اخبار بازی

۱۰ سال با تیم کوک؛ بررسی مختصر عملکرد مدیرعامل اپل

دقیقاً 10 سال پیش و در تاریخ 24 آگوست 2011 بود که تیموتی دانلد کوک به‌ عنوان مدیرعامل جدید شرکت اپل معرفی شد. تیم کوک در آن زمان توسط استیو جابز افسانه‌ای به شرکت پیشنهاد داده شد و از زمان حضور او در اپل، این شرکت آمریکایی تغییرات زیادی را به خود دیده که به اعتقاد بسیاری از افراد، این تغییرات هرگز با وجود استیو جابز صورت نمی‌گرفت.

تیم کوک در تاریخ 1 نوامبر 1960 در موبیل کانتی ایالت آلاباما به دنیا آمد. حدود 16 سال بعد و در تاریخ 1 آپریل 1976، استیو جابز به همراه استیو وازنیک و رونالد وین شرکت اپل را تاسیس کرد و  اولین محصول این شرکت نیز اپل 1 نام گرفت. این دستگاه که توسط وازنیک طراحی شده بود، در واقع یک رایانه شخصی ابتدایی به حساب می‌آمد.

مطالب مرتبط:

چند سال بعد و پس از تلاش‌های متعدد، استیو جابز سرانجام موفق شد تا تیم کوک را برای پیوستن به اپل متقاعد کند. کوک در آن زمان در شرکت موفق کامپک (Compaq) مشغول به کار بود و هنوز آینده‌ی شرکت اپل چندان امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسید. به هر ترتیب، کوک تصمیم گرفت تا ریسک جدایی از شرکت کامپک را پذیرفته و کار خود را در اپل به‌ عنوان نایب رئیس ارشد در امور جهانی این شرکت آغاز کند.

تیم کوک در اولین دوران حضور خود در اپل موفق شد تا با کاهش هزینه‌ها، سود خالص این شرکت را افزایش دهد. او در سال 2007 به نایب رئیس ارشد در امور هدایتی اپل تبدیل شد و دو سال بعد نیز فعالیت خود به عنوان مدیر اجرایی این شرکت را آغاز کرد.

در همان زمان استیو جابز به‌دلیل بیماری سرطان مجبور شده بود تا فعالیت خود در شرکت را کاهش دهد. او سرانجام در سال 2011 از سمت خود کناره‌گیری و هدایت اپل را به تیم کوک واگذار کرد.

آیفون 5 اولین گوشی هوشمندی بود که در زمان مدیریت تیم کوک معرفی شد. این گوشی از صفحه نمایش با لبه‌های تخت استفاده می‌کرد و این طراحی الهام‌بخش بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیگر از جمله آیفون 12 و آیفون 13 شد. برای مشاهده سایر تغییراتی که تیم کوک آغازگر آن‌ها بود، از طریق لینک زیر به ادامه مطلب در تکفارس مراجعه کنید.

مشاهده ادامه مطلب در تکفارس

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *