اخبار بازی

تاسیس استودیو Lighthouse Games توسط یکی از بنیان‌گذارهای پلی‌گراند گیمز

یکی از اعضای ارشد و بنیان‌گذاران استودیو پلی‌گراند گیمز شرکت مایکروسافت، یک استودیوی جدید به نام Lighthouse Games را تأسیس کرد.

به‌تازگی گوین ریبرن، یکی از بنیان‌گذاران پلی‌گراند گیمز در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که استودیوی بازی‌سازی AAA جدید خود به نام لایت‌هاوس گیمز را تأسیس کرده است. این استودیوی تازه‌تأسیس در بریتانیا و شهرک لیمینگتون که محل استقرار پلی‌گراند گیمز نیز به حساب می‌آید، واقع شده است.

به‌گفته‌ی ریبرن، تیم لایت‌هاوس گیمز در حال حاضر روی یک آی‌پی کاملا جدید و AAA کار می‌کند که هنوز معرفی نشده است. ریبرن در سال ۲۰۱۰ با همکاری ترور ویلیامز و رالف فولتون، استودیوی پلی‌گراند گیمز را تأسیس کرد. این استودیو در فعالیت خود تاکنون به توسعه‌ی پنج نسخه از سری Forza Horizon پرداخته که اولین نسخه‌ی آن توسط ریبرن کارگردانی شد.

در ادامه این بازی‌ساز در ژانویه ۲۰۲۲ تصمیم به ترک پلی‌گراند گرفت تا ویلیامز، نقش کارگردان این استودیو را بر عهده گیرد. ریبرن در یک بیانیه پیرامون تأسیس استودیوی جدید خود گفت: «خوشحالم که ۳۰ نفر از همکاران سابق و دیگر افراد باتجربه‌ی صنعت بازی، انتخاب کرده‌اند که در لایت‌هاوس گیمز به من بپیوندند. من با کمک دیگران در پلی‌گراند گیمز، مجموعه Forza Horizon را به‌عنوان یکی از موفق‌ترین آی‌پی‌های ایکس باکس در تمام دوران خلق کردم.

ما موفقیت تجاری قابل توجهی را سال به سال به‌دست آوردیم و تحسین گسترده‌ی منتقدان را به‌دنبال داشتیم. این DNA اکنون در لایت‌هاوس است و ما قصد داریم با استفاده از آن و تمام تجربه‌های خود، یک بازی واقعا خاص بسازیم تا بتوانیم یک مجموعه جدید تعریف‌کننده‌ی ژانر را خلق کنیم».

لایت‌هاوس گیمز دومین استودیوی بازی‌سازی AAA به شمار می‌آید که توسط کارکنان سابق پلی‌گراند گیمز در سال جاری تأسیس شده است. پیش از این در ژانویه اعلام شد که برخی از توسعه‌دهندگان بااستعداد سری Forza Horizon، پلی‌گراند گیمز را ترک کرده‌اند تا یک تیم جدید به نام Maverick Games را تشکیل دهند. نکته‌ی جالب اینجا است که این استودیو نیز در شهرک لیمینگتون مستقر است. بنیان‌گذار این استودیو مایک براون، کارگردان خلاق Forza Horizon است که هم‌اکنون به‌عنوان رئیس استودیو Maverick فعالیت می‌کند.

نظر شما درباره‌ی این اخبار چیست؟ آن را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *