اخبار بازی

سونی به دنبال فروش ۱۰ میلیون واحدی از پلی استیشن ۵ تا سال مالی ۲۰۲۴ است

بر اساس شایعات جدید منتشر شده، سونی انتظار دارد تا سال مالی ۲۰۲۴ نزدیک به ۱۰ میلیون فروش از کنسول پلی استیشن ۵ داشته باشد و مدیران همچنین انتظار دارند مدل جدید آن در سال مال جدید، ۱۸.۵ میلیون فروش واحدی به دست آورد.

بر اساس آخرین برآوردهای رسمی کمپانی سونی، کنسول پلی استیشن ۵ توانست تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۳۲ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش برساند. این کمپانی در نتایج مالی – تلفیقی خود تأیید کرده است که ۷.۱ میلیون دستگاه در سه ماهه قبلی سال مالی به فروش رفته؛ اما با این حال، تام هندرسون، یکی از افشاگران اطلاعاتی و خبرنگاران معروف از رسانه Insider Gaming، توضیح می‌دهد که انتظار مدیران برای سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۴ حتی بزرگ‌تر خواهد بود.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده، سونی قصد دارد از ۱ اکتبر تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ یعنی ۹ مهر تا ۱۰ دی ۱۴۰۲ بیش از ۱۰.۵ میلیون واحدی فروش سخت افزاری از کنسول پلی استیشن ۵ داشته باشد. بر اساس این برآورد، ماه آگوست ۲۰۲۳ ضعیف‌ترین بازه فروشی با ۱.۵ میلیون واحد خواهد بود و ماه نوامبر در عوض باید بهترین ماه فروش با ۴.۸ میلیون واحد شناخته شود. بر اساس گزارش‌های قبلی که رسانه Insider Gaming منتشر کرده بود، در مجموع، این شرکت فروش ۳۰.۵ میلیون واحدی برای سال مالی جدید پیش‌بینی کرده است.

اطلاعات دیگر، مربوط به فروش مدل جدید کنسول پلی استیشن ۵ است که بر اساس شایعات، درایو دیسک جداشدنی دارد. تولید آن قرار است از ماه آوریل آغاز شود و ظاهراً در ماه سپتامبر نیز برای خرید در دسترس عموم قرار می‌گیرد. نکته جالب اینجا است که سونی ظاهراً پیش‌بینی‌هایی برای مدل جدید کنسول خود کرده و برآورد آن‌ها نشان می‌دهد که این سخت‌افزار میان نسلی در سال مالی ۲۰۲۴ بیش از ۱۸.۵ میلیون دستگاه در سراسر جهان به فروش می‌رساند؛ درحالی‌که مدل اول سخت‌افزار یادشده که خط تولید آن متوقف می‌شود، حدود ۱۲ میلیون نسخه فروش خواهد داشت.

همانطور که تام هندرسون توضیح می‌دهد، پیش‌بینی‌های داخلی به دلیل نحوه عملکردی بازارهای جهانی در معرض تغییر است و زمان به ما نشان خواهد داد که آیا مدیران سونی در نهایت به این اهداف بلندپروازانه خود رسیدند یا خیر؟ به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون پلی استیشن ۵ و برنامه‌های بعدی کمپانی سازنده‌اش، وب سایت واران گیم را حتماً دنبال کنید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم فکر می‌کنید که سونی می‌تواند به اهداف خود در زمینه فروش پلی استیشن ۵ دست پیدا کند؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *