اخبار بازی

سازندگان بازی SimCity 2013 عرضه بازی را دردناک می‌دانند

برخی از سازندگان بازی SimCity 2013 درباره نحوه عرضه این بازی و نیاز به اتصال همیشگی اینترنت آن صحبت کرده‌اند.

به‌تازگی رسانه پی‌سی گیمر با برخی از اعضای تیم سازنده SimCity 2013 درباره مشکلات ساخت این بازی، دلایل آن‌ها و واکنش‌های منفی کاربران به بازی صحبت کرده است. بازی SimCity عرضه فاجعه‌باری داشت. نیاز به اتصال اینترنت همیشه آنلاین آن حتی در مواقع بازی تک‌نفره باعث می‌شد اگر اینترنت بازیکنان یا سرورهای بازی مشکلی پیدا می‌کرد، دسترسی به بازی قطع شود.

درواقع سرورهای سیم سیتی با مشکلات زیادی رو‌به‌رو شدند؛ زیرا بسیاری از افراد در روزها و هفته‌های اول عرضه قصد داشتند آن را تجربه کنند. استون لیبرانده، طراح ارشد بازی عرضه این بازی را دردناک می‌داند. در آن زمان لوسی بردشاو از شرکت الکترونیک آرتز گفته بود نیاز اتصال آنلاین یک تصمیم خلاقانه طراحی بازی بود؛ هرچند به‌نظر می‌رسید بیشتر به‌خاطر منع دسترسی غیرقانونی به بازی و ترغیب کاربران به اوریجین، فروشگاه دیجیتالی EA بود.

لیبرانده دراین‌باره گفت: «SimCity یکی از مجموعه‌هایی بود که بیشترین دزدی از آن صورت می‌گرفت و سپس دستوری وجود داشت تا ببینیم چگونه از دانلود غیرقانونی بازی جلوگیری کنیم. یکی از راه‌های آن نگه داشتن اطلاعات زیادی روی سرور بود تا چیزی برای هک کردن وجود نداشته باشد و حتی اگر نسخه خود را هک کنید، باید توسط سرور تایید شوید».

simcity-building-tower

اوشن کویگلی، کارگردان خلاق بازی افزود: «اوریجین ویترین فروشگاه مشتریان بود؛ پس قرار شد سیم سیتی آنلاین شود و بازیکنان را به این فروشگاه هدایت کند. اگر زیرساخت مناسب وجود داشت، شاید این تصمیم جوابگو بود». لیبرانده همچنین گفته در آن زمان تمامی بازی‌ها اجزای چندنفره داشتند. او یک هدف شخصی هم داشت؛ اینکه بتواند با دو فرزند خود SimCity بازی کند.

گفتنی است هیچکسی درمصاحبه فوق اشاره نکرده که این اتصال همیشگی اینترنت برای این وجود داشت تا به‌خاطر مسائل عملکردی، بخشی از شبیه‌سازی بازی روی سرورهای EA اجرا شود. هرچند این یکی از دلایلی بود که این شرکت در آن زمان درباره اتصال اینترنت ادعا کرده بود.

اگر مشکلات بازی را کنار بگذاریم، درمصاحبه درباره هیجان‌انگیز بودن این بازی هم صحبت‌هایی ردوبدل شده است؛ به‌خصوص به‌خاطر شبیه‌سازی و فلسفه طراحی که از آن نشات گرفته است. لیبرانده ادامه داد: «یک تابلو بالای میز خود داشتم که نوشته بود شهرها مردم هستند، نه ساختمان‌ها. این یک جمله برنامه‌ریزی شهری بود. شما نمی‌خواهید به یک شهر به‌عنوان مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و خیابان‌ها نگاه کنید؛ بلکه انسان‌ها ازطریق این سیستم از جایی به‌جای دیگر می‌روند».

مدت کوتاهی پس از عرضه SimCity، لیبرانده و کویگلی استودیو Maxis را ترک کردند و شرکت الکترونیک آرتز هم پس از گذشت زمانی این استودیو را تعطیل کرد. کویگلی و یکی دیگر از سازندگان سیم سیتی استودیویی به‌نام Jellygrade تشکیل دادند که هیچ اثری منتشر نکرد. کویگلی اکنون کارگردان خلاق متا درحوزه واقعیت مجازی است و لیبرانده هم یک طراح در استودیو رایت گیمز است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *