اخبار بازی

مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد سونی را به خرابکاری در معامله بین این شرکت و مایکروسافت متهم کرد

بابی کوتیک می‌گوید سونی قصد دارد معامله بین اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت را خراب کند و افزوده مدیرعامل پلی استیشن با هیچکدام از این دوطرف صحبت نمی‌کند.

درحالی‌که ادارات تنظیم رقابت انگلیس، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا همچنان به بررسی معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت و اعتراضات و نگرانی‌های آن می‌پردازند، بابی کوتیک، مدیرعامل شرکت اکتیویژن بلیزارد تصمیم گرفته با رسانه‌ها مصاحبه کند. در آخرین خبر مشخص شده بود سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) به‌طور موقت دریافته که ممکن است تکمیل این معامله ۶۹ میلیارد دلاری موجب قیمت بالاتر، انتخاب کمتر یا نوآوری کمتر برای گیمرهای انگلیسی شود.

کوتیک در مصاحبه با Financial Times از اینکه رویا پردازان کنترل ادارات را به‌دست گرفته‌اند ابراز نگرانی کرده و ادعا کرد جیم رایان، مدیرعامل شرکت سرگرمی تعاملی سونی و دیگر عوامل اجرایی به تماس‌های اکتیویژن و مایکروسافت جواب نمی‌دهند. او گفت: «به‌یکباره تمام تیم رهبری سونی حرف زدن با تمامی افراد مایکروسافت را قطع کرد. فکر می‌کنم سونی درحال تلاش برای تخریب این معامله است».

شخصیت‌های مجموعه‌ی اکتیویژن بلیزارد

کوتیک افزود: «این ایده که ما یا مایکروسافت از پلی استیشن پشتیبانی نخواهیم کرد، مسخره است». شرکت سونی درجواب سؤال رسانه FT گفت: «ما با مایکروسافت در ارتباط هستیم و هیچ صحبت دیگری درباره معاملات خصوصی خود نداریم». کوتیک ادامه داد امیدوار است معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت تا ژوئیه ۲۰۲۳ تکمیل شود.

او همچنین گفته در مبارزه با کمیسیون تجارت فدرال (FTC) مایکروسافت بث ویلکینسون، یک وکیل را استخدام کرده که قبلا در تحقیقات درباره گوگل توسط کمیسیون در سال ۲۰۱۲ نقش داشته است: «او حس می‌کند اگر یک دادخواهی علیه FTC مطرح کند، به‌طورقطع آن‌ها را خرد خواهد کرد».

بازی Call of Duty: Warzone 2

ماه میلادی قبلی بود که مایکروسافت درباره تعهد به نگه داشتن Call of Duty روی پلی استیشن، سونی را به گمراه کردن اداره تنظیم رقابت اتحادیه اروپا متهم کرده بود؛ مجموعه‌ای که یکی از نقاط مهم در تحقیق ادارات از این معامله ادغام است. گزارش شده بود در ماه ژانویه جیم رایان با مارگرت وستاگر، رئیس اداره تنظیم رقابت اتحادیه اروپا ملاقاتی داشته تا از نیت شرکت رقیب ابراز نگرانی کند.

در یک مجموعه توییت، فرانک ایکس شاو، افسر ارشد ارتباطات شرکت مایکروسافت ادعا کرد شرکت سونی در بروکسل تنظیم کنندگان رقابت را درباره تعهد ایکس باکس برای نگه داشتن شوتر اول‌شخص پرچم‌دار اکتیویژن منحرف کرده است: «می‌شنوم که سونی خطاب‌به افراد در بروکسل ادعا کرده مایکروسافت اگر اکتیویژن را بخرد، به آن‌ها برابری محتوای Call of Duty را نخواهد داد. این حرف به‌شدت از واقعیت به‌دور است».

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *