اخبار بازی

احتمال عرضه کنسول پلی استیشن 5 پرو در اواخر سال ۲۰۲۴

منابع Insider Gaming تأیید کردند که کنسول PS5 Pro در دست ساخت بوده و ممکن است اواخر سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود.

وبسایت Insider Gaming پیش از این گزارش داده بود که نسخه جدیدی از کنسول پلی استیشن 5 با دیسک درایو قابل جداسازی در دست ساخت بوده و اواخر سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که با عرضه‌ی این نسخه، تولید و هزینه‌های حمل‌و‌نقل مدل فعلی کنسول PS5 کاهش خواهد یافت. اما در این گزارش‌ها تأکید شده بود که این مدل، PS5 Pro نیست.

حالا یک منبع نزدیک به Insider Gaming گزارش داده که این فقط آغاز راه عرضه نسخه‌های جدید سخت‌افزار PS5 به گیمرها بوده و برنامه‌های بیشتری برای این نسل در نظر گرفته شده است. تام هندرسون می‌گوید که پلی استیشن 5 پرو وارد مراحل تولید شده است و احتمال دارد در اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه شود.

کنسول PS5 PRO

در مورد اینکه کنسول پلی استیشن 5 پرو چه مشخصاتی خواهد داشت، جزئیات کمی ارائه شده است. اما پتنت جدیدی که توسط مارک سرنی، آرشیتکت پلی استیشن به ثبت رسیده نشان می‌دهد که Sony Interactive Entertainment به‌دنبال تقویت عملکرد «ری تریسینگ» در بازی‌های ویدیویی است.

باتوجه به تغییراتی که از کنسول PS4 به PS4 Pro سراغ داریم، می‌توان انتظار داشت که PS5 Pro نیز کیفیت جلوه‌های گرافیکی بازی‌ها را بهبود بخشیده و عملکرد و سرعت بهتری نسبت به نسخه اورجینال خود داشته باشد. اما به هر حال باید منتظر انتشار اطلاعات رسمی ماند.

بعید است که کنسول پلی استیشن 6، نسل بعدی کنسول‌های پلی استیشن تا قبل از سال ۲۰۲۸ روانه بازار شود. به این ترتیب زمانبندی عرضه نسل جدید کنسول‌های پلی استیشن رعایت خواهد شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *