اخبار بازی

یکپارچگی نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی بازی‌ ها در آپدیت جدید پلی استیشن 5

آپدیت جدید کنسول پلی استیشن 5 تغییراتی اعمال کرده که طی آن بازی کردن نسخه دیجیتالی یک بازی اگر دیسک آن را داشته باشید یا بالعکس، راحت‌تر شود.

آخرین آپدیت سیستمی کنسول پلی استیشن 5 تغییر کوچکی اضافه کرده است که به موجب آن اگر دیسک یک بازی را داشته باشید، تجربه کردن نسخه دیجیتالی آن راحت‌تر شود و برعکس این قضیه هم صادق است. قبلا در این کنسول موجودیت نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی یک بازی جدا درنظر گرفته می‌شد؛ اما این موجودیت در آپدیت جدید یکپارچه شده است.

حالا می‌توانید با وارد کردن دیسک یک بازی روی پلی استیشن 5 خود، نسخه دیجیتالی نصب‌شده آن را بدون نیاز به نصب نسخه فیزیکی تجربه کنید. این قضیه درباره دیگر بازی‌های دیجیتالی که کاربران دیگر روی PS5 شما نصب کرده‌اند و دیسک آن را دارید هم اجرایی است. برعکس، اگر نسخه دیسکی یک بازی را نصب کنید و سپس نسخه دیجیتالی را بخرید، نسخه فیزیکی بدون وارد کردن دیسک قابل بازی است.

این تغییر کوچک است، اما باعث دسترسی آسان‌تر بازیکنان به آثار می‌شود. برای بازی‌هایی که مالک نسخه فیزیکی آن‌ها هستید، اگر روی پلی استیش پلاس باشد می‌توانید بدون وارد کردن دیسک بازی آن را تجربه کنید. درست است که در ابتدا درک این قضیه مقداری مشکل است، اما اگر آن را عملی کنید باعث راحتی شما خواهد شد. گفتنی است در آپدیت جدید PS5 که دیروز عرضه شد، قابلیت یکپارچه‌سازی چت صوتی دیسکورد هم قرار دارد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *