اخبار بازی

کنسول جدید نینتندو احتمالا در پشتیبانی از بازی‌ های سوییچ با مشکل مواجه می‌شود

طبق یک تحلیل‌ جدید، احتمالا کنسول جانشین نینتندو سوییچ با چالش‌هایی در پشتیبانی از بازی‌های قدیمی‌تر مواجه شود.

در ویدیویی که به‌تازگی توسط یک تولیدکننده محتوا و توسعه‌دهنده استودیو NightDive منتشر شده است، سخت‌افزار احتمالی کنسول آینده‌ی شرکت نینتندو بررسی شده است. این فرد که با نام ModernVintageGamer فعالیت می‌کند، در ویدیوی خود توضیح داد که ناسازگاری بین سخت‌افزار کنسول جدید و نحوه پیاده‌سازی و گسترش نرم‌افزار و سخت‌افزار نینتندو سوییچ سبب خواهد شد که کنسول آینده در پشتیبانی از بازی‌های قدیمی‌تر (Backwards Compatibility) دچار مشکل شود.

نینتندو برای تولید کنسول نینتندو سوییچ از تراشه‌ی Tegra X1 استفاده می‌کند که توسط شرکت انویدیا توسعه یافته و در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در تولید تلویزیون‌های Android Shield انویدیا استفاده شده است. این موضوع به‌تنهایی نشان می‌دهد که سخت‌افزار نینتندو سوییچ تا چه اندازه قدیمی به حساب می‌آید.

در ادامه ModernVintageGamer توضیح داد: «اگر نینتندو بخواهد از تراشه Tegra X1 دور شود و این چیزی است که همه ما احتمال آن را بسیار بالا می‌دانیم، بازی‌های فعلی سوییچ روی سخت‌افزار جدید کار نخواهند کرد و نیاز به هماهنگ‌سازی مجدد آن‌ها خواهد بود».

آواتارهای ورزشکار بازی Nintendo Switch Sports

این توسعه‌دهنده در ادامه راه‌حل‌های متعددی برای حل این مشکل در کنسول بعدی نینتندو ارائه کرد که یکی از آن‌ها فناوری شبیه‌سازی نرم‌افزاری مشابه آنچه در کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس استفاده شد، است. این شبیه‌سازها از قدرت کنسول‌های نسل جدید ایکس باکس استفاده می‌کنند تا به‌صورت مجازی به شبیه‌سازی کنسول‌های ایکس باکس و ایکس باکس 360 بپردازند و بازی‌های قدیمی را اجرا کنند.

مشابه این عملکرد را می‌توان در شبیه‌سازهای کامپیوتر مشاهده کرد. درحالی‌که احتمالات نشان می‌دهند که کنسول جانشین نینتندو سوییچ می‌تواند این شبیه‌ساز را اجرا کند اما برای این کار به قدرت پردازشی قابل‌توجهی نیاز خواهد داشت. حتی پلتفرم استیم دک که دستگاهی بسیار قدرتمندتر از نینتندو سوییچ است نیز در شبیه‌سازی برخی از بازی‌های نینتندو با مشکل مواجه می‌شود.

به نظر می‌رسد شرکت نینتندو برای ارائه پشتیبانی از بازی‌های قدیمی‌تر روی کنسول جانشین سوییچ راه‌های زیادی دارد. این شرکت می‌تواند در کنسول‌های نسل بعدی خود علاوه‌بر به‌کار‌گیری تراشه‌ی جدید، از تراشه‌ی TegraX1 استفاده کند تا اجرای بازی‌های قدیمی‌تر میسر شود. این شرکت در گذشته تراشه‌های مربوط‌به GameCube را در سخت‌افزار نینتندو Wii جا داده بود. بااین‌حال به نظر می‌رسد که این راه‌حل می‌تواند هزینه‌ی تولید را به‌شدت افزایش دهد.

همچنین نینتندو می‌تواند به‌عنوان راه‌حل بعدی، برای بازی‌های نینتندو سوییچ به‌روزرسانی‌های ارتقا منتشر کند. تاکنون گزارش‌هایی منتشر شده‌اند که ادعا دارند نینتندو در حال توسعه‌ی یک به‌روزرسانی برای بازی Pokemon Scarlet and Violet است تا با سخت‌افزار کنسول جدید هماهنگ شود.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *