اخبار بازی

قرارداد ۱۰ ساله مایکروسافت برای عرضه بازی های خود روی سرویس کلاد Boosteroid

شرکت مایکروسافت قراردادی ۱۰ ساله با پلتفرم کلاد گیمینگ Boosteroid امضا کرده است تا بازی‌های پی‌سی خود را به این پلتفرم بیاورد.

مایکروسافت از یک قرارداد ۱۰ ساله با Boosteroid رونمایی کرده است تا بازی‌های فرست-پارتی پی‌سی ایکس باکس را به این پلتفرم کلاد گیمینگ اضافه کند. این معرفی توسط یک پست در وبسایت خبری مایکروسافت اعلام شد که در آن‌جا تایید شده است این بازی‌ها شامل آثار اکتیویژن بلیزارد نظیر مجموعه Call of Duty هم می‌شود.

تیم توسعه نرم‌افزاری بوستروید در اوکراین واقع شده و اکنون با داشتن بیش‌از ۴ میلیون کاربر بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده بازی ابری مستقل در جهان است. این همکاری باعث خواهد شد مجموعه کالاف دیوتی برای بیش‌از ۱۵۰ میلیون گیمر دیگر دردسترس قرار گیرد. فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت درباره این همکاری گفت:

«ما به قدرت بازی‌ها در جمع کردن مردم درکنار یکدیگر باور داریم. برای همین ایکس باکس متعهد است به همگی افراد راه‌های بیشتری برای بازی کردن آثار دلخواه خود در دستگاه‌های مختلف ارائه دهد. آوردن بازی‌های پی‌سی ایکس باکس برای کاربران بوستروید شامل آثار اکتیویژن بلیزارد مثل کالاف دیوتی وقتی معامله تکمیل شود، قدم دیگری در راه رسیدن به این چشم‌انداز است».

ایوان شوایچنکو، مدیرعامل Boosteroid هم توضیح داد هدف این پلتفرم «ارائه فرصتی به گیمرها برای تجربه آثار دلخواه خود در هر دستگاه قابل دسترسی» است و این همکاری با ردموندی‌ها قدم دیگری در این راه است. او افزود: «همچنین با تیم توسعه مستقرشده ما در اوکراین، از تعهد ادامه‌دار مایکروسافت نسبت‌به اوکراین تشکر می‌کنیم و با یکدیگر روی ابتکاری کار می‌کنیم که از جامعه توسعه‌دهندگان محلی ما برای سرمایه‌گذاری بیشتر در بهبود اوضاع اقتصادی کشور، حمایت خواهد کرد».

گفتنی است بوستروید بیشتر در کیف و خارکیف واقع شده است و باوجود آسیب موشک‌های روسی به دو دفتر این شرکت در خارکیف، Boosteroid به رشد خود در طی ۱۳ ماه جنگ ادامه داده است. در سال ۲۰۲۳، این پلتفرم سرویس کلاد گیمینگ خود را به مک، کروم‌بوک و دستگاه‌های دیگر هم اضافه کرد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *