اخبار بازی

در هفته‌ی گذشته PS5 در ژاپن بیش‌ترین فروش خود از زمان عرضه را تجربه کرده است

طبق آمارهای منتشر شده، هفته‌ی گذشته PS5 در ژاپن بیش‌ترین فروش خود از زمان عرضه‌ی جهانی در نوامبر سال ۲۰۲۰ را تجربه کرده است.

با گذشت یک ماه پس از آغاز سال جدید میلادی و اعلام برطرف شدن کامل مشکل کمبود عرضه‌ی کنسول پلی استیشن 5 در بازار ژاپن و دیگر مارکت‌های جهانی توسط سونی، حالا به‌نظر می‌رسد بار دیگر با رشد فروش چشم‌گیری برای کنسول بازی نسل نهمی سونی در این منطقه روبه‌رو هستیم.

طبق آمارهای فروش منتشر شده توسط  فامیتسو، پلی استیشن 5 در هفته‌ی منتهی به ۵ فوریه با فروش حدود ۹۳ هزار دستگاه، فروش بهتری نسبت به تمامی دوره‌های مشابه قبلی به جز هفته‌ی ابتدایی عرضه‌ی این کنسول در ژاپن (۱۱۸ هزار دستگاه) داشته است. همچنین طبق تحلیل‌های وب‌سایت Game Data Library، مجموع فروش این کنسول بازی در پنج هفته‌ی گذشته از آغاز سال جدید، نسبت به مجموع فروش چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲ نیز بیشتر بوده است که تاثیر حل بحران کمبود عرضه‌ی کنسول‌های PS5 توسط سونی را به‌نمایش می‌گذارد.

مجموع سه مدل کنسول دستی محبوب نینتدو سوییچ با ۵۵,۷۳۶ واحد، ایکس باکس سری اس با ۱۴,۲۷۷ واحد و پلی استیشن 4 (۹۵۳ واحد)، ایکس باکس سری اکس (۳۶۷ واحد) و Nintendo 2DS LL هر کدام با کمتر از هزار دستگاه فروخته شده، در جایگاه‌های بعدی پرفروش‌ترین سخت‌افزارهای بازی در ژاپن طی هفته‌ی گذشته قرار دارند. این هفته همچنین بیش‌ترین فروش کنسول ایکس باکس سری اس در ژاپن (از ۸۳۰ واحد) را شاهد هستیم، که بدون شک اعلام تصمیم مایکروسافت برای افزایش قیمت حدود ۴۴ دلاری این دستگاه و سری اکس از تاریخ ۱۷ فوریه، دلیل اصلی این افزایش خرید گیمرهای ژاپنی پیش از تاریخ رسمی اعلام شده توسط مایکروسافت به‌حساب می‌آید.

در بازار فروش بازی‌های تمام پلتفرم‌ها نیز پوکیمان اسکارلت/وایولت با فروش ۳۱,۱۹۱ نسخه‌ای، پرفروش‌ترین بازی نینتندو سوییچ و همه‌ی کنسول‌های بازی در هفته‌ی گذشته بوده است. اسپلاتون 3، ماریو کارت 8 دیلاکس، Fire Emblem Engage و نسخه‌‌ی پیش‌فروش ریمیک بازی Harvest Moon: A Wonderful Life که قرار است با نام Story of Seasons: A Wonderful Life در ماه ژوئن در اختیار بازیکنان تمامی پلتفرم‌ها قرار بگیرد، در جایگاه اول تا پنجم این جدول قرار گرفته‌اند.

ماینکرفت، Nintendo Switch Sports، ماریو پارتی سوپراستارز، Super Smash Bros. Ultimate و بازی !Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban با کمتر از ۱۰ هزار نسخه فروش، در جایگاه ششم تا دهم پرفروش‌ترین بازی‌های بازار بازی ژاپن در هفته‌ی گذشته حضور دارند.

پیش از این نیز هیدیاکی نیشینو، یکی از معاونین ارشد شرکت سونی، سال ۲۰۲۳ را که در آن شاهد انتشار دو بازی ژاپنی بزرگ به‌نام رزیدنت ایول 4 ریمیک و فاینال فانتزی ۱۶ خواهیم بود، یکی از دوره‌های بسیار مهم برای PS5 خوانده بود. همچنین نزدیک شدن به تاریخ عرضه‌ی این دو بازی بسیار موردانتظار در ژاپن، می‌تواند یکی از دلایل فروش قدرتمند پلی استیشن 5 و سبقت فروش آن از نینتندو سوییچ برای گیمرهای ژاپنی نیز باشد.

نظر شما کاربران واران گیم در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *