اخبار بازی

مایکروسافت: قیمت گیم پس بعد از خرید اکتیویژن بلیزارد افزایش نمی‌یابد

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که پس از نهایی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد، قیمت سرویس اشتراکی گیم پس افزایش نخواهد یافت.

سازمان نظارت بر رقابت و بازار برتانیا (CMA) اخیرا اعلام کرد که طبق نتایج یکی از تحقیقات خود، قیمت اشتراک سرویس‌های بازی را به‌راحتی می‌توان تغییر داد و مایکروسافت ممکن است زمانی‌که محتوای محبوب شرکت اکتیویژن به مانند کالاف دیوتی را تصاحب کند، انگیزه‌ای برای انجام این کار داشته باشد. در ادامه مایکروسافت در پاسخ به این بیانیه‌ی جدید CMA اعلام کرد که قیمت اشتراک گیم پس در نتیجه‌ی ادغام ایکس باکس و اکتیویژن بلیزارد افزایش نخواهد یافت.

مایکروسافت در پاسخ خود گفت: «قیمت‌ اشتراک‌های سرویس گیم پس در نتیجه‌ی این ادغام افزایش نمی‌یابد و مطمئناً تا حدی افزایش نخواهد یافت که نتایج قابل‌توجه انتشار بازی‌های اکتیویژن در روز اول عرضه در گیم پس را جبران کند». مایکروسافت برای کمک به تفهیم بهتر این موضوع خاطرنشان کرد که بازی‌های منتشرشده توسط بتسدا به مانند Fallout ،Doom ،Dishonored و The Elder Scrolls باعث افزایش قیمت گیم پس نشدند.

سرباز Call of Duty Modern Warfare 2

در ادامه این شرکت در مورد تاثیر این خرید بر نحوه‌ی توزیع بازی‌های اکتیویژن بلیزارد و بهبود خروجی بازی‌های عرضه‌شده روی سرویس گیم پس توضیح داد: «ادغام اکتیویژن و مایکروسافت منجر به حذف موارد حاشیه‌ای خواهد شد؛ زیرا مایکروسافت می‌تواند این بازی‌ها را با هزینه مناسبی خریداری کند و انگیزه‌هایی برای توزیع گسترده‌تر آن‌ها و بهبود خروجی گیم پس داشته باشد. درنهایت ما باید برای افزایش خروجی، گیم پس را با کیفیت بهتر و قیمتی پایین‌تر ارائه دهیم.

این دقیقا همان اقدامی است که مایکروسافت در گذشته با اضافه کردن محتوای جدید به گیم پس انجام داده است؛ به‌عنوان مثال، خرید مجموعه‌ی ZeniMax که منجر به ارائه‌ی محتوای جدید شد، قیمت اشتراک این سرویس را افزایش نداد. باتوجه‌به اینکه کاربران گیم پس نسبت به قیمت اشتراک حساس هستند و افزایش قیمت این سرویس بر همه کاربران از جمله کسانی که تمایلی به سری کالاف دیوتی ندارند تأثیر می‌گذارد، این موضوع بسیار مهم است.

مشترکین گیم پس می‌توانند پس از یک ماه، در زمان دلخواه اشتراک خود را لغو کنند. از آنجایی که بازی‌های کالاف دیوتی تنها یک بار در سال منتشر می‌شوند، هرگونه تأثیری از جانب آن‌ها کوتاه مدت خواهد بود. زیرا بازیکنانی که در عرض چند ماه اشتیاق خود را برای نسخه جدید کالاف دیوتی تمام می‌کنند، در صورت افزایش قیمت سرویس ممکن است اشتراک را لغو کنند. به این ترتیب، هرگونه افزایش قیمت آسیب‌رسان خواهد بود. زیرا نرخ ریزش مشترکین را افزایش می‌دهد. این کاملا با ارزیابی‌های مایکروسافت در مورد اهداف ادغام با اکتیویژن بلیزارد در تضاد است».

نظر شما درباره‌ی این اخبار چیست؟ آن را با ما به اشتراک گذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *