اخبار بازی

جریمه‌ کمپانی اکتیویژن بلیزارد به خاطر استفاده از لوت‌باکس‌ها

کمپانی اکتیویژن بلیزارد به دلیل استفاده از لوت‌باکس‌ها در بازی Diablo Immortal مبلغ ناچیز ۵۰۰۰ یورو جریمه شده است. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

کمیته‌ی اجرایی PEGI این مبلغ را به عنوان جریمه‌ کمپانی اکتیویژن بلیزارد -که سازنده‌ی بازی Diablo Immortal است- در نظر گرفته است. کمپانی Plaion هم بخاطر گنجاندن آیتم‌های تصادفی پولی در نسخه‌ی Limited Bounty Hunter Edition بازی Hunt: Showdown با همین مبلغ جریمه شده است. PEGI اعلام کرد که «از آنجایی که این، به منزله‌ی نقض قوانین توصیف شده در آیین‌نامه‌ی رفتاری PEGI است، کمیته‌ی اجرایی PEGI هر دو شرکت را به جریمه‌ی ۵۰۰۰ هزار یورویی محکوم می‌کند». همچنین دو شرکت موظف به «اقدام فوری برای به روز رسانی فهرست‌های فروشگاه و موارد بازاریابی» شده‌اند.

جریمه‌ی کمپانی اکتیویژن بلیزارد به خاطر استفاده از لوت‌باکس‌ها

با وجود اینکه این جریمه‌ کمپانی اکتیویژن بلیزارد و Plaion، ناچیز و صادقانه به نظر می‌رسد، اما چندان نمی‌تواند عامل بازدارنده‌ای هر دو شرکت باشد. البته این دو کمپانی تنها شرکت‌هایی نیستند که به خاطر لوت‌باکس‌های درون‌بازی‌شان توبیخ می‌شوند. اوایل این ماه بود که یک دادگاه در اتریش خرید و فروش بسته‌های FUT بازی فیفا را قمار اعلام کرد و با صدور حکم قضایی، کمپانی سونی را موظف کرد تا تمام مبالغ پرداخت شده از بابت خرید بسته‌های FUT را به کاربران خود بازگرداند.

بر اساس تحقیقاتی که در ماه ژانویه منتشر شد، مشخص شد که بازی‌ها در نمایش هشدار برای مکانیزم‌های مبتنی بر لوت‌باکس متناقض و غیرقابل اعتماد عمل می‌کنند. این پژوهش که توسط Leon Y Xiao با همکاری دانشگاه‌های دانمارک، لندن و ایالات متحده انجام شد، تعدادی از بازی‌های موبایل‌های هوشمند را به طور تصادفی بررسی می‌کند که دارای مکانیزم لوت‌باکس هستند و از طریق فروشگاه Google Play در دسترس‌اند. هدف این پژوهش این بود که وجود سازگاری در هشدار‌های لوت‌باکس در تمام عناوین تحت نظر نهادهای PEGI و ERSB و همچنین وجود سازگاری در رده‌بندی سنی Google Play که توسط نهاد IARC نظارت می‌شود را اثبات کند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *