اخبار بازی

اتحادیه اروپا خرید اکتیویژن-بیلزارد را توسط مایکروسافت تایید کرد

پس از اتفاقات بسیار، خرید اکتیویژن-بیلیزارد و کمپانی کینگ توسط مایکروسافت به تاییدیه اتحادیه اروپا رسید. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

شرکت مایکروسافت که سال گذشته توانسته بود یکی از غول های صنعت گیم را به مبلغ حدود ۷۰ میلیارد دلار خریداری کند، در طول فرایند تکمیلی خریدش با مسیر بسیار ناهمواری روبرو شده است. اما حالا یکی بازار های مهم صنعت ویدیو گیم یعنی اروپا، این خرید بزرگ را به صورت رسمی تایید کرده است و حالا بنظر می‌رسد که این خرید یک قدم دیگر تا نهایی شدن نزدیک شده باشد.

تقریبا دو هفته گذشته بود که رگلاتوری بریتانیا و یا همان سازمان نظارت بر رقابت یعنی CMA، این خرید را به دلیلی اینکه موجب سلطه زیاد مایکروسافت بر سرویس های ابری می‌شود را رد کرد و مایکروسافت به نوعی وارد جنگ حقوقی با این رگلاتوری شده است. اما بسیاری بعد از رد قرارداد توسط CMA، چشم به نظر اتحادیه اروپا دوخته بودند و حالا نیز این اتحادیه این قرار داد حدودا ۷۰ میلیاردی را تایید کرد.

تا بدینجا رگلاتوری های بسیاری خرید اکتیویژن-بیلیزارد به همراه کمپانی کینگ را تایید کرده اند، از جمله برزیل، ژاپن و آفریقا جنوبی و حالا اتحادیه اروپا. و در نقطه مقابل رگلاتوری بریتانیا این قرارداد را رد کرده است و بسیاری از رگلاتوری های دیگر مثل چین و آمریکا نیز هنوز نظر نهایی خود را درخصوص این قرارداد اعلام نکرده‌اند.

همچنین باید گفت سونی و برند گیمینگ محبوبش یعنی پلی استیشن، به دلیل اینکه امکان دارد مایکروسافت سری بازی پر طرفدار Call of Duty را انحصاری کنسول Xbox بکند، طی مراحل مختلف مخالفت های خودش را اعلام کرده‌ است. و در نقطه مقابل نیز مایکروسافت تعهد نامه هایی مبنی بر عرضه بازی های Call of Duty برای سایر پلتفرم ها بر روی میز گذاشته است. و تا به الان شرکت هایی چون Nvidia و Nintendo این تعهد نامه را قبول کرده اند.

حال باید دید تکلیف این خرید بزرگ توسط مایکروسافت به کجا می‌رسد؛

نظر شما چیست، آیا این قرارداد بزرگ در صنعت ویدیو گیم نهایی می‌شود یا خیر؟

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *