود که یادگیری این نرم افزار را اندکی دشوار کرده است. علاوه بر آن رابط کاربری این نرم افزار در مقایسه با رابطه کاربری نرم افزارهای روز اندکی قدیمی است.

نرم افزار PDFescape

این نرم افزار تحت وب از مرورگرهای Chrome، Firefox، Safari و Opera پشتیبانی می کند و نسبت به نرم افزار PDFsam کاربردی تر است، با این حال همچنان ابزارهای ویرایش آن بسیار محدود هستند.

برای استفاده از این نرم افزار باید یک فایل PDF با حجم حداکثر ۱۰ مگابایت و ۱۰۰ صفحه را بر روی آن آپلود کنید. سپس از طریق ابزارهای ابتدایی می توانید پرونده خود را ویرایش کنید. ویرایش متن بخشی از پرونده، ایجاد یک فایل PDF جدید، حاشیه نویسی پرونده و قرار دادن یک رمز عبور بر روی پرونده برخی از ابزارهای این نرم افزار به شمار می روند.

نسخه غیر رایگان این نرم افزار نیز که هم به صورت تحت وب ارائه شده است و هم می توانید آن را دانلود کنید نیز همراه با محدودیت هایی است، اما ابزارهای کامل تری را نسبت به نسخه رایگان ارائه می دهد و مهم تر از آن فاقد آگهی های تبلیغاتی است.

تبدیل فایل‌های PDF به Word

در نهایت چنانچه باز هم به استفاده از فایل های PDF علاقه ندارید و یا ویرایش صرف آن‌ها مناسب شما نیست، همواره می‌توانید این فرمت را به سایر فرمت‌ها مانند ورد تبدیل کنید؛ فرمتی که برخلاف DWG، کاربردهای دیگری غیر از نقشه‌کشی دارد.

تبدیل بها ین فرمت به شما اجازه می‌دهد، متن مورد نظر خود راروی نرم افزار آفیس ورد (Office Word) و یا هر نرم افزار ویرایش متن دیگری ویرایش کنید، بنابراین نیازی نیست کار با یک نرم افزار جدید را یاد بگیرد.

البته مهم ترین مانع تبدیل فرمت، عدم وجود یک نرم افزار مطمئن است و بسیاری از نرم افزارها در تشخیص مکان متن ها، تصاویر و سایر جزئیات پرونده‌ها با مشکلاتی روبرو هستند که در نهایت ممکن است نتیجه رضایت بخشی را ارائه نکنند.

ما استفاده از ابزارهای تبدیل Able2Extract   و Professional 11 را پیشنهاد می‌کنیم که نسبت به سایر نرم افزارهای مشابه کارایی بهتری در تبدیل فرمت PDF به فرمت هایی نظیر CSV، ورد، پاور پوینت، اتوکد و حتی اکسل از خود نشان می‌دهند. مهم ترین ویژگی این نرم افزارها، امکان تبدیل دوباره فرمت پرونده‌ها پس از ویرایش به فرمت PDF است تا در صورت نیاز دوباره بتوانید تبدیل به DWG را انجام دهید.

اگر می خواهید فرمت PDF را تغییر دهید، استفاده از ابزار Adobe Acrobat  نیز دیگر گزینه پیش روی شما است. این نرم افزار به شما اجازه می دهد فرمت فایل خود را به فرمت‌های ورد، اکسل و پاور پوینت تبدیل کنید.

از آن‌جایی که این ابزار از سوی شرکت طراح PDF یعنی همان ادوبی ارائه شده و تاکنون نیز از مزایای دیگرش هم سخن گفته‌ایم، بنابراین در تشخیص جزئیات پرونده از سایر نرم افزارها دقیق‌تر است. به همین دلیل در ادامه مراحل استفاده از این نرم افزار را توضیح خواهیم داد.

 

  • تبدیل PDF به ورد با استفاده از نرم افزار Adobe Acrobat

مرحله اول: فایل PDF که می‌خواهید توسط Acrobat تبدیل کنید را اجرا نمایید. البته می‌توانید مشخص نمایید که فایل‌های PDF به صورت اتوماتیک و خودکار در Acrobat اجرا شوند.

مرحله دوم: در پنجره سمت راست، گزینه Export PDF یا صدور PDF را پیدا کنید و سپس روی آن کلیک نمایید.

آموزش تبدیل PDF به سایر فرمت ها

مرحله سوم: روی نرم افزار ورد کلیک کنید تا گزینه‌های انتخاب فرمت یعنی Word 97-2003 (.doc) یا Word 2013-2021 (.docx) برای شما نمایان شوند. اگر گزینه Word 2013-2021 (.docx) را بزنید، می‌توانید تنظیمات اضافه مانند بازیابی متن در حال اجرا و فرمت PDF را اعمال کنید. به هر حال، فرمت مورد نظر خود را برگزینید و روی گزینه Export (صدور) کلیک کنید.

مرحله چهارم: نرم افزار Adobe به طور خودکار و اتوماتیک عملیات شناسایی متون اسکن شده را انجام می‌دهد. البته این قابلیت همیشه کار نمی‌کند ولی برای متن‌هایی که خوانا هستند، ویژگی بسیار مناسبی است. به خاطر داشته باشید که شاید اعمال چند تغییر در فایل Word جدید نیاز باشد.

مرحله پنجم: فایل Word جدید خود را نام‌گذاری کنید و در محل مورد نظر ذخیره نمایید.

 

  • استفاده از خود نرم افزار ورد

نرم افزار ورد مایکروسافت، بهترین راه و البته ارزانترین شیوه برای تبدیل PDFها به فایل Word است. البته ممکن است خطوط و فرمت فایلی که در ورد اجرا کرده‌اید درست نباشد. در این صورت ما راهکار دیگری را به شما پیشنهاد می‌کنیم که ابزارهای تبدیل مبتنی بر اینترنت یکی از آنها است.

مرحله اول: برای شروع، نرم افزار ورد را اجرا کنید و روی گزینه File (فایل) کلیک نمایید. سپس از منو اجرا شده، گزینه Open (اجرا) را برگزینید.

آموزش تبدیل PDF به سایر فرمت ها

مرحله دوم: در حافظه داخلی رایانه یا لپ‌تاپ خود، به دنبال فایل PDF باشید که می‌خواهید آن را به ورد تبدیل کنید. البته شما می‌توانید در جایی که آن فایل قرار گرفته، با جستجو نام، PDF مدنظر را بیابید. پس از اینکه فایل مورد نظر را یافتید، روی گزینه Open (اجرا) کلیک کنید.

مرحله سوم: کارهایی که باید با ورد برای تبدیل PDF انجام می‌دادید، به اتمام رسید زیرا این نرم افزار به طور خودکار محتوای فایل PDF را به Word تبدیل می‌کند. اگرچه همه نرم افزارهای آفیس امکان تبدیل فرمت فایل‌ها را ندارند، ولی در نوع ابزارهای کارآمدی به حساب می‌آیند.

 

  • استفاده از وب‌سایت‌های اینترنتی (روش آنلاین)

همچون بخش‌های قبل، سرویس‌های مبتنی بر وب یا اینترنتی زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها فایلهای PDF خود را به ورد تبدیل کنید. اگر دسترسی به ورد یا Acrobat ندارید، باید از ابزارهایی که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم،‌ بهره ببرید.

در بسیاری از مواقع، استفاده از این سرویس‌های اینترنتی می‌تواند گزینه کاملاً مناسب‌تری با توجه به شرایط شما باشد. اگر هنوز هم بر استفاده از روش‌های سنتی و نرم افزاری اصرار دارید، آموزش کار با اینترنت می‌تواند با افزایش مهارت، نگرش شما را از ریشه تغییر دهد.

پس اگر با این روش‌ها راحت نیستید، پس از بهره‌گیری از آموزش بالا، ادامه مقاله برایتان مفید واقع خواهد شد. در واقع همه این ابزارها و وب‌سایت‌های اینترنتی فرآیند مشابهی برای تبدیل PDF به فرمت ورد دارند و برای اینکه عملیات دلخواه شما را انجام دهند، شما باید فایل PDF خود را آپلود نمایید و شیوه مورد نظر تبدیل را برگزینید که در نهایت فرآیند آغاز خواهد شد.

پس از تغییر فرمت، تنها کافی است فایل نهایی را دانلود کرده و یا صندوق ورودی ایمیل خود را چک کنید تا آن فایل را دریافت نمایید.

ابزار Nitro PDF to Word

این تبدیل کننده، فایل تولید شده را به آدرس ایمیلی که شما می‌دهید ارسال می‌کند که این کار برای کارهای گروهی فواید بسیاری دارد.

ابزار FormSwift PDF Editor

ابزار FormSwift PDF Editor یکی از بهترین ویرایشگران فایل‌های PDF است. این سرویس به شما کمک می‌کند تا فایل تبدیل شده خود را با فرمت DocX ذخیره نمایید و پس از انجام هرگونه تغییرات ویراستاری، فایل خود را سیو کنید.

پس از اینکه با ایمیل خود در آن ثبت‌نام کردید، می‌توانید Word تولید شده را به همکاران، شرکا و دوستانتان ارسال کنید.

ابزار SmallPDF

SmallPDF بسیار سریع، ساده و همچنین رایگان است و تمام چیزهایی که از یک ابزار مبتنی بر وب انتظار داریم را دارد. این سرویس به شما امکان آپلود فایل را می‌دهد که در نهایت می‌توانید آن را به حساب‌های ابری خود مانند Dropbox یا گوگل درایو ارسال کنید.

آموزش تبدیل PDF به سایر فرمت ها

ابزار PDF Pro

PDF Pro گزینه‌های زیادی ندارد و بیشتر کارهای ضروری تبدیل را انجام می‌دهد. این ابزار مبتنی بر اینترنت، دارای فرمت‌های گوناگونی مانند PDF، Word، PNG، PowerPoint و Excel است.

این تعدد گزینه‌ها می‌تواند به شما حق انتخاب دهد و یا چندین فایل را با یک کلیک و چند راهکار ساده، تبدیل کنید. به علاوه، برای استفاده از این سرویس نیازی به ثبت‌نام نیست ولی اگر می‌خواهید از نسخه رایگان PDF Pro بهره ببرید، با محدودیت تبدیل سه فایل روبه‌رو هستید. نسخه پولی PDF Pro به صورت ماهانه حدود ۴ دلار هزینه دارد که در این صورت می‌توانید به طور نامحدود فایل تبدیل و دانلود کنید ولی معمولاً همان نسخه رایگان آن کافی است.

به این ترتیب به انتهای این آموزش می‌رسیم اما گفتنی است که روند یادگیری هرگز تمام نمی‌شود. همه ما نیازمند آموزش‌هایی هستیم که در طول روز مشکلاتمان را حل و یا در طولانی‌مدت، نقش در زندگی‌مان ایفا کنند. وب‌سایت فرادرس به عنوان بزرگ‌ترین موسسه آموزشی کشور، هر دوی این اهداف را به شکلی استثنائی در دستور کار قرار داده است.

به این ترتیب مهم نیست که آیا به دنبال حل مشکلی جزئی هستید و یا مسئله‌ای طولانی در برابر شما قرار گرفته است؛ آموزش‌های جامع این وب‌سایت نظیر آموزش‌های کامپیوتر، اینترنت، برنامه نویسی، گرافیک، طراحی وب، حل مسائل روزمره و …، دریچه‌ای نو به سوی آموزش و روند یادگیری هستند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *