اخبار بازی

تفاوت قابل توجه میزان نقش داشتن سونی و مایکروسافت در درآمد شرکت اکتیویژن

پرونده‌ی مالی جدید اکتیویژن مشخص کرد که سونی نقشی بزرگ‌تر از مایکروسافت در درآمدزایی این شرکت دارد.

شرکت اکتیویژن درآمد ناچیزی را از مایکروسافت در مقایسه با بخش سرگرمی تعاملی شرکت سونی کسب می‌کند. یک پرونده SEC و شامل اسنادی که شرکت‌ها باید به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کنند، نشان می‌هد سونی یکی از بزرگ‌ترین مشتری‌ها/تأمین‌کنندگان درآمد شرکت اکتیویژن بلیزارد است.

آخرین پرونده‌ی اکتیویژن در این کمیسیون مشخص کرد که سونی ۱۳ درصد درآمد کلی شرکت Activision Blizzard King را تشکیل می‌دهد که باعث شده پس از اپل و گوگل، سومین مشتری بزرگ آن باشد. به‌لطف کینگ که بخش موبایلی این شرکت به شمار می‌آید، سهم اپل و گوگل در کل درآمد اکتیویژن بلیزارد به ترتیب ۲۰ و ۱۸ درصد است. درباره‌ی مایکروسافت مشخص شد که از سال ۲۰۲۱ میلادی، این غول فناوری آمریکایی در کمتر از ۱۰ درصد درآمد اکتیویژن بلیزارد کینگ نقش دارد.

درصد دقیق مربوط‌به شرکت Microsoft مشخص نشده است. زیرا اکتیویژن اعداد دقیق درآمدهای تشکیل‌دهنده‌ی کمتر از ۱۰ درصد درآمدکلی خود را اصلا اعلام نمی‌کند. آخرین بار که اکتیویژن بلیزارد درآمدی بیش از ده درصد از ردموندی‌ها داشت، به سال ۲۰۲۰ با ۱۱ درصد برمی‌گردد.

تقریبا تمام درآمد اکتیویژن بلیزارد ازطریق بازی‌های Call of Duty، وارکرفت و Candy Crush به‌دست می‌آید. این شرکت اعتراف می‌کند در سه سال گذشته هیچ بازی یا مجموعه دیگری نتوانسته حتی ۱۰ درصد درآمد خالص شرکت را به خود اختصاص دهد.

جای تعجب نیست که همچنان مجموعه Call of Duty در مرکز جدال بین سونی و مایکروسافت قرار دارد. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که تعهدهای قانونی ۱۰ساله‌ی مایکروسافت به نینتندو و انویدیا باعث شده ادارات تنظیم رقابت اروپایی که با خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت سر و کار دارند، مقداری آرام شوند. بسیاری از افراد انتظار دارند که اتحادیه اروپا بدون درخواست‌های بیشتر، مجوز خرید اکتیویژن بلیزارد کینگ توسط مایکروسافت را صادر کند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *