اخبار بازی

قیمت‌ همه بازی‌های انحصاری تولیدشده توسط نینتندو ۷۰ دلار نیست

شرکت نینتندو اعلام کرد که قیمت ۷۰ دلاری بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom، به یک استاندارد قیمت‌گذاری برای همه‌ی بازی‌های فرست‌-پارتی آینده نینتندو سوییچ تبدیل نخواهد شد.

شرکت نینتندو به‌تازگی اعلام کرد قیمت بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom برخلاف سایر بازی‌های فرست‌-پارتی (ویدیوگیم‌های انحصاری تولیدشده توسط استودیوهای اختصاصی) نینتندو سوییچ، با افزایش ۱۰ دلاری و با قیمت ۷۰ دلار به فروش خواهد رسید. بااین‌حال نینتندو در بیانیه‌ای به مجله‌ی گیم اینفورمر گفت که این افزایش قیمت، آغاز یک روند افزایش دائمی در قیمت‌گذاری سایر بازی‌های فرست-پارتی جدید نینتندو سوییچ نخواهد بود.

سپس نینتندو درباره‌ی علت افزایش قیمت بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom و احتمال تکرار آن برای بازی‌های دیگر نینتندو توضیح داد: «ما قیمت پیشنهادی برای هر محصول نینتندو را به‌صورت موردی تعیین می‌کنیم».

شرکت نینتندو تنها پس از گذشت مدت کوتاهی از برگزاری رویداد نینتندو دایرکت خود، قیمت بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom را ۷۰ دلار اعلام کرد. این تصمیم نینتندو برای نخستین بار رخ داده است و تاکنون شاهد قیمت بیش از ۶۰ دلار برای نسخه‌ی استاندارد بازی‌های ویدیویی این شرکت ژاپنی نبوده‌ایم. پس از اعلام رسمی نینتندو، بسیاری از خرده‌فروش‌ها قیمت‌ پیش‌خرید بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom را افزایش داده‌اند تا با قیمت اصلی آن مطابقت داشته باشند.

چشم‌انداز دریا در بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

شرکت سونی در زمانی‌که کنسول پلی استیشن 5 را در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کرد، قیمت بازی‌های فرست پارتی و نسل نهمی خود را به ۷۰ دلار رساند. شرکت مایکروسافت از امسال بازی‌های انحصاری بزرگ ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس را با قیمت ۷۰ دلار عرضه می‌کند.

در روزهای گذشته شانتارو فوروکاوا، رئیس شرکت نینتندو در یک جلسه با سرمایه‌گذارها اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای حفظ ارزش و قیمت سخت‌افزار و نرم‌افزار نینتندو در چارچوب استراتژی تجاری بلندمدت خود انجام داده است. او در حال حاضر به کاهش قیمت کنسول نینتندو سوییچ برای افزایش فروش آن، اعتقاد ندارد. نینتندو جدیدترین گزارش مالی خود را در روز سه‌شنبه منتشر کرد و در آن توضیح داد نوسان در بازارهای ارز سبب شده است که با وجود فروش قدرتمند بازی‌ها و کنسول نینتندو سوییچ، این شرکت در میزان درآمد و سودرسانی دچار افت شود.

نظر شما درباره‌ی اخبار بازی چیست؟ آن را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *