اخبار بازی

اشاره سازمان FTC آمریکا به خودداری مایکروسافت از ارائه‌ی جزئیات توافق‌های اخیر

سازمان FTC اخیرا اعلام کرد مایکروسافت از ارائه‌ی جزئیات مربوط‌به توافق‌های اخیر با انویدیا و نینتندو خودداری کرده است.

باتوجه‌به اینکه خرید احتمالی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت توسط نهادهای نظارتی متعددی در حال بررسی است و احتمال انحصاری شدن سری Call of Duty در آینده زیر سؤال رفته است، مایکروسافت تاکنون توافق‌هایی با چند شرکت تردپارتی از جمله انویدیا و نینتندو داشته تا تعهد خود برای عدم انحصاری کردن بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را نشان دهد. مایکروسافت در مورد این توافق‌ها اعلام کرد که خود را متعهد می‌داند تا به مدت ۱۰سال بازی‌های آینده‌ی Call of Duty را با محتوای کامل و شرایط یکسان در اختیار سایر شرکت‌ها قرار دهد. همچنین این شرکت افزود که در آینده توافق‌های بیشتری در این مورد با شرکت‌های تردپارتی امضا خواهد کرد.

بااین‌حال کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) که در ماه دسامبر به منظور جلوگیری از خرید اکتیویژن بلیزارد، علیه مایکروسافت یک شکایت را تنظیم کرد، ظاهرا رضایت چندانی از توافق‌های اخیر این شرکت ندارد. این آژانس اخیرا توضیح داد که مایکروسافت در تلاش برای متقاعد کردن نهادهای نظارتی جهت گرفتن تأییدیه خرید اکتیویژن بلیزارد، این توافق‌ها را امضا کرده است، اما درواقع از ارائه‌ی جزئیات بیشتر درخواست‌شده درباره‌ی آن‌ها خودداری می‌کند.

کاراکترهای Call of Duty: Modern Warfare 2

FTC در این‌باره گفت: «با وجود اینکه مایکروسافت به‌طور واضح قصد استفاده از این توافق‌ها را در دفاع از خود دارد، از ارائه‌ی اسناد داخلی مرتبط با آن‌ها یا ارتباط با شرکت‌های تردپارتی دیگر به جز سونی، نینتندو و انویدیا خودداری کرده است. مایکروسافت نباید اجازه داشته باشد که این قراردادها را بدون ارائه جزئیات درخواستی، در دفاع از خود استفاده کند یا به آن‌ها اتکا داشته باشد. ما تمام اسناد مربوط‌به محتوای انحصاری که مایکروسافت از خرید زنیمکس به‌دست آورد و محتوایی را بررسی خواهیم کرد که ممکن است پس از خرید اکتیویژن انحصاری شود».

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در حال حاضر توسط سازمان رقابت و بازار بریتانیا و کمیسیون اروپا در حال بررسی است. انتظار می‌رود تصمیمات نهایی آن‌ها در هفته‌های آینده منتشر شود.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این اخبار را با ما در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *