اخبار بازی

شان لیدن: بودجه بازی‌های پلی استیشن مرز 200 میلیون دلار را رد خواهد کرد

شان لیدن (Shawn Layden)، یکی از مدیران سابق کمپانی سونی (Sony)، مدعی شده است که بودجه‌های فراوان موجب ایجاد دنباله‌های بیشتر و نوآوری‌های کمتر می‌شوند.

یکی از مدیران سابق بخش پلی‌استیشن شرکت سونی، اخیراً طی مصاحبه‌ای که با وبسایت بلومبرگ داشته، گفته است با شروع هر نسل، بودجه‌ی بازی‌ها دو برابر می‌شود و کنسول پلی‌استیشن 5 در معرض خطر عبور از 200 میلیون دلار بودجه است. همچنین آقای لیدن اشاره کرد که این موضوع موجب ایجاد رکود می‌گردد، زیرا در این صورت، شرکت‌ها برای اینکه خطر کمتری آنها را تهدید کند، به ایجاد دنباله‌های متوالی می‌پردازند. حال نتیجه این می‌شود که یک سری از بازی‌ها را به صورت پی در پی به اتمام می‌رسانید و تنوع از بین می‌رود.

جیسون شرایر (Jason Schreier)، مصاحبه‌گر وبسایت بلومبرگ، نیز در این رابطه خاطر نشان کرد که در حال حاضر بازی‌های AAA فعلی همانند Call of Duty و Madden با عرضه‌ی دنباله‌های سالانه، دقیقاً همین مسیر را طی می‌کنند. همچنین او اشاره کرد شان لیدن یکی از افرادی بود که در رأس این روند در حال رشد قرار داشت، اگرچه شان لیدن در مورد این ادعا قاطع نیست.

حال شان لیدن می‌خواهد با شرکت جدید خود، بخشی از درمان این مشکل باشد. او در ابتدا به دموکراتیزه کردن شرکت می‌پردازد و در را برای همه باز می‌گذارد.

هدف من در آخرین فعالیت حرفه‌ای‌ام این است که افراد بیشتری را در سراسر جهان وارد حوزه بازی‌سازی کنم و همچنین افراد بیشتری از بازی کردن لذت ببرند.

شان لیدن رئیس استودیوهای ورلد واید (Worldwide) در پلی‌استیشن فعالیت داشت تا اینکه در سال 2019 از سمت خود کناره‌گیری کرد. او از آن زمان تا به حال نسبتاً ساکت بوده است، هرچند بعضی اوقات، وضعیت این صنعت را مورد تحلیل و توجه قرار می‌دهد. به طور مثال اخیراً در رابطه با پایداری برنامه Game Pass ایکس‌باکس اظهار نظر کرده است.

آقای لیدن در حال حاضر در بخش هیئت مشاوره شرکت استریم لاین (Streamline Media Group) در حال فعالیت است. در همین حین نیز پلی‌استیشن با نگاهی که به آینده کنسول پلی‌استیشن 5 در تاریخ 9 سپتامبر دارد، همچنان در حال پیشرفت است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *