اخبار بازی

مایکروسافت: Call of Duty می‌تواند از روز عرضه در پلی استیشن پلاس باشد

مایکروسافت در جدید‌ترین اقدام خود برای به تایید رساندن قراردادش با اکتیویژن، اعلام کرده که بازی‌های Call of Duty می‌توانند روی پلی استیشن پلاس منتشر شوند. 

بدون شک یکی از پرحاشیه‌ترین اتفاق‌های این روز‌های صنعت ویدیو گیم، قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن است؛ قراردادی که نهاد‌های مختلفی در حال بررسی آن هستند و در حالی که شرکت‌هایی چون سونی تلاش می‌کنند مانع از نهایی شدن آن شوند، مایکروسافت هم به‌دنبال گرفتن تایید نهایی این قرارداد است. 

یکی از مواردی که سونی با اتکا به آن به قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن اعتراض دارد، مجموعه بازی‌های کال آو دیوتی است و سونی نگرانی خود را بابت احتمال انحصاری شدن این مجموعه اعلام کرده است. البته مایکروسافت هم برای رد این ادعا، قرارداد‌هایی با نینتندو و انویدیا داشت که عرضه بازی‌های کال آو دیوتی تا مدت ۱۰ سال برای پلتفرم‌های این دو را قطعی می‌کند. چنین پیشنهادی به سونی هم ارائه شده که البته مورد‌قبول آن‌ها قرار نگرفته و جیم رایان، اعلام کرده که می‌خواهد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن کلا لغو شود

حال مایکروسافت در جدید‌ترین اظهارنظر خود در این مورد، در گزارشی به موسسه CMA که قرارداد آن‌ها را در بریتانیا بررسی می‌کند، اعلام کرده که بازی‌های مجموعه کال آو دیوتی می‌توانند دقیقا به همان شکلی که روی سرویس گیم‌پس قرار می‌گیرند، روی سرویس پلی استیشن پلاس سونی هم منتشر شوند. مایکروسافت تاکید کرده که بازی‌ها می‌توانند دقیقا همان زمانی که روی گیم‌پس منتشر می‌شوند روی پلاس هم منتشر شوند و برای مدت زمانی که در گیم‌پس در دسترس هستند، روی پلاس هم در دسترس باشند. 

جالب اینکه سونی در واکنش به این پیشنهاد مایکروسافت، اعلام کرده که چنین اقدامی می‌توانند باعث تخریب اقتصادی سرویس پلاس آن‌ها شود؛ چرا که مایکروسافت قدرت این را خواهد داشت تا قیمت بازی‌های کال آو دیوتی را بالا ببرد و در نتیجه سونی یا باید قید انتشار آن‌ها در پلاس را بزند یا قیمت اشتراک سرویس خود را بالا ببرد. 

به هر حال CMA قرار است تصمیم نهایی خود را در مورد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن تا تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام کند و بر اساس گزارش‌هایی که پیش‌تر توسط تحلیل‌گران منتشر شده بود، به احتمال زیاد هم با‌وجود تمام مسائل، در نهایت آن را تایید خواهد کرد. 

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *