اخبار بازی

نکاتی که باید قبل از تجربه Halo Infinite بدانید

در این مقاله قصد داریم تمام اطلاعاتی که نیاز است قبل از تجربه بازی Halo Infinite بدانید را با شما و مخاطبین واران گیم به اشتراک بگذاریم.

چیزی تا عرضه نسخه جدید یکی از مهم‌ترین آی‌پی‌های صنعت گیم باقی نمانده است. Halo بعد از شش سال باز‌می‌گردد و طرفداران این بازی در پوست خود نمی‌گنجند. در هیجان‌زده بودن هواداران این بازی شکی وجود ندارد؛ اما افراد خارج از گود چه احساسی به Halo Infinite دارند؟ آیا از آن دسته گیمرها هستید که تا امروز هیچ‌کدام از نسخه‌های Halo را بازی نکرده‌اید؟ آیا احساس واقعی خود نسبت به این بازی را نمی‌دانید؟ آیا می‌ترسید که با Infinite وارد سری شوید؟

در این مقاله قصد داریم تمام اطلاعاتی که نیاز است قبل از تجربه Halo Infinite بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم. پس اگر از کسانی هستید که به بازی Halo Infinite دسترسی دارید و چون نسخه‌های قبلی را بازی نکرده‌اید، در خصوص تجربه این عنوان شک و تردید دارید، هرگز ادامه این مقاله را از دست ندهید.

توجه : ما در این مقاله علاوه بر نکات مهم گیم‌پلی بازی Halo Infinite، نگاهی به پیش‌زمینه داستانی این عنوان نیز خواهیم انداخت؛ لذا اسپویل‌هایی از بازی‌های Halo 4 ،Halo 5 و Halo Wars 2 انتظارتان را می‌کشد.

آیا برای بازگشت Spartan 117 هیجان‌زده هستید؟

مسترچیف و کورتانا چه کسانی هستند؟

نیازی نیست از حامیان این فرنچایز باشید تا متوجه شوید شخصیت‌های اصلی سری بازی‌های ویدئویی Halo، مستر چیف و کورتانا هستند. مستر چیف شخصیت قابل کنترل تمام نسخه‌های اصلی Halo به جز Halo Reach و Halo 3: ODST به حساب می‌آید. او که با نام Spartan 117 شناخته می‌شود، با محبوبیت خود به یکی از نمادهای برند Xbox تبدیل شده است. مستر چیف یک ابر سرباز جنگی و بلند قامت معروف به اسپارتان است که از کودکی برای جنگ آموزش دیده و بزرگ شده‌ است. در واقع اسپارتان‌ها مجموعه سربازهایی هستند که از کودکی برای مبارزه و محافظت از سیاره‌های انسان‌ها تمرین داده می‌شوند.

UNSC سازمانی است که اسپارتان‌ها در آن فعالیت می‌کنند. مسترچیف تقریبا تمام مدال‌های مهم UNSC را تصاحب کرده است. یکی از عواملی که محبوبیت این شخصیت را در میان گیمرها دو چندان می‌کند، هویت ناشناخته او است. کسی تا به حال چهره مسترچیف را ندیده است و نام خانوادگی کامل او را نمی‌داند. ما تنها می‌دانیم که اسم کوچک مسترچیف، John است. مستر چیف در تاریخ 7 مارس سال 2511، در شهر الیسیوم واقع در جهان مستعمره انسان‌ها به نام اریدانوس 2 متولد شد. ولی این‌ها مهم نیست؛ مگه نه؟

جان در سن 6 سالگی از خانواده خود جدا شد و تمرین‌های ارتشی خود را در همان سن شروع کرد. طی آزمایشاتی که روی بعضی از اسپارتان‌ها انجام شد، آن‌ها توانایی‌های فیزیکی و مبارزه‌ای منحصر به فردی کسب کردند. در ادامه این ابر سربازها را محصولات خروجی از پروژه Spartan II نامیدند. طولی نکشید که مسترچیف درگیر نبرد مستقیم انسان‌ها و گروه Covenant شد. به گروهی از موجودات فضایی که با هدف جمع‌آوری تکنولوژی فورآنرها، سرزمین‌های دیگر را اشغال می‌کنند، Covenant می‌گویند. حالا در خصوص ریشه Covenant ،Forerunners و Banished در ادامه مقاله صحبت می‌کنم.

مسترچیف در همان ابتدای راه با یک هوش مصنوعی‌ به نام کورتانا برخورد می‌کند. حالا کورتانا کیست؟ کورتانا به عنوان هوش مصنوعی مسترچیف در طول بازی و به عنوان همراه در مأموریت‌های جنگی، به راهنمایی شخصیت اصلی می‌پردازد. لازم به ذکر است که شخصیت او همیشه به شکل یک زن نمایش داده می‌شود. به مرور زمان، بین کورتانا و مسترچیف رابطه احساسی عمیقی شکل می‌گیرد؛ به طوری که جان 117 گاها از ماموریت اصلی خود برای رسیدن به خواسته‌های شخصی مرتبط با کورتانا، غافل می‌شود. نتیجه‌گیری این است که مسترچیف عاشق کورتانا شده است‌!

حال که در خصوص هویت قطب‌های اصلی بازی Halo Infinite مطلع شدیم، بهتر است نگاهی به گروه‌های موجود در بازی و هسته اصلی شکل‌گیری داستان سری Halo بیندازیم.

کورتانا همواره بخش جدانشدنی داستان‌های مسترچیف بوده است.

گونه Forerunner، گروه Covenant و هسته اصلی داستان سری Halo:

قبل از خلق ساکنین کهکشان راه شیری، پیشروها (Precursors) تنها نشانه‌های حیات در این کهکشان بودند. آن‌ها تصمیم به خلق موجودات مختلف گرفتند، انسان‌ها و فورانر‌ها بخشی از این خلقت‌ها بودند. پیشروها در ادامه مسئولیتی به نام ردای افتخار به وجود آوردند؛ نشانی که به دسته‌ای از موجودات، مسئولیت کنترل و محافظت از تمام موجودات کهکشان را اهدا می‌کرد. فورانرها کامل‌ترین و بهترین مخلوق پیشروها به حساب می‌آمدند، به همین منظور پیشروها ردای افتخار را در اختیار آن‌ها قرار دادند. انسان‌ها هزاران سال پس از فورانرها خلق شدند و وظیفه محافظت از کهکشان را از فورانرها گرفتند.

فورانرها که خود را موجودات برتر می‌دیدند از این تصمیم‌ پیشروها به خشم آمدند و نبردی را با خالقان خود شروع کردند. این خشم و نفرت سرانجام به نابودی 95 درصدی پیشروها ختم شد. اندک خالقان باقی مانده تصمیم گرفتند خود را مانند شن در هوا معلق کنند تا دست فورانرها به آن‌ها نرسد تا ضمن بقا، در زمان مناسب انتقام بگیرند. زمانی که ذره‌های پیشروها به موجودات کهکشان برخورد می‌کرد، سبب جهشی عجیب در DNA آن‌ها و به وجود آمدن موجوداتی به نام Flood می‌شد. Flood‌ها موجودات کثیف و خطرناک جهان Halo به حساب می‌آیند که اتفاقا توسط یک مغز مرکزی کنترل می‌شوند.

انسان‌ها به صورت اتفاقی با Floodها مواجه شده و با آن‌ها وارد نبرد می‌شوند. این نبرد تا حدی خطرناک و گسترده است که انسان‌ها را وادار به نابودی جمعیت یکی از سرزمین فورانرها می‌کند. فورانرها غافل از خطر واقعی، گمان می‌کنند انسان‌ها به سرزمین آن‌ها حمله کرده‌اند. آن‌ها که از گذشته نسبت به انسان‌‌ها حسادت داشتند، با تمام قوا به گونه انسان حمله می‌کنند. نتیجه این حمله دو طرفه از سمت فلاد و فورانر‌ها، نابودی تمدن پیشرفته انسان‌هاست. فورانرها با دستکاری DNA انسان‌ها، آن‌ها را مجبور به شروع از صفر می‌کنند و به کل، آن‌ها از تمام تکنولوژی‌ها و توانایی‌های پیشرفته خود محدود می‌شوند.

تهدید بزرگ‌تری فورانر‌ها را تهدید می‌کند و آن Flood است. فاجعه‌ای که به دلیل سرگردان شدن پیشروها در کهکشان، گریبان فورانرها را گرفته بود. نبرد بزرگی بین این دو گونه شکل گرفت و فورانرها برای پلن و نقشه‌ نهایی، حلقه‌های کهکشانی را تحت نام Halo به وجود آوردند. حلقه‌ها از چنان قدرتی برخوردار بودند که در صورت فعال شدن دسته جمعی آن‌ها، تمام موجودات زنده در کهکشان نابود می‌شدند. مکان‌هایی به نام Ark ساخته شد که فورانرها و گونه‌های منتخب کهکشان از خطر انفجار حلقه‌های Halo در امان بمانند. هنگامی که فورانرها به ناچار مجبور به فعال کردن حلقه‌ها شدند، گونه‌هایی از هر نژاد و فورآنرها با رفتن به Ark، از خطر انقراض در امان ماندند.

بعد از این واقعه، هیچ خبری از اندک فورانر‌های باقی مانده نشد. بعد از چندین سال، انسان‌ها پله به پله جایگاه خود در کهکشان را پس گرفتند و دسته دیگری از موجودات کهکشان، فورانرها را به عنوان خدا پرستش می‌کردند. این فرقه با تجاوز به سیاره‌های دیگر و تصاحب قلمرو آن‌ها، بر تعداد معتقدین خود اضافه می‌کرد. در ادامه این فرقه گروهی به نام Covenant را تشکیل دادند که از تکنولوژی باقی مانده فورانرها در گذشته استفاده کرده و دائما برای تصاحب آن‌ها حریص بودند.

در ادامه طی نسخه‌های مختلفی از Halo، به نبرد بزرگ بین انسان‌ها و Covenant پرداخته شد. بعد از سال‌ها نبرد خونین و خرابی‌های داخلی، نبرد میان Covenant و انسان‌ها به پایان رسید. این صلح به کمک یک موجود فضایی به نام آربیتر انجام شد.

Covenant، گروهی که در کهکشان آشوب آفرید.

بازگشت Forerunners و وقایع Halo 4:

بعد از بیدار شدن مسترچیف از خواب طولانی، سفینه او در سیاره‌ای به نام Requiem سقوط می‌کند. به نظر می‌رسد این سیاره در گذشته محل زندگی فورانرها بوده است. طی جستجویی که مسترچیف در این سیاره شروع می‌کند، کورتانا با مشکلات نرم‌افزاری بدی روبرو می‌شود که هوش‌های مصنوعی به آن Rampancy می‌گویند. Rampancy نوعی خرابی و فرسودگی در سیستم طراحی‌ AIها به حساب می‌آید که به مرور زمان به کل رفتار ارادی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را نابود می‌کند. مسترچیف به طور ناگهانی دسته‌ای از محافظین فورانر تحت نام Promethean را بعد از هزاران سال از خواب بیدار می‌کند.

همچنین مسترچیف ناخواسته یکی از فورانرهای بازمانده تحت نام Didact را آزاد می‌کند. Didact که از گذشته نفرتی بزرگ نسبت به انسان‌ها داشت، تصمیم می‌گیرد انسان‌ها را نابود کند. از آن‌جایی که دسته‌ای از گروه Covenant از صلح با انسان‌ها راضی نبودند، همراه Didact و مبارزین او همراه شدند. در انتهای داستان Halo 4، کورتانا زندگی خود را فدا می‌کند تا Didact را از بین ببرد و در این‌کار موفق می‌شود.

مسترچیف برای اولین بار در Halo 4 مستقیما با فورانرها روبرو شد.

طغیان کورتانا و وقایع Halo 5: Guardians:

مسترچیف طی وقایع Halo 5 متوجه می‌شود که کورتانا از بین نرفته و در عوض، به سیستم و تکنولوژی‌های فورانرها دسترسی پیدا کرده است. دسترسی به داده‌های فورانر، موجب کاهش سرعت تخریب نرم‌افزاری کورتانا شده و با انجام یک سری اعمال خاص، از مرگ فرار می‌کند. این دور زدن Rampancy جدا از اینکه کورتانا را جاودانه می‌کند، مشکلاتی را در سیستم ادراک او به وجود می‌آورد. او گمان می‌کند که تنها او لایق کنترل تمام موجودات کهکشان است و علم او می‌تواند جهان را به رستگاری برساند. کورتانا دیگر آن همراه همیشگی مسترچیف نبود که جان خود را برای نجات انسان‌ها فدا می‌کرد؛ او اکنون به معنای واقعی کلمه، موجودی شیطانی و خودخواه شده بود.

مسترچیف سعی کرد کورتانا را از کاری که می‌کند منصرف کند، منتهی موفق به انجام چنین کاری نشد. با اینکه مسترچیف و اسپارتان لاک از وقایع Halo 5 جان سالم به در بردند، کورتانا قدرتمند‌تر از همیشه به نقشه‌های خود ادامه داد و انقلابی در میان هوش‌های مصنوعی ایجاد کرد. او به یکی از بزرگ‌ترین تکنولوژی‌های فورانرها تحت نام گاردین، دسترسی پیدا کرد. این سفینه فضایی به کورتانا امکان سفر به هر مکان در هر زمانی را اهدا می‌کرد.

AI‌ها تصمیم گرفتند که دیگر کمک حال انسان‌ها نبوده و زندگی مستقل خود را در اختیار داشته باشند. این هوش‌های مصنوعی‌، خود را The Created نامیدند. با وجود طغیان تعداد کثیری از AIها، همه آن‌ها با نقشه و هدف کورتانا موافقت نکردند و به پشتیبانی از انسان‌ها و UNSC ادامه دادند. هنوز اطلاعات زیادی از سرانجام گروه The Created و نحوه حضور آن‌ها در بازی Halo Infinite مشخص نیست؛ با این حال می‌دانیم که کورتانا در داستان بازی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

Goodbye… John.

گروه The Banished، هوش مصنوعی The Weapon و زتا هیلو:

گروه The Banished یکی از چندین گروه تجزیه شده از Covenant قدیم به حساب می‌آید که بعد از هم پاشیدن این فرقه، با سیاست‌های آربیتر مخالف بوده و اهداف جدید خود را دنبال کردند. گروه The Banished برای اولین بار در بازی Halo Wars 2 به بازیکنان معرفی شد، لذا تجربه این بازی قبل از بازی کردن Halo Infinite می‌تواند به لذت بردن بیشتر شما کمک کند. این گروه تحت فرمان یک بروت تحت نام Atriox به نبرد می‌پرداخت. در واقع او یک رانده شده از گروه Covenant به شمار می‌رود که از مجازات خود امتناع کرده است.

در سال 2558، Atriox به Ark رفت و با سلاخی کردن تمام انسان‌های آن‌جا، محدوده را مال خود کرد. در ادامه مشکلات زیادی بین UNSC و The Banished به وجود آمد که به نبردهای چند ماهه منجر شد. با وجود اینکه بخشی از گروه Banished کماکان از Ark محافظت می‌کرد، این گروه به تهاجم خود در کهکشان ادامه داد. به نظر می‌رسد آن‌ها توانستند حلقه‌ی زتا را تحت کنترل خود درآورند. اینکه چطور و چگونه قادر به انجام این‌کار شدند، چیزی است که احتمالا در بازی Halo Infinite متوجه آن خواهیم شد. حلقه‌ی زتا، یکی از حلقه‌های نابودگر کهکشان به حساب می‌آید که توسط فورانرها ساخته شد.

مشخصا این انسان‌ها بودند که در ابتدا حلقه‌ی زتا را کشف کردند؛ اما در ادامه Escharum که جدیدترین رهبر The Banished به حساب می‌آید، طی حمله‌ای کنترل کامل حلقه را از دست UNSC خارج کرد. حتما در تریلرهای بازی Halo Infinite، با هوش مصنوعی جدید مسترچیف تحت نام The Weapon آشنا شدید. به نظر می‌رسد هدف از به وجود آمدن این AI، از بین بردن کورتانا و نابود کردن گروه The Created بوده است. ما متوجه شدیم که اولین هدف مسترچیف در بازی، پیدا کردن این AI است. به عبارتی او جانشین کورتانا در بازی به حساب می‌آید و شما را در نبردها و ماجراجویی‌هایتان همراهی می‌کند.

Atriox، اولین رهبر گروه The Banished.

انتظاراتی که از گیم‌پلی بازی Halo Infinite داریم و جزئیات نهایی:

مشخصا اگر یک تازه وارد به مجموعه Halo هستید، علاوه بر اطلاعات داستانی، باید بدانید که آیا سبک این بازی با سلیقه شما مطابقت دارد یا خیر. اول از هرچیزی باید بدانید که نباید از Halo Infinite انتطار شوتری مشابه عناوینی چون Call of Duty یا Battlefield داشته باشید. سبک مبارزات در بازی Halo Infinite شباهت بیشتری با بازی‌هایی چون Destiny دارد. قواعد فیزیک در این بازی مشابه شوترهای واقع‌گرایانه دیگر نیست. بازیکنان و دشمنان در این بازی از سپر محافظ استفاده می‌کنند، لذا با شلیک مداوم به سر دشمنان، انتظار مرگ ناگهانی آن‌ها را نداشته باشید.

جهان بازی Halo در جهانی فانتزی دنبال می‌شود، پس انتظار سرزمین‌ها و سلاح‌هایی را که در زمین مشاهده می‌کنیم از بازی نداشته باشید. بازی Halo Infinite مستقیما از Aim در شوتینگ خود استفاده نمی‌کند، بلکه از Zoom در سلاح‌های مختلف بهره‌مند است. بازی Halo Infinite قرار است عنوانی سندباکس باشد، یعنی جریان بازی به صورت خطی دنبال نمی‌شود. وسایل نقلیه مختلفی چه به صورت زمینی و چه به صورت هوایی در بازی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین برای اولین بار، چندین المان نقش‌آفرینی محدود مانند لول‌آپ در بخش تک‌نفره و شخصی‌سازی زره‌ها در بخش چندنفره به بازی اضافه شده است.

اتمام مراحل اصلی و داستانی بازی حدود 15 الی 20 ساعت وقت خواهد برد و برای اتمام تمام مراحل بازی، به چیزی حدود 30 ساعت زمان نیاز خواهید داشت. بخش چند نفره بازی Halo Infinite رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای تجربه آن ندارید. از حالت چندنفره بازی در طول زمان پشتیبانی می‌شود و با ورود به فصل‌های جدید، محتویات جدیدی نیز به بازی اضافه می‌شود. همچنین بازی از سیستم بتل‌پسی استفاده می‌کند که با یک بار خرید آن، دیگر نیازی به خرید دوباره نخواهد بود. البته این بخش ایرادات زیادی دارد که با اعتراض هواداران روبرو شد. استودیو 343i قول داد که در ادامه این مشکلات را برطرف خواهد کرد.

این در حالی است که کمپین 60 دلاری بازی در روز عرضه در سرویس گیم‌پس در دسترس قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که بازی فعلا از Ray-Tracing پشتیبانی نمی‌کند. دو حالت Co-op بخش داستانی و Forge در روز عرضه در دسترس نیست و 343i قول داده که در طول زمان آن‌ها را به بازی اضافه خواهد کرد. بازی Halo Infinite یک عنوان میان‌نسلی است، یعنی علاوه بر Xbox Series X/S و PC، برای Xbox One نیز عرضه می‌شود.

چه چیزی در Halo Infinite انتظارمان را می‌کشد؟

در کل قبل از اینکه برای خرید یا تجربه بازی اقدام کنید، مطمئن شوید که حتما تریلرهای زیادی از بازی Halo Infinite تماشا کرده‌اید. بازی‌های Halo هیچ‌وقت برای همه سلیقه‌ها جذابیت نداشته‌اند، این‌بار نیز تفاوتی نکرده و این‌گونه خواهد بود. این نکته از جایی اهمیت پیدا می‌کند که Halo Infinite از فرمول‌ عنوان‌های کلاسیک Halo استفاده کرده و فرمول عامه‌پسند خود را در هیلو ریچ، هیلو 4 و هیلو 5 کنار گذاشته است. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟ آیا برای عرضه آن هایپ هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *