اخبار بازی

مایکروسافت: توافق‌های بیشتری برای عرضه مجموعه Call of Duty روی پلتفرم های مختلف در راه است

شرکت مایکروسافت انتظار دارد قراردادهای بیشتری برای عرضه بازی‌های ایکس باکس روی پلتفرم‌های ترد-پارتی امضا کند.

دیروز بود که شرکت مایکروسافت از یک قرارداد ده ساله با بوستروید رونمایی کرد که به موجب آن بازی‌های پی‌سی ایکس باکس برای کاربران این سرویس کلاد گیمینگ مستقل عرضه خواهند شد. اگر ادغام ۶۹ میلیون دلاری مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد توسط ادارات تنظیم رقابت تایید شود، این قرارداد با Boosteroid شامل مجموعه fhcd Call of Duty هم خواهد شد.

ماه پیش بود که این شرکت یک قرارداد همکاری ده ساله هم با انویدیا منعقد کرد تا آثار پی‌سی ایکس باکس شامل کالاف دیوتی به سرویس بازی ابری GeForce NOW آورده شوند. مدتی قبل ردموندی‌ها قرارداد ده‌ساله عرضه‌ی سری بازی کال آو دیوتی روی پلتفرم‌های نینتندو درصورت تایید ادغام را هم امضا کردند.

حال برد اسمیت، رئیس مایکروسافت به رسانه وال استریت ژورنال گفته معاملات بیشتری در راه خواهد بود. زیرا این شرکت قصد دارد ادارات تنظیم رقابت را متقاعد کند که اگر مالک اکتیویژن بلیزارد شود، هیچ برنامه‌ای برای منع دسترسی به برخی از بزرگ‌ترین فرانچایزهای صنعت گیمینگ شامل دو مجموعه World of Warcraft و دیابلو علاوه‌بر کالاف دیوتی ندارد.

او گفت: «اگر تنها استدلال این است که مایکروسافت مجموعه Call of Duty را از دیگر پلتفرم‌ها دریغ خواهد کرد، حالا که ما وارد قراردادهایی برای عرضه این سری روی دستگاه‌ها و پلتفرم‌های بسیار بیشتری شده‌ایم، این پرونده به‌سختی می‌تواند در دادگاه مطرح شود».

گفتنی است شرکت مایکروسافت یک قرارداد ده ساله و قابل اجرای قانونی به سونی هم ارائه کرد تا بازی‌های جدید کالاف دیوتی را در روز یکسان با ایکس باکس با محتوای کامل و برابر روی پلی استیشن عرضه کند. سونی ادعا می‌کند اگر این معامله‌ی بسیار بزرگ صنعت گیمینگ تایید شود، راه‌های متعددی وجود دارند که مایکروسافت می‌تواند مانع دسترسی یا ارائه‌ی دسترسی سطح پایین‌تر به محتوا شود؛ کاری که نظارت و پاسبانی از عدم انجام آن بسیار دشوار خواهد بود. این شرکت گفته یکی از این راه‌های دور زدن تعهدات، عرضه‌ی مجموعه کالاف دیوتی با مشکلات و باگ‌های بسیار روی پلتفرم‌های پلی استیشن است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *